Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

Az Arona az első SUV modell a világon, amelyet sűrített földgáz (CNG) hajtással szereltek

Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét

2018-10-01

A SEAT hamarosan lerántja a leplet a világ első, sűrített földgáz (CNG) üzemű SUV modelljéről, az Arona TGI ugyanis az októberi Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét. Az Arona TGI a negyedik jármű a SEAT kínálatában, amely ezzel a tisztább és olcsóbb üzemanyaggal üzemelhet. A Leon, az Ibiza és a Mii modellekhez csatlakozva az új Arona TGI bemutatásával a SEAT még közelebb került céljához, a szén-dioxid és nitrogén-oxid kibocsátás csökkentéséhez, amelyet többek között a sűrített földgáz (CNG) használatának kiterjesztésével kíván elérni.

Az Arona TGI modellt a SEAT főhadiszállásán, Martorellben tervezték, fejlesztették és gyártják. Az új modell egy következő lépcsőfokot jelent a vállalat járműfejlesztési programjában, amely nem csupán a legkorszerűbb technológiát hivatott bemutatni, de igazolja azt is, hogy a környezeti hatás mérséklése nem kell, hogy a vezetési élmény kárára történjen.

"A SEAT a sűrített földgázra (CNG) úgy tekint, mint egy fenntartható további üzemanyag-alternatívára, ennek megfelelően aktívan népszerűsíti és terjeszti azt." - nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT elnöke. "Ezen kívül ez a technológia összeegyeztethető a minőségbiztosított, megújuló biometán alkalmazásával, ezzel pedig a sűrített földgáz hosszú távon biztosan az alacsony kibocsátású mobilitási megoldások egyik alternatívája lesz."

A motorháztető alatt
Az új SEAT Arona motorterében egy háromhengeres, 12 szelepes 1.0 TGI erőforrás lapul, amelynek 90 lőerős teljesítménye 4 500 és 5 800 közötti fordulatszám-tartományban érhető el, 160 Nm maximális forgatónyomatéka pedig 1 900 és 3 500 közötti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. A szériafelszereltség részeként ehhez az aggregáthoz egy hatsebességes manuális sebességváltó kapcsolódik, amely segít a hatékonyság és a menettulajdonságok további javításában.

Legnagyobb sebessége 172 km/óra, az álló helyzetből 100 km/órás sebességre való gyorsulás pedig 12,8 másodpercet vesz igénybe. Ezekkel a mutatókkal az Arona TGI vezetője nem csupán a modell környezetvédelemért tett erőfeszítéseit értékelheti, de élvezheti annak kiegyensúlyozott menetdinamikáját is.

Az Arona sűrített földgázzal üzemelő modellváltozata ugyanazokkal a rendszerekkel készül, mint az 1.0 TSI benzinüzemű társa, ugyanakkor olyan alkatrészek is kerültek bele, amelyek lehetővé teszik a sűrített földgáz üzemmel való működést. Ennek megfelelően az Arona TGI modellt három CNG tartállyal szerelték fel, amelyek a hátsó padló alatt kaptak helyet, a töltőhöz pedig a benzinbetöltő nyílás mellett férhetünk hozzá. Ezen kívül az Arona TGI a földgázüzemhez szükséges gáznyomás- és gázhőmérséklet-érzékelőkkel, elektromos nyomásszabályzóval és a TGI motor felé irányuló hatékony gázelosztást biztosító rendszerrel is rendelkezik.

Mindezeken túl 1.0 literes motorját átfogó fejlesztésnek vetették alá, különleges króm-nikkel bevonatú, gázüzemre adaptált dugattyúkkal, kopásállóbb, megerősített szelepekkel, szelepülésekkel. Az Ibiza TGI kisebb tömegű turbófeltöltőt kapott, amelynek gyorsabban felpörgő turbinakereke érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönöz a motor számára.

A sűrített földgáz üzem egyik kihívása a hideg időben történő indítás. Az Arona TGI kifejlesztésekor - bár elsődlegesen sűrített földgáz üzemmel közlekedik - erre is gondoltak a tervezők, így -10 Celsius fokos külső hőmérséklet alatt a motor benzinüzemben indul s csupán a gázbefecskendező szelepek előzetes felfűtését követően, megfelelő körülmények esetén aktiválja automatikusan a CNG-kört.

E kivételtől eltekintve az Arona TGI csak abban az esetben használ egyfajta alternatív üzemanyagként benzint, ha a CNG-tartályok már kiürültek. Ez a hatótávolság azonban - három CNG tartállyal a fedélzeten - a legtöbb felhasználó számára több, mint elégséges lesz. Az SUV gáztartályának kapacitása 14,3 kg, ami gázüzemben 400 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, a benzinüzemre történő automatikus váltásnak köszönhetően pedig ez a hatótávolság még további 160 kilométerrel egészül ki.

A sűrített földgáznak a benzinnél lényegesen alacsonyabb ára igazán költséghatékony megoldássá teszi azt a hagyományos üzemanyagokhoz képest. Ezen kívül a CNG árát nem érintik váratlan ingadozások, mivel az nem kőolajszármazék. Továbbá a CNG lényegesen hatékonyabb, mint akár a dízel, a benzin vagy akár az LPG: az 1 kg sűrített földgázból származó energia 2 liter LPG autógázból, vagy 1,3 liter dízel üzemanyagból illetve 1,5 liter benzinből kinyert energiának felel meg.

Amikor a gáztartály kiürül, a benzinüzemre való váltás automatikusan zajlik, anélkül, hogy a vezető bármilyen változást érzékelne a jármű dinamikus menettulajdonságaiban. A műszerfalon ellenőrző fény tudatja a vezetővel, hogy benzinnel közlekedik, de mindkét tartály üzemanyagszintjét is figyelemmel kísérheti.

Minden a fedélzeten
Az új SEAT Arona TGI továbbra is egy praktikus, személyre szabható SUV, ahol mindegyik felszereltségi szint - Reference, Style, Xcellence és FR - elérhető, így a vásárlók kiválaszthatják az igényeiknek leginkább megfelelő kivitelt.

Az Arona TGI továbbra is egy egyedi formavilágú jármű határozott crossover jegyekkel, erőteljes megjelenéssel, készen arra, hogy meghódítsa a városi dzsungelt. Számtalan lehetőséget kínál tulajdonosának, hogy igazán egyedi darabot állítson össze, kiválasztva például a leginkább kedvére valót a 68 lehetséges színkombinációból.

A sűrített földgáz üzem bemutatásával pedig még kellemesebb társat kaphatunk a hétköznapokra. A 4 138 milliméter hosszú Arona TGI 79 milliméterrel túlszárnyalja az Ibizát, 99 milliméterrel magasabb nála, megőrizve nagyobb hasmagasságát és a magasabb üléspozíciót. A csomagtér padlója alá épített gáztartályok ellenére az Arona tágas, 282 literes teret kínál a poggyászoknak.

Az Arona TGI a Leon, az Ibiza és a Mii modellekkel együtt az egyik legteljeskörűbb CNG kínálatot biztosítja a piacon olyan járművekkel, amelyek nem csupán csökkentik a károsanyag-kibocsátást, a környezeti hatásokat és a fenntartási költségeket, de egyúttal egyesítik a legkorszerűbb technológiákat, a magával ragadó vezetési élményt és a stílusos, vonzó megjelenést is.