A Superbike VB-n 13 futamot rendeznek, hét gyártó vesz részt a
versenysorozaton, egy futamban 28 motorversenyző van a pályán, és két biztonsági
autó ügyel a verseny biztonságára. A Superbike biztonsági autóit vezető Cristian
Siso és Nicola Cursi a motorport lelkes hívei, profi vezetők, akik az utóbbi négy
évben együtt dolgoztak. A két SEAT Leon CUPRA biztonsági autó minden
versenyen elsőként van a pályán, ők felelősek a pálya burkolatának
ellenőrzéséért, hogy a versenyen optimális állapotban legyen.
Másodpercek kérdése
A biztonsági autóként szolgáló SEAT Leon CUPRA olyan sorozatban gyártott gépkocsi,
amely kevesebb, mint 5 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-ra gyorsulni. "A
motorkerékpárok nagyon gyorsak, így nekünk is olyan autókra van szükségünk, amelyek
erősek és jó a gyorsulásuk." - magyarázza Siso, hiszen a pályán elérhetik a 250
km/h sebességet is.
Versenyenként mintegy 600 kilométert tesznek meg
Feladatuk a pálya alkalmasságának ellenőrzése, az időmérő- és a bemelegítő körök
megtétele. A két biztonsági autó által egy futamon megtett távolság akár a 600
kilométert is elérheti "Már amennyiben nem hívnak be bennünket a pályára verseny
közben, amire sajnos az idei szezonban még nem volt példa."- teszi hozzá Cristian
Siso.
13 futam négy földrészen
90%-os páratartalom Thaiföldön, 45 fokos hőség Katarban, vagy eső és nedves
pályaburkolat a franciaországi pályán. "A biztonsági gépkocsiknak minden időjárási
feltételhez alkalmazkodniuk kell. Ez alapvető fontosságú a saját-, a
motorkerékpárok- és a versenyzők biztonságának érdekében."- mondja Nicola
Cursi, a kettes számú biztonsági autó vezetője.