A SEAT a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid technológia és a sportos FR
felszereltségi szint bevezetésével tovább növeli a Tarraco hatékonyságát, egyre
vonzóbbá téve azt az ügyfelek számára. A Tarraco hálózatról tölthető (plug-in)
hibrid változatának megjelenése jól példázza a SEAT stratégiáját, amelynek célja a
spanyol márka modelljeinek elektromos alapokra helyezése. Ennek megfelelően 2021.
elejéig hat elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid SEAT és CUPRA
érkezik a két márka kínálatába.
A SEAT az év első hét hónapjában rekord mennyiségű, 369 500 kiszállítást
teljesített, amelyből csak júliusban - 2018-hoz képest - 7,8 százalékkal több,
összesen 55 200 jármű talált gazdára. A Tarraco is hozzájárul a márka világszintű
jelenlétéhez, céljai elérésében pedig mind az FR felszereltségi szintnek, mind a
plug-in hibrid technológiának kulcsfontosságú szerepe lesz.
"A Tarraco hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változata tökéletesen
mutatja be a márka elmozdulását a fenntartható mobilitás irányába, megőrizve
ugyanakkor a SEAT modellekre oly jellemző dinamizmust és vezetési élményt. A
Tarraco a nagyméretű SUV modellek szegmensében azon kevés alternatívák egyike lesz,
amely hálózatról tölthető (plug-in) hibrid megoldást kínál. Úgy hisszük, hogy nagy
lehetőségek rejlenek ebben." - nyilatkozta a SEAT elnöke, Luca de Meo.
Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat: hatékonyság kérdések nélkül
A SEAT martorelli üzemében tervezett és fejlesztett Tarraco a németországi
Wolfsburgban készül, a Volkswagen Csoport központjában. A hálózatról tölthető
(plug-in) hibrid hajtásrendszer bevezetésével tovább javul a SEAT Tarraco
hatékonysága, fenntartható és gazdaságos alternatívát kínálva a márka
ügyfeleinek.
Az 1.4 literes, 110 kW teljesítményű TSI benzinmotorból, a 85 kW teljesítményű
villanymotorból és a 13 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor csomagból álló a
rugalmas alkalmazkodás lehetőségét kínálja a vezető számára. A hálózatról tölthető
(plug-in) hibrid Tarraco több, mint 50 kilométert* képes tisztán elektromos
üzemmódban teljesíteni, amellyel a kipufogócsőből származó kibocsátás nullára
csökken. Igény esetén pedig a benzinmotor és a villanymotor kettősével
rendelkezésre áll a megnövelt, 245 lóerős teljesítmény.
A technológia segítségével az SUV modell - és a SEAT - tovább javíthatja
hatékonyságát anélkül, hogy a dinamika vagy a kényelem szempontjából bármilyen
kompromisszumot kelljen kötnie.
A rendszer összteljesítménye 245 lóerő (180 kW)/ 4000 Nm, amelynek révén a
hálózatról tölthető (plug-in) hibrid Tarraco modell álló helyzetből 7,4 másodperc*
alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, legnagyobb sebessége pedig eléri a 217
km/órát*. De ami még lényegesebb, a hivatalos WLTP tesztciklus során mért
széndioxid-kibocsátása 50 g/km* érték alatt marad.
FR felszereltségi szint: szembetűnő és sportos
Az FR felszereltség megjelenésével még vonzóbbá válik a nagyméretű SUV modell,
továbbá új, sportos elemekkel bővül a Tarraco karaktere.
A modell külső megjelenése még hangsúlyosabbá vált a szélesebb kerékjárati íveknek
és a sportos hátsó spoilernek köszönhetően, de ezt erősítik az FR-specifikus, 19
col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák és az opcionálisan akár 20 col méretű
kerekek is. Mindezek mellett az autó orr részén az FR hűtőrácson kapott helyet a
SEAT emblémája, az autó hátsó részén pedig a teljes szélességben húzódó világítás
teszi teljessé az FR megjelenést, míg a karosszéria színére fényezett külső elemek
a modell dinamizmusát hangsúlyozzák. A sportosságot hirdető Tarraco FR neve ezúttal
kézírásos formában került rá a modellre.
A "Fura szürke" névre hallgató új szín tovább erősíti a külső megjelenés sportos
elemeit és újabb opciót kínál az ügyfelek számára, hogy egyéni igényeikre szabják
autójukat. A Tarraco által kínált biztonság és hétköznapi használhatóság is tovább
javult.
Az új opciók közé bekerült a vontatmány asszisztens (trailer assist), amellyel
lényegesen könnyebbé válik a vontatás és csökken a vontatmánnyal való parkolás
kapcsán felmerülő nehézségek száma. Emellett rendelkezésre áll az
állóhelyzeti fűtés (Parking Heater), amely extrém hideg időben is lehetővé teszi a
motor és a jármű gyorsabb bemelegédését. Az újdonságok révén a Tarraco a
hétköznapokban is jól használható, praktikus társa lesz tulajdonosának.
A beltér kialakításánál a minőség és a kényelem érzetének további növelése
érdekében helyet kapott a SEAT infotainment rendszerének legújabb, 9,2 colos
átmérőjű kijelzővel szerelt generációja. Ez további emeli az SUV modell
digitalizációs színvonalát a vezetőhöz érkező visszajelzések és az utasok
eszközeinek hálózatba kapcsolhatóságának optimalizálása révén.
Az elől helyet foglalók most akár (vezetőoldalon) memória funkcióval ellátott,
elektromosan állítható, sportos kagylóülésekben is helyet foglalhatnak. A
kagylóülések bevonata jól egyesíti a neoprén megjelenésű anyag sportosságát és a
kényelmet szolgáló részeket fedő bőrbevonatot. Ezen kívül a belső térben alumínium
pedálborítások és egy új, FR emblémával díszített sportkormány erősíti a sportosság
érzését.
Az FR felszereltség és a korszerű hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtáslánc
megjelenésével a SEAT Tarraco egyike lesz a nagyméretű SUV kategória legsportosabb
és leghatékonyabb modelljeinek. A legkorszerűbb összekapcsolhatósági megoldásokat,
kényelmi és vezetéstámogató rendszereket illetve modern formatervet és belső
kialakítást kínáló modell FR illetve PHEV változatának gyártása 2020-ban indul
majd.
A SEAT Tarraco FR PHEV világpremierjét az idei Frankfurti Nemzetközi Autószalonon
tartja.
*: a SEAT Tarraco FR PHEV műszaki információi előzetes adatok, amelyek további
felülvizsgálat tárgyát képezik
Megjegyzés: a szeptember 10-én kezdődő Frankfurti Autókiállításon látható SEAT
Tarraco FR PHEV bemutató autó változat