Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

A közel 300 szakemberrel, 19.000 négyzetméteren működő központba a márka 430 millió eurót fektetett be

Középpontban az innováció: 10 éves a SEAT fejlesztési központja

2017-12-11

Idén tíz éves a SEAT prototípus fejlesztési központja, mely úttörő intézmény Spanyolországban, és az első ilyen központ a Volkswagen-csoporton belül is. A fejlesztési központ a martorelli gyárban működik, és összekapcsolja a kutatási és fejlesztési tevékenységet a gyártással. A központ 2007-ben történt megnyitása óta a vállalat 430 millió eurót fektetett itt be az új SEAT típusok fejlesztésébe. A prototípus fejlesztési központ egyik fő célja, hogy csökkentse az új modellek piaci bevezetésig tartó útját, és növelje a gyártási folyamatok valamint az erőforrás gazdálkodás hatékonyságát.  Ennek egyértelmű példája a virtuális valóság alkalmazása a fejlesztés kezdeti szakaszaiban, ami mintegy 30 százalékkal csökkentette a prototípusok gyártási költségeit.

Ezzel kapcsolatban a SEAT  gyártásért felelős alelnöke, Dr. Andreas Tostmann kiemelte, hogy "a prototípus fejlesztési központ egy jövőbe mutató létesítmény, és világos példája  a SEAT Industry 4.0 stratégia iránti elkötelezettségének.  A prototípusok fejlesztésében és a gyártási folyamatokban már több mint egy évtizede használjunk a virtuális valóságot. Dr. Tostmann hozzátette, hogy "a prototípus fejlesztési központ a gyártási folyamatokra koncentrál,  és az előmozdítja  a munkatársak bevonását a vállalat tevékenységének különböző területein. Mindezzel egy időben a központ kulcsfontosságú szerepet játszik a fejlődésben, amelyeknek köszönhetően még beindításuk előtt optimalizálhatjuk projektjeinket, csökkenthetjük a költségeket és a prototípusok megépítéséhez szükséges átfutási időt."

Nagy teljesítményű központ

Az elmúlt tíz év során a prototípus fejlesztési központ 50 modellt gyártott a formatervezési koncepciók megvalósíthatóságának javítása céljából, 2.000 teszt prototípust valamint 4.000 gépkocsit pedig a termék- és gyártási folyamat optimalizálása céljából, és 12.000 további fejlesztést alkalmaztak a jobb minőség elérése érdekében. A munka a prototípus fejlesztési központban az új projektek kezdeti szakaszában indul. A gyártás megkezdése előtt három évvel a központ megépíti a tesztelésre és az előgyártásra szánt első prototípusokat, és ennek során olyan új technológiákat alkalmaz, mint a sorozatgyártási folyamatok modellezését adó virtuális valóság.

Az intézményben kifejlesztett prototípusok és előgyártási modellek között megtaláljuk az Ibiza két nemzedékét, a Leon-t, a Toledo-t, a Mii-t, az Alhambrát, valamint a két legújabb típust, az Ateca-t és az Arona-t, és mindezek mellett a prototípus fejlesztési központ hozzájárult az Audi Q3 és az A1 fejlesztéséhez is.  A központ most hat új projekt előkészítésén dolgozik, ezek a termékek majd a jövőben kerülnek piacra.

Folyamatosan előre tekintő hozzáállás

A prototípus fejlesztési központ a SEAT digitalizáció iránti elkötelezettségével összhangban viszi előre az innovációt. Ennek jó példája az additív gyártási eljárás, ahol az anyagot rétegenként viszik fel pontosan egymásra. E technológia alkalmazásával lerövidül a közbülső folyamat, és az alkatrészek 75 %-kal gyorsabban készülnek el. Mindezen túl a központ olyan jövőbeni projekteken dolgozik, mint a virtuális valóság legteljesebb körű alkalmazása a prototípusok formatervezése során.