Ahogy eltávolodunk a hagyományostól és belépünk az elektromos járművek világába,
szembe találjuk magunkat a CUPRA teljesen újraértelmezett teljesítmény fogalmával.
Az idei évben már bemutatkozott CUPRA Formentor tanulmány után a CUPRA még
merészebben fogalmazza meg az elektromos teljesítmény fogalmát a CUPRA Tavascan
koncepcióval.
Az egyedi és különleges autómárka ebben a tanulmányban egyesíti nagy teljesítményű
génjeit, a legkorszerűbb hajtáslánc technológiát és kifinomult, érzelemgazdag és
kifejező formai nyelvezetét.
Ennek eredményeképpen jött létre a CUPRA Tavascan elektromos tanulmány, amely a
tisztán elektromos kupéterepjárók piacának igényeit hivatott kielégíteni, amelynek
várható növekedése eléri az évi 15 százalékot.
Egy négyajtós crossover modell körvonalát egyesítve egy SUV modell megjelenésével
és a sportos kupék áramvonalas formavilágával: ez a CUPRA Tavascan tanulmány
formaterve. Ez a koncepció az első utcai CUPRA, amely tisztán elektromos
hajtáslánccal rendelkezik, arányait elektromos szíve határozza meg és emeli ki,
teszi mindezt kipufogócsőből származó károsanyag kibocsátása nélkül.
A CUPRA Tavascan tanulmány nevét egy a Pireneusokban található faluról kapta, amely
az őt körülvevő lélegzetelállító tájnak és környezetnek köszönhetően igazán
különleges település.
"A 2020-ban két további, nagy teljesítményű hálózatról tölthető (plug-in)
hibrid modellel együtt bemutatkozó CUPRA Formentor mellett már bebizonyítottuk,
hogy rendelkezünk azokkal a műszaki ismeretekkel, amelyek a világ első, tisztán
elektromos túraautójának, a CUPRA e-racer modellnek a kifejlesztéséhez szükségesek.
A tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmány bemutatásával ezt a vonalat visszük
tovább egy utcai modellnél, bizonyítva, hogy a teljesítmény és az elektromos
meghajtás kéz a kézben jár." - nyilatkozta a CUPRA vezérigazgatója, Wayne
Griffiths.
Külső megjelenés
A jármű külső formavilága elegyíti a teljesítményt és a
hatékonyságot, erőt és dinamikát csempészve a szegmensbe, egyúttal sikeresen
csökkentve a modell környezetre gyakorolt hatását. A tanulmány orr része a jármű
elektromos karakterét hangsúlyozza, az alacsonyan elhelyezett, megvilágított CUPRA
embléma pedig egy teljesen különböző középpont érzetét kelti. Minden légbeömlő a
teljesítmény fokozását támogatja a levegőnek a karosszéria mentén történő finom
elvezetésével vagy az akkumulátor csomag belső hűtésével.
A levegő áramlása kulcsfontosságú szempont a CUPRA koncepcióautójánál. Erőteljes
kiállást kölcsönző kerékjárati ívei 22 col peremátmérőjű, turbinát formázó
könnyűfém keréktárcsáknak adnak helyet. Az ő feladatuk a levegő akadálytalan
áramlásának biztosítása, és a kupéterepjáró - minimális ellenállás mellett történő
- gördülésének támogatása.
A tanulmány hátsó részén található diffúzor aerodinamikai szempontból tölt be
fontos szerepet, egyben tovább erősíti a teljesítmény érzését. A jármű teljes
szélességében húzódó, elegáns hátsó világítás még inkább kiemeli ezt a CUPRA
emblémát is magába foglaló elemet.
A CUPRA Tavascan elektromos tanulmány külső megjelenését egy modern, folyékony fém
fényezés teszi hangsúlyossá, kiemelve a külső formavilág elemeit, amelyek az
ízlésesen alkalmazott szénszálas és réz elemekkel összhangban erősítik a koncepció
figyelemre méltó megjelenését.
Belső nyugalom
A tanulmány belső terének világa tükrözi az autó külső
formatervének vonalvezetését. A beltér nyitottan kezeli az anyagok és technológiai
megoldások vegyítését és egy olyan utaskabin kialakítására törekszik, amely
tökéletes egyensúlyba hozza a vezetőre fókuszáló megjelenést és az utasok kényelmét
szolgáló részleteket.
A tanulmány belső tere a kontrasztos színek és szénszálas elemek használatára épül,
dinamikusan alkalmazva a technológiát és a formatervezést egy kiemelkedő minőségű,
ultrakönnyű utaskabin kialakításáért.
Az ajtónyitást követően az utastérbe beszállva LED hangulatvilágítás köszönti a
bent helyet foglalókat, a tanulmány belső terét pedig a kontraszt színekben
alkalmazott bőr, szénszálas és alcantara elemek által közvetített érzelemgazdag
környezet határozza meg.
A háromdimenziós, formatervezett bőr kagylóülések mind formailag és funkcionálisan
illetve kényelmi és biztonsági szempontból is a maximumot kínálják. A lebegő hatást
keltő műszerfal a beltér első részén kapott helyet, magára vonva a bent ülők
figyelmét, biztosítva ugyanakkor a tágas tér érzetét. A fókusz a kormány mögött
helyet foglaló vezetőre irányul, a 12,3 col átmérőjű digitális műszeregység -
kiegészítve a 13 colos infotainment kijelzővel - pedig minden lényeges és szükséges
információval ellátja őt.
A tanulmány belső tere azonban az igényeknek megfelelően változtatható, hiszen a
nagyobb képernyőt szükség esetén az utas felé fordítva is használhatjuk, a
kagylóülésekbe építve pedig szintén találunk kijelzőt. A hangszórók és az
okostelefonokkal való összekapcsolhatósági megoldások pedig garantálják, hogy
minden utas maximálisan kihasználhatja a tanulmány belső tere nyújtotta
lehetőségeket.
Teljesítmény és kapacitás
A CUPRA Tavascan tanulmány megjeleníti a márka nagy teljesítményű,
jövőbeni modelljeinek egyedi látványvilágát, amely az elektromos áram erejét
használva kínál olyan kifinomult és érzelemgazdag megoldásokat, amelyeket még nem
láttunk a piacon.
A négyajtós crossover kupé egyesíti a terepjárók megjelenését és a sportos kupék
áramvonalas formavilágát, megjelenését pedig csak képességei múlják felül. A CUPRA
Tavascan elektromos tanulmány az ügyfelek igényeinek megfelelő teljesítményt,
dinamikát és vezethetőséget kínál.
A jármű figyelemre méltó külső formavilága a legkorszerűbb, tisztán elektromos
hajtásláncot rejti, amely mindazt az izgalmat hozza, amelyre minden vezető vágyik,
a technológia kínálta zajtalan és hatékony működéssel együtt.
A két - az első illetve a hátsó tengelyen elhelyezett - motor összesen 225 kW (306
LE) teljesítményt továbbít a négy kerék felé. A CUPRA Tavascan koncepció álló
helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre.
De az egyenes vonalú gyorsulás csak egy dolog. A tanulmányt egy 77 kWh kapacitású
lítiumion akkumulátor csomaggal szerelték fel, amely elég energiát képes tárolni
ahhoz, hogy az autó akár 450 kilométert is megtegyen (WLTP ciklus alapján). A jármű
alapjául a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platformja (MEB) szolgál. Mivel
az akkumulátor csomag a tanulmány padlólemezében kapott helyet, így az autó
súlypontja alacsonyra került, amely a még dinamikusabb vezetést támogatja.
A CUPRA Tavascan elektromos tanulmány energiáját a CUPRA biztosítja és a jövő
kihívásaira készült. A nagyközönségnek pedig először a 2019-es Frankfurti
Nemzetközi Autószalonon mutatkozik majd be.