Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

a sűrített földgáz 55 %-kal kisebb költséget jelent mint a benzines tankolás, és 30%-kal kevesebbet, mint a dízeles

A SEAT fejleszti majd a CNG technológiát a Volkswagen-csoport számára

2018-04-19

A SEAT elnöke, Luca  de Meo egy Madridban nemrégiben lezajlott kongresszuson felvázolta, hogy a spanyol ipar innovációs téren hogyan  alkalmazkodhat az olyan új kihívásokhoz, mint a városi mobilitás vagy a megújuló energiák felhasználása. Ennek kapcsán Luca de Meo kijelentette, hogy a "gépkocsik hajtására használt földgáz az autóipar és a gázipar számára egyaránt nagy üzleti potenciállal bír".

A SEAT  fontos szerepet tölt be a Volkswagen-csoport sűrített földgáz (CNG) stratégiáján belül. A SEAT elnöke ezzel kapcsolatban bejelentette, hogy a SEAT Műszaki Központja, amely több, mint 1000 mérnököt alkalmaz, fejleszti majd a sűrített földgáz technológiát a Volkswagen-csoport számára, és ezáltal a Központ nemzetközi szintű intézménnyé válik. "Szeretnénk, hogy ez a technológia "Made in Spain", vagyis Spanyolországban kifejlesztett termék legyen, szeretnénk úttörő szerepet játszani, és biztosak vagyunk abban, hogy ezt el is fogjuk érni."-  mondta Luca de Meo.

A SEAT elnöke ezt az energia faját  "fenntartható, és  a hagyományos üzemanyagoknak valamint az elektromos autóknak is megtérülő alternatívát jelentő" stratégiaként írta le. Ezzel kapcsolatban rámutatott, hogy az ügyfelek azt várják, hogy az autók hatótávolsága nagyobb legyen, hogy a tankolás akár a munkahelyen vagy otthon is megoldható legyen, és hogy mindezt gyorsan meg tudják oldani  Elmondható tehát az, hogy az ügyfelek szeretnék, hogy ez a folyamat könnyű és gazdaságos legyen".

"Az jó a sűrített földgáz  technológiában,  hogy már létezik, így nincs szükség nagyobb beruházásokra,  és ezt a technológiát ma már széles körben fel lehet kínálni az ügyfeleknek."- mondta Luca de Meo. A technológia főbb előnyei a rövidebb tankolási idő, a gyorsaság és tisztaság, illetve  az, hogy az ára hasonló a benzin és dízel üzemű gépkocsik áraihoz. Éppen ezen oknál fogva "a sűrített földgázas megoldás nem csupán egy átmeneti technológia, hanem egy valós, hosszú távú alternatíva"

A gázipar magasrangú képviselői előtt felszólalva Luca de Meo azt hangsúlyozta, hogy az ilyen gépkocsik kettős előnye az, hogy környezetbarát megoldást kínálnak, ésgazdaságosak, mivel a Földön több évszázadra elegendő földgáz készletek vannak.  Azt is elmondta, hogy amennyiben Spanyolországban ma egymillió sűrített földgáz hajtású személygépkocsi futna, akkor évente  1,2 tonnával kevesebb széndioxid kerülne a légkörbe, ami  egyenlő lenne azzal, mintha Madrid egész területét beültetnék fával, ráadásul minden gépkocsivezető évente 700 és 1000 euró közötti összeget   takaríthatna meg a földgáz hajtásnak köszönhetően."

"Ezek a gépkocsik, furgonok vagy teherautók nem igényelnek további technológia fejlesztést,   megbízhatóak, biztonságosak,  rendkívül versenyképesek a költségek szempontjából, kényelmesek és nagyon praktikusak. E járművek hatótávolsága nagyobb, mint a másféle hajtású gépkocsiké, és használatuk jobban alkalmazkodik a környezethez, mint az egyéb technológiát alkalmazó járművek, legyen szó városi vezetésről, vagy hosszabb utazásról."- mondta a SEAT elnök.

Luca de Meo a sűrített földgáz hajtású gépkocsik további előnyei között megemlítette, hogy ezeket nem érintik a súlyos légszennyeződések idején bevezetett forgalomkorlátozások , rövidebb a  tankolási idő, amit kb. három percre tartanak, és a földgáz hajtással futó autó nagyon gazdaságos opció, mert a benzines gépkocsival összehasonlítva 55 %, a dízelekkel  összevetve 30 % a költségmegtakarítás.A SEAT elnöke azt is  aláhúzta, hogy a sűrített földgáz jövője " megkívánja  a versenytársak, az intézmények és a vállalatok együttműködését annak érdekében, hogy a  sűrített földgáz hajtású gépkocsit  sikerüljön az elektromos autó egyik alternatívájává tenni."  "Életbevágóan fontos, hogy fokozzuk a  befektetéseket a gáztöltő állomások létrehozásának terén, mert  semmi értelme sincs  a technológiának, ha nincs meg a megfelelő infrastruktúra az ügyfelek igényeinek kielégítésére"- mondta Luca de Meo.  Beszédében rámutatott arra is, hogy a SEAT több partnerével azon dolgozik, hogy  2020-ra Spanyolországban 300 gáztöltő állomás álljon az ügyfelek rendelkezésére.

A SEAT mértékadó márka a sűrített földgáz hajtás területén

A SEAT  a sűrített földgáz hajtás melletti elkötelezettségét a Mii, a Leon TGI és az Ibiza  bevezetésétől számítja. Ezzel az volt a célja, hogy meghatározó  márkává váljék a földgáz hajtású, a  biogázzal működő és a szintetikus üzemanyaggal futó gépkocsik gyártásában. A SEAT rendelkezik  a legszélesebb  sűrített földgáz hajtású kínálattal Európában és a Volkswagen-csoporton belül. 2018 végére a SEAT az Aronát is alkalmassá teszi a földgáz hajtásra, és ezzel az Arona lesz a világon az első sűrített földgáz hajtású szabadidő autója.

Spanyolországban a sűrített földgáz hajtású gépkocsik regisztrációja az idei évben 10 %-kal emelkedett, és 2030-ra azzal lehet számolni, hogy egymillió sűrített földgázzal hajtott gépkocsi fogja róni a spanyol utakat.  A SEAT számára a "spanyol piac Olaszország után a második legnagyobb a földgázzal hajtott autók esetében", amit az is mutat, hogy 2018 első negyedévében a SEAT  több mint 900 sűrített földgáz hajtású gépkocsit értékesített Spanyolországban, majdnem ugyanannyit, mint az egész 2017-es esztendőben.