Éves jelentés 2015

2008 ÓTA MOST ELŐSZÖR NYERESÉGES A SEAT

A SEAT a tavalyi évben óriási lépést tett a fenntartható nyereséges működés felé vezető úton. A vállalat a 2014-ben elkönyvelt -66 millió eurós adózás utáni eredményt követően a 2015-ös évet 6 millió eurós adózás utáni nyereséggel zárta. A növekedés motorjaként egyrészt a bővülő kiszállítási darabszámot, másrészt pedig a jövedelmezőbb modellek magasabb arányát érdemes kiemelni. A SEAT árbevétele elérte a 8,3 milliárd eurót, amely 11 százalékkal magasabb, mint az előző évben. Ez a vállalat történetének eddigi legjobb eredménye, a 2009-es év bevételének a kétszerese. Az egy járműre vetített bevétel 3,5 százalékkal növekedett.

"Ez az eredmény a SEAT számára két szempontból is kiemelkedő jelentőséggel bír. Egyrészt 2008 óta most először tudunk pozitív eredményt felmutatni, másrészt pedig ezt egy olyan évben értük el, amely során óriási kihívásokkal kellett szembenéznünk. Kialakítottuk a megfelelő stratégiát, így optimistán tekintünk a jövő kihívására, a hosszútávon fenntartható nyereséges működés biztosítására. Nagyszerű időszak előtt állunk, köszönhetően elsősorban bevezetésre váró új modelljeinknek és a mobilitás valamint az összekapcsolhatóság területén megvalósuló műszaki megoldások integrációjának." - hangsúlyozta Luca de Meo, a SEAT elnöke a 2015-ös eredmények bejelentése kapcsán.

A kiszállítások sorozatban harmadik éve tartó növekedése és az évi 400 000 darabos küszöb átlépése elsősorban a dél-európai piacok, például Spanyolország és Olaszország erősödésének, továbbá a SEAT legnagyobb piacának számító Németország ötödik éve tartó bővülésének valamint a mexikói piacon elért sikereknek köszönhető.

A kiszállításokra és a SEAT árbevételére kedvezően hatott a Leon és az Ibiza tartósan magas darabszáma, amely 2015-ben elérte a 160 900 (+4,4 százalék) illetve a 153 600 (+2,4 százalék) autót. A SEAT sorozatban hatodik éve emelkedő árbevételéhez hozzájárult az Alhambra kiszállítási számainak erőteljes emelkedése (+17,2 százalék) illetve az Audi Q3 sikere is.

Stabil üzleti teljesítményével a SEAT képes volt ellensúlyozni a márka ismertségét támogató megnövekedett marketing- és reklámköltéseket, a dolgozói juttatások emelkedésével összefüggő kiadásokat illetve azokat a jelentős költségeket, amelyek az új modellekkel kapcsolatos beruházások, kutatási- és fejlesztési feladatokkal kapcsolatban merültek fel. Ilyen például a martorelli üzem 1-es gyártósorának az új moduláris keresztmotoros (MQB) A0 platformhoz való igazodás jegyében történő átalakítása. A SEAT 2015-ben 586 millió eurót fordított beruházásokra illetve a kutatás és fejlesztés területeire, ez 28 százalékkal volt több, mint a korábbi év hasonló költése. Az utóbbi öt évben a SEAT kiadásai ezen a területen elérték a 2,7 milliárd eurót.

A működési eredmény az előző év -167 millió eurós eredményéhez képest 96 százalékkal javult, így a vállalat a 2015-ös évet -7 millió euróval zárta.

A SEAT tovább növelte kapacitását az alaptevékenységéből származó profit növelése céljából. A vállalat 30 százalékkal 391 millió euróra javította az EBITDA (kamatok, adózás, leírások és amortizáció előtti bruttó működési eredmény) és 50 százalékkal 781 millió euróra növelte a működési cash flow összegét. Holger Kintscher, a SEAT pénzügyi, IT és szervezeti területekért felelős alelnöke hangsúlyozta: "A SEAT továbbra is azon van, hogy kapacitásának fejlesztésével saját forrásokból teremtse elő a beruházások finanszírozásához szükséges összegeket illetve pénzügyi szempontból stabil lábakra állítsa a vállalatot. Az előző évek javuló eredményei után 2015 egy igazi mérföldkő volt a fenntartható nyereséges működéshez vezető úton."

FOGLALKOZTATÁS

 

  A gyártás és kiszállítás területén elért bővülésnek köszönhetően 350 új munkahely jöhetett létre a teljes SEAT Csoportnál. Ebből 100 mérnök a tavaly 40. évfordulóját ünneplő Technikai Központnál helyezkedett el, csakúgy, mint 48, a vállalat szakmunkásképző intézetében végzett friss diplomás. Mindent egybevéve a vállalat a tavalyi évben 14 millió eurót fordított dolgozói szakképzésre.

JÖVŐKÉP

 

A SEAT a 2016-os évre további növekedést vár. Az idei év egyik főszereplője a márka első SUV modellje, az új SEAT Ateca lesz, amely a közelmúltban debütált a Genfi Autószalon közönsége előtt. Az új modellt teljes egészében a SEAT Technikai Központjában tervezték illetve fejlesztették és várhatóan nyáron kerül majd a kereskedésekbe.

Az Ateca azonban csak a kezdet, a SEAT történetének legambiciózusabb termékoffenzívájának első lépése. A vállalat erősíteni kívánja jelenlétét az SUV modellek szegmensében, így 2017-ben egy új, Martorellben kifejlesztett és gyártott kisebb terepes crossover modellel lép a piacra. "Ez nagyszerű hír mind a márka, mind a központi üzemünk számára. Ez a kategória ugyanis a legdinamikusabban bővülő szegmens és az új modellel jelentős lépést teszünk afelé, hogy az Ibiza és a Leon modellcsalád mellett ez legyen a vállalat harmadik alappillére." - hangsúlyozta Luca de Meo.

A SEAT autóipari referenciaként kíván szolgálni az összekapcsolhatóság területén, ezért olyan vezető iparági képviselőkkel lépett szövetségre, mint a mobil technológiai óriás Samsung és az SAP, amely világszerte vezető szerepet tölt be vállalati alkalmazások, üzleti hálózat és a dolgok internete (Internet of Things - IoT) területén. 

A vállalat célja, hogy egyre közelebb kerüljön a jövő hálózatba kapcsolt autójának megalkotásához. A SEAT központi kérdésként kezeli a legkorszerűbb hálózatba kapcsolhatósági technológiák fejlesztését és alkalmazását továbbá a járműben helyet foglalók és az ő adataik védelmét. Ezt a szellemiséget képviselik a SEAT CONNECT modellváltozatai, amelyek az új Ibiza bevezetésével 2015 nyara óta járják az európai utakat. A teljes SEAT modellpaletta rendelkezik CONNECT változattal, amely 2015. júniusi bevezetése óta a kiszállítások 15 százalékát teszi ki.

A jövő az egyre tökéletesebb összekapcsolhatóság irányába mutat és a SEAT az élen kíván járni ezen a területen. A Samsung, az SAP és az Accenture vállalatokkal való közös részvétel a Mobil Világkongresszuson immár sorozatban második éve egyértelmű bizonyíték a SEAT összekapcsolhatóság iránti elkötelezettségére.

A SEAT a pénzügyi nyilatkozatait a Spanyol Általános Könyvelési Tervvel összhangban készíti el, a leányvállalatok eredményei nélkül. A Volkswagen az IAS/IFRS nemzetközi könyvelési szabványokat alkalmazza, és konszolidálja a SEAT márka adatait.

Éves jelentés 2015
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés