Miután a 2019-es genfi nemzetközi autószalonon a CUPRA Formentor premierjével az
egész világon meghódította a gépkocsi szerelmeseit, a CUPRA hivatalosan is
bemutatta vezetői csapatát, melyet Luca de Meo, a SEAT elnöke vezet.
A CUPRA márka további vezetői Wayne Griffiths, a CUPRA ügyvezető igazgatója;
Antonino Labate, stratégiai, üzletfejlesztési és műveleti igazgató; Jaime Puig, a
CUPRA Racing igazgatója; Alejandro Mesonero-Romanos formatervezési igazgató; Mauro
Pierallini, termék projekt vezető, Khaled Soussi, értékesítési és marketing
igazgató és Xavier Serra, a Racing Engineering vezetője.
Megszületése után egy évvel a CUPRA megszilárdította struktúráját, és 50%-kal
bővítette létszámát, mely így elérte a 70 főt. A márka 2018-ban valamennyi
előrejelzést túlszárnyalva az értékesítésben 40%-os növekedést ért el a megelőző év
adataival összehasonlítva. Tavaly a teljes eladás 14 400 darab volt. Az
értékesítési rangsort Németország vezeti több mint 6 000 eladott CUPRÁval, míg
Spanyolország és az Egyesült Királyság is dobogós helyen végzett, ugyanis mindkét
piacon túllépték az 1 500 darabos értékesítést.
Miközben a CUPRA 2019-es célkitűzése a CUPRA-kínálat növelése, piaci pozíciójának
megerősítése, a márkakereskedői hálózat létrehozásának befejezése és a CUPRA
Masters képzésének folytatása, a márka már egy európai offenzíva megvalósítására
összpontosít.
Erre az évre a CUPRA márka az alapításának első évében elért eredmények
túlszárnyalását célozza meg: "Míg Németország, Spanyolország és az Egyesült
Királyság 2019-ben is kulcsfontosságú piacaink lesznek, jelenlétünket Európa-szerte
bővítjük a CUPRA Ateca bevezetésével és a Leon CUPRA erőteljes felfuttatásával.
Ezzel jelentős növekedést célzunk meg Franciaországban, Svájcban és Ausztriában is.
Mindezek mellett a CUPRA jelenlétét kiterjesztjük a stratégiai fontosságú
tengerentúli régiókra is, mint például Észak-Afrikára és Latin-Amerikára
"- mondta Wayne Griffiths, a CUPRA ügyvezető igazgatója.
Szakemberek hálózata
A bővítési céljainak megvalósítása érdekében a márka értékesítési hálózatot épít ki
ki, amely kiválasztott értékesítési pontokból és CUPRA specialistákból áll. A CUPRA
saját eladói térrel rendelkezik majd, amelyeket a világszerte működő 210 SEAT
márkakereskedőnél alakítanak ki, és az év végéig e helyek száma tovább bővül.
Ezeket a CUPRA Corners nevű tereket úgy tervezték, hogy a márka modern arculatát
jelenítsék meg, melyhez az ihletet egy garázs modern és egyedi újraértelmezése
adta. Mindezen túl a CUPRA egyedi jellegű saját értékesítési pontokkal
rendelkezik majd egy-egy meghatározó, ikonikus helyszínen.
A CUPRA hálózata speciális alkatrészeket és tartozékokat is forgalmaz, minden egyes
modellhez külön tervezett, és gondosan kiválasztott opciókkal. Egy különleges
lifestyle kollekció, vezetési tanfolyamok és különleges rendezvények is a CUPRA
világának részét fogják képezni. Ennek érdekében a vállalat több, mint 240 CUPRA
Mastert képzett ki, akiknek a CUPRA élmény átadása lesz a feladata.
A helyes úton
A 2019-es esztendő megerősítette a tavalyi év eredményeinek pozitív tendenciáját,
hiszen az első két hónapban a CUPRA újabb csúcsokra ért a 3 600 kiszállított
gépkocsival, ami 101,4%-kal több, mint az előző év azonos időszakában
regisztrált értékesítés. Ezt a három számjegyű növekedés egészítette ki a márka
által kifejlesztett első modell, a CUPRA Formentor bevezetését. Ez a tanulmányautó
jeleníti meg a márka önarcképét, és a 100%-ig CUPRA "génekkel" 2020-ban kerül majd
piacra.
A CUPRA Formentor mellett a márka a 2019-es genfi nemzetközi autószalonon bemutatta
a CUPRA Ateca Special Edition-t is, így még magasabb szintre emelte a teljesítményt
és az egyedi megjelenést. A CUPRA Atecán és a CUPRA Formentoron túl a CUPRA 2020-ig
négy új modellt tervez bemutatni, annak érdekében, hogy az elkövetkező 3-5 évben
megduplázza értékesítési eredményeit.