A második születésnapjával egyidejűleg a CUPRA megnyitotta a márka új központját, a
CUPRA Garage-t, amely a SEAT vállalati központjának szomszédságában található. A
megnyitó rendezvény egyben az új CUPRA Leon sorozat világpremierjét is
megtartották, beleértve az új versenyautókat is, illetve az első hibrid modelljével
a márka megkezdi útját az elektrifikáció irányába.
A 2019. évi 71,8% -os növekedéssel az előző évhez képest, és közel 24 700 eladott
járművel, a CUPRA újdonságok sorával indította a 2020-as évet. Az új központ
megnyitása mellett, ami egy 2400 négyzetméteres környezetbarát épület, és egy
versenypálya paddockjára emlékeztet, a márka átalakítja versenyautó-műhelyét, a
CUPRA Racing Factory-t is. A CUPRA 5,3 millió eurót fektetett be új
létesítményeibe, amelyek elegendő helyet biztosítanak 200 alkalmazott
számára.
"A CUPRA, mint független márka két évvel ezelőtti létrehozására vonatkozó
döntés nem alakulhatott volna jobban, mert e rövid idő alatt a legjövedelmezőbb
üzleti egységünk lett. A CUPRA lehetőséget ad a SEAT számára jövedelmezőbb modellek
előállítására és új ügyfelek elérésére. A két márka együttesen biztosít
erőforrásokat és működési alapot a növekedés folytatásához. Most úgy döntöttünk,
hogy a márka megerősítésére felépítjük saját vállalati központját"- mondta
Carsten Isensee, a SEAT ügyvezető elnöke, a pénzügyek és az informatika alelnöke, a
CUPRA Leon bemutatóján tartott sajtótájékoztatón.
#2020: kulcsfontosságú év
Ebben az évben a CUPRA arra törekszik, hogy bemutassa képességeit
az autópiacon, szélesítve kínálatát, és bővítve a nemzetközi jelenlétét. A CUPRA
Ateca sikere mellett a márka az első CUPRA Leon-nal, a ferdehátú és a Sportstourer
verziókkal, valamint a CUPRA Formentorral, az első kifejezetten a márka által
tervezett modellekkel erősíti termékportfólióját.
Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója és a SEAT értékesítésért és marketingért
ügyvezető felelős alelnöke hangsúlyozta, hogy "az elmúlt két évben
elért eredmények - közel 40 000 autó eladásával - bizonyítják ennek a márkának a
nagy lehetőségeit. A CUPRA erőteljesebben növekszik, mint amire számíthattunk,
ezért otthont kellett építenünk a CUPRA Család számára, és megdupláztuk
alkalmazottjaink létszámát 200 főre. Most egy új szakaszba lépünk, ahol három
hibrid autó bevezetésével bebizonyíthatjuk, hogy a sportosság elektromos is lehet,
amely lehetővé teszi számunkra, hogy ebben az évben elérjük kezdeti célunkat, az
eladások megkétszerezését két-négy év alatt."
Griffiths azt is bejelentette, hogy a CUPRA Formentor
sorozatgyártásra érett modellje az idei Genfi Autószalonon mutatkozik be első
alkalommal, és várhatóan az év második felében már a piaci bevezetésre is sor
kerül.
A család első tagja
A CUPRA a központ hivatalos megnyitása alkalmával bemutatta a CUPRA
Leon új családját, a márka legkelendőbb modelljét, amelynek utolsó generációja 44
000 példányban talált gazdára. A cég további sikerei érdekében a CUPRA idén mutatta
be a ferdehátú és a Sportstourer verziókat a nagy teljesítményű motorok széles
skálájával, a benzinmotortól a plug-in hibridig, háromféle lehetőséggel: 245, 300
és 310 LE teljesítménnyel.
Az év utolsó negyedévében piacra kerülő CUPRA Leon a "Leonok királyának"
tekinthető. A márka logójával az első CUPRA Leon dizájnt, kényelmet és a legújabb
technológiát kínálja az autózás szerelmeseinek, akik nyitottak az elektrifikációra,
vezetési élményt és teljesítményt keresnek.
Az eredet mutatja az utat
A CUPRA bemutatta a CUPRA e-Racer új verzióját is, a világ első
teljesen elektromos versenyautóját. Wayne Griffiths, a márka vezérigazgatója
megerősítette a CUPRA részvételét a PURE ETCR elektromos túraautók bajnokságában,
amely ebben az évben kezdődik, Mattias Ekström és Jordi Gené
közreműködésével.
A verseny világából született márka mérnökei kifejlesztettek egy új benzinmotoros
versenyautót is, a CUPRA Leon Competiciónt. Ekström és Gené feladata volt a jármű
leleplezése, kiemelve annak aerodinamikai hatékonyságának javulását, valamint a 3D
nyomtatás révén kifejlesztett könnyű alkatrészek használatát a súlyeloszlás
javítása érdekében.
Ezen felül a CUPRA bemutatta az új pilóta versenyruházatot és a csapatruházat
kollekcióját a Sabelttel, a versenyautó-felszerelések globális vezetőjével
együtt.
A CUPRA Társaság új otthona
A CUPRA Garage megnyitó eseménye összeállította a CUPRA Társaságot,
amelynek a múlt hét óta új tagja, az F.C. Barcelona kapusa, Marc ter Stegen. A
német játékos az 1,999 darabszámban gyártott CUPRA Ateca Limited Edition egyik
példányával érkezett, és hivatalosan bemutatták a vendégeknek és a médiának.
A megnyitó rendezvényen a CUPRA bajnokok elit csapatát állította össze, mint
például a négy nagykövetet a padel világából, köztük az argentin Fernando
Belasteguín, Pablo Lima, Alejandra Salazar és Ariana Sánchez; az olimpiai érmes
Saúl Craviottot és Mikel Azcona túraautó-versenyzőt.
A CUPRA Világ bővül
A márka küldetésével összhangban, mely exkluzív, korlátozott termék
kollekciók létrehozása, melyek a márka stílusát képviselik, a CUPRA bemutatta új
együttműködéseinek prototípusait. A barcelonai Marset világítástechnikai cég
kifejlesztette a CHISPA-t, a Marset által a CUPRA számára tervezett hordozható,
újratölthető és vezeték nélküli lámpát. Ezenkívül a Mikakus cipőmárka bemutatta a
városi cipők két prototípusát, amelyeket az autómárka számára terveztek és
készítettek. Ezen felül a CUPRA bemutatott egy elektromos, ultra könnyű és
összecsukható kerékpárt, amelyet az UNNO, egy barcelonai kerékpáros butik tervezett
és készített kézimunkával.
Ezen felül a CUPRA kibővítette táska és napszemüveg választékát a TRAKATAN és az
L.G.R. olasz műhelyek termékeivel. A márka célja, hogy együttműködjön az emberekkel
és vállalkozásokkal, akik ugyanazt a tervezési nyelvet beszélik, és megosztják
alkotói tapasztalataikat.