Motorsport kötelékek

Indul az új versenyévad a SEAT Leon CUP RACER számára

2016-02-23

A SEAT tovább erősíti szoros és nagy múltra visszatekintő motorsport kötelékeit. A 2016-os versenyévadban a SEAT Leon Eurocup ismét meghódít néhányat Európa legizgalmasabb pályáiból. A hat európai országba ellátogató sorozat mind a hét versenyhétvégéjén két sprintversenyt izgulhatnak végig az érdeklődők.


A rajtvonalnál pedig ott áll a SEAT Leon CUP RACER, a 330 lóerő (243 kW) teljesítményű, csúcstechnológiát felvonultató versenygép. Jelenleg több, mint 100 ilyen versenyautó van használatban 22 ország csapatánál, akik sikerrel vetik be számos különböző versenysorozatban, többek között az új TCR nemzetközi túraautó-bajnokságban. A még gyorsabb és izgalmasabb motorsport élményért az új versenyszezonra a CUP RACER versenyautót számos részletében továbbfejlesztették. A szezon újdonsága a CUP RACER TCR második generációja. A kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) helyett szekvenciális váltóművel szerelt versenyautó kifejezetten a hosszú távú megbízhatósági versenyekre és a TCR sorozatra let optimalizálva.


"Az ügyfélcsapatok kiszolgálása kiemelt fontossággal bír számunkra. A CUP RACER már az első pillanattól fogva egy nem mindennapi teljesítményű, sikeres versenyautó volt. Mi pedig folyamatosan fejlesztettük, hogy még gyorsabb legyen az idei szezonra. A TCR változattal pedig egy hosszú távú megmérettetésekre optimalizált versenyautóval bővült most a kínálat." - nyilatkozta Dr. Matthias Rabe, a SEAT kutatás és fejlesztés területéért felelős alelnöke. "Nagyon várjuk az új versenyévadot. A SEAT rajongók lelkesedését látni és hallani mindig óriási élmény. Mi pedig újabb és újabb rendkívüli és izgalmas versenyekkel háláljuk meg ezt nekik."

A Leon CUP RACER jelenleg is az egyik legsikeresebb túra-versenygép a pályán. Összesen 22 ország közel 100 csapata használja az eddig értékesített több, mint 100 CUP RACER versenyautót.


Igazán vonzó versenynaptárral kecsegtet a 2016-os SEAT Leon Eurocup sorozat


A SEAT Leon Eurocup az egymárkás európai bajnokságok egyik legkedveltebb és legsikeresebb sorozata. Jól jelzi ezt, hogy történetének harmadik évében a rajthelyek már jóval a bajnokság indulása előtt elkeltek. A 2016-os szezon naptárának hét versenyhétvégéjén Európa legjobb versenypályáira látogatnak a sorozat versenyzői:


2016. április 23-24.: Estoril, Portugália
2016. május 14-15.: Silverstone, Egyesült Királyság
2016. június 4-5.: Paul Ricard, Franciaország
2016. július 16-17.: Mugello, Olaszország
2016. szeptember 10-11.: Red Bull Ring, Ausztria
2016. szeptember 17-18.: Nürburgring, Németország
2016. október 29-30.: Montmelo, Spanyolország


A versenyhétvégék alkalmával a szabadedzéseket követően két sprintversenyt láthat majd a közönség. A SEAT Sport szervizcsapata egész hétvégén az ügyfélcsapatok rendelkezésére áll, technikai támogatást nyújtanak a privát csapatok stábjának.


Sikerek a TCR nemzetközi túraautó-sorozatban is


A Leon CUP RACER azonban nem csupán az Eurocup sorozatában sikeres. A 2015-ben bemutatkozó TCR nemzetközi túraautó-sorozat bajnoka is a SEAT ügyfélcsapatok közül került ki. A svájci Stefano Comini ugyanis egy Leon CUP RACER volánja mögött diadalmaskodott az igen kemény csatát hozó új és látványos versenysorozatban. A TCR nemzetközi versenysorozata 2016-ban 12 versenyhétvégén 24 futammal várja az érdeklődőket három kontinensen (Európában, Ázsiában és Dél-Amerikában). Továbbá három versenyhétvégéje szerepel a Forma-1 programjában is. A versenynaptárban szerepel többek között Malajzia, Oroszország, Argentína és a SEAT hazai pályája, Spanyolország is.


Leon CUP RACER a legmodernebb versenytechnikával


A benne rejlő valódi versenytechnika ellenére a Leon CUP RACER igen közeli kapcsolatban van a Leon CUPRA modellel. Jellegzetes megjelenése mellett a Leon karosszériája maximális merevséget kínál alacsony önsúly mellett, amelyek mind döntő jelentőségűek a versenypályán való gyors haladás és a pontos kezelhetőség szempontjából. A CUP RACER 2.0 TSI erőforrása 330 lóerő (243 kW) teljesítményre képes, maximális forgatónyomatéka pedig 400 Nm. Aggregátja igen sok hasonlóságot mutat a Leon Cupra erőforrásával, a DSG automata váltómű és az első tengelyen elektronikusan vezérelt differenciálmű pedig szintén a legerősebb utcai Leon modellből származik.


A 2016-os CUP RACER: folyamatos fejlesztések a még kiválóbb teljesítményért


A SEAT Sport számos részletet átdolgozott a Leon CUP RACER versenyautón a 2016-os szezonra. Az Eurocup sorozatban szereplő modell új aerodinamikai csomagot kapott, amely a tovább javított légellenállásnak és leszorító erőnek köszönhetően még nagyobb sebességet tesz lehetővé mind az egyenesekben, mind a kanyarokban.


A hűtést szolgáló elemek és az átalakított kipufogórendszer még kiválóbb teljesítményre képes, az új lengéscsillapítók pedig mindkét irányba állíthatók, könnyebbé téve az egyes versenypályákhoz és vezetési stílusokhoz való alkalmazkadást. Elérhető továbbá egy új, gyors utántöltést lehetővé tevő 100 literes biztonsági üzemanyagtartály is, amelynek különösen a hosszú távú versenyeken lehet igen nagy szerepe.


CUP RACER TCR új szekvenciális váltóművel


A TCR nemzetközi túraautó-sorozatra optimalizált CUP RACER változat új, könnyebb és még inkább személyre szabható váltóművet illetve erős, mégis könnyebb fékrendszert kapott. A 2016-os szezontól kezdve a SEAT Sport előrukkol egy hosszú távú

megbízhatósági versenyekre (pl. Nürburgring Németországban) és a TCR sorozatra szánt speciális modellváltozattal a CUP RACER versenyautóból. A legnagyobb módosítás a váltóművet érinti, a hat sebességes szekvenciális verseny váltómű a SADEV-től érkezett és a kormányra szerelt váltókarokkal működtethető a klasszikus váltókar helyett. Ez a megbízhatósági versenyekre optimalizált csomag továbbra is tartalmazza az erős mechanikus differenciálzárat az első tengelyen illetve a hat dugattyús Radi-CAL fékrendszert az AP-től.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés