Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

a márka 468.400, azaz a tavalyinál 14,6 %-kal több autót szállított ki, ez 2001 óta a legjobb eredmény

Jelentősen nőttek a SEAT eladásai 2017-ben

2018-01-15

A SEAT értékesítése jelentős lendületet vett 2017-ben. A spanyol autógyár összességében 468.400 gépkocsit szállított ki, ami 14,6 %-os növekedést jelent a 2016-os év adataival összevetve. Ez  majdnem 60.000-rel több gépkocsit jelent a megelőző évhez képest, amikor a márka értékesítése  408.700 darabot tett ki. 2001 óta ez a legjobb értékesítési mutató,  és a márka egész történetében az egyik legjobb eredmény. Mindezen túl 2017 az ötödik növekedést hozó év egymást követően, így az értékesítés 2012 óta 45,9 %-kal nőtt. Decemberben a SEAT 32.900 gépkocsit szállított ki, ami 12,9 %-os emelkedést jelentett a tavalyi év azonos hónapjában  értékesített  29.200 egységgel  összevetve.

A SEAT Ateca a teljes 2017-es komoly húzóerőt jelentett a SEAT értékesítésében. Az első teljes értékesítési évében a márka új kompakt szabadidő autójából 78.700 darab talált vásárlóra, így csatlakozott  a kiváló eredményt hozó Leonhoz  és az Alhambrához.  A SEAT legnagyobb számban értékesített gépkocsija, a Leon eladásai 2,9 %-kal nőttek, és  elérték a 170.000 kiszállított egységet, miközben a márka többcélú hasznosítású gépkocsijának (MLV) értékesítése 1,7 %-kal nőtt, elérve a 31.200 egységet. Az Ibiza megújításának évében összesen 152.300 darabot sikerült el adni, ami 0,6 %-kal volt több, mint a tavaly eladott mennyiség.

A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffith  nagyon pozitívan értékelte az eredményeket. " Értékesítési sikereink mögött a 2016-ban megkezdett termék offenzívánk állt, melyet  az Atecával kezdtünk, és 2017-ben a Leon facelift változatával, az ötödik nemzedékhez tartozó Ibizával és az új Aronával folytattunk. Nem csupán a legjobb eredményünket értük el 2001 óta, hanem Európa egyik leggyorsabb növekedést mutató márkájává váltunk, és úton vagyunk afelé, hogy értékesítéseinket tovább növeljük. Megújítottuk termék kínálatunkat, és 2018-ban majd az Arona értékesítésének teljes hatását is látni fogjuk, ami csak újabb adalék lesz az idei év eredményei felett érzett optimizmusunkhoz."

Történelmi rekordok a kulcsfontosságú piacokon - A SEAT értékesítési sikereit a márka fő piacain tapasztalt erős növekedés támasztotta alá. Németország vezeti a SEAT értékesítések piacait,  ahol 1991 óta most első alkalommal lépték át a 100.000 darabos mennyiséget. A 13.4 %-os növekedést jelentő,  102.100 eladott SEAT mindeddig a legjobb eredményt jelenti a németországi eladások történelmében.  Németország után a második helyen Spanyolország áll, ahol erős fejlődést regisztráltak 23,1  %-os növekedéssel, az összesen eladott 95.100 egységgel. A SEAT ugyancsak eddigi legjobb eredményét érte el az Egyesült Királyságban, ami a harmadik helyen van a márka értékesítési rangsorában: a 18,3 %-os emelkedést összesen 56.200 értékesített autóval érték el.  Az Egyesült Királyságot követő másik két fő piac Mexikó, 0,7 %-os növekedéssel és a 24.700 eladott gépkocsival, ahol  a nehéz  piaci körülmények ellenére a SEAT  tovább tudott növekedni, valamint Franciaország, ahol 15,6 %-os növekedéssel 24.200 gépkocsit értékesítettek.

Németországon és az Egyesült Királyságon túl a SEAT  az eddigi legjobb eredményét érte el Ausztriában, a SEAT  nyolcadik legnagyobb piacán, ahol az eladások 19,5-kal emelkedtek, és elérték a 17.500 darabos mennyiséget, és Svájcban, ami a   tíz legjobb ország "záró tagjaként"  29 %-os növekedést mutatott, és ahol összesen 10.300 gépkocsit értékesítettek. A SEAT ugyancsak eddigi legjobb értékesítési mutatóit érte el Izraelben, (10,1 %-os növekedés , 8.8000 eladott gépkocsi), a Cseh Köztársaságban (1,4 %-os növekedés, 8.300 eladott gépkocsi) és Marokkóban (1.900 egységnyi értékesített gépkocsi, 7 %-os emelkedés). Olaszország 9,5 %-os növekedéssel, és az eladott 18.100 gépkocsival, illetve Lengyelország, ahol  24,8 %-os volt a növekedés, és 11.100 volt az eladott mennyiség két további olyan országot jelentenek, amelyek a SEAT tíz legjobb piaca közé tartoznak, és tartós növekedést produkáltak.

A 2018-as esztendő az Arona és az új, hétüléses  szabadidő  autó (SUV) éve lesz - A SEAT 2018-ban tovább folytatja termék offenzíváját az új, egészen hét ülésig bővíthető szabadidő autójának (SUV) piaci bevezetésével, ami az Atecához  és az új, Arona cross overhez fog csatlakozni. Mindezen túl a SEAT bemutatja a sűrített földgázzal meghajtott Aronát is, ami kiterjeszti a  SEAT sűrített földgáz hajtással működő autóinak palettáját, amelybe jelenleg a Mii, az Ibiza és a Leon tartozik. A SEAT értékesítési sikerei kedvező hatással vannak a vállalat pénzügyi eredményeire is.  2017 első öt hónapjában a SEAT 154 millió euró működési nyereséget ért el, ami 12,3 %-kal magasabb, mint a 2016-os év azonos időszakának mutatója volt.