Oculus szemüveg

A virtuális valóság 30 %-kal lerövidíti a prototípusok gyártási idejét

2016-10-03

Egy nagy teremben két technikus a virtuális valóság Oculus szemüvegét viselik. Az egyik kesztyűt visel, a másik pedig a kontroll eszközöket kezeli.  Az egyik kinyúl valamiért a levegőben, a másik lehajol, és mindketten körbejárnak. Mi nem láthatjuk ezt, de ők azt az autót elemzik, amelyet a SEAT a Párizsi Autószalonon állított ki.

"Mit a véleményed a különböző keréktárcsákról?" "Kiváló, tökéletes!" - jutnak mindketten ugyanarra a következtetésre. Ugyanúgy, mint az orvosi gyakorlatban, tudományos téren vagy a videojátékok esetében, a virtuális valóság a gépjárműiparban is alapvető fontosságú. Ezt a technológiát a SEAT immár 20 éve használja.

"Ez  a technológia segít nekünk abban, hogy optimalizáljuk a termelési folyamatokat és pontosan láthatóvá tegyük a terméket, amit majd gyártani fogunk."- mondja Javier Diaz, a SEAT Prototípus Központjának igazgatója. Konkrétabban ez azt jelenti, hogy e technológia alkalmazása  30 %-kal lerövidíti a prototípusok gyártási idejét, vagyis a gépkocsi gyártásának beindításáig terjedő időszakot, és ez lényeges különbség.  Korábban több mint 10 méteres asztalokra terítettük ki a tervrajzokat, az autó alkatrészeinek megszámlálhatatlan tételt tartalmazó listáit, és több hónap munkára volt szükség. Most viszont a virtuális valóságnak köszönhetően mindössze egy számítógépre van szükség ahhoz, hogy az egész autót megjelenítsük, és a javításokat sokkal gyorsabban megvalósítsuk.

Ez a technológia gyakorlatilag egy modell sorozatgyártásának beindításáig fele annyi prototípust tesz szükségessé, mint régebben. Az idő és más erőforrások felhasználásának  optimizálása  pozitív következménnyel jár az ügyfél számára: nem csupán a termék  pontosságára és minőségére, hanem a termék végső árára is kedvező hatással van.

Jó példa erre az új SEAT Ateca, ahol az egész folyamatot a virtuális valóság technológiájával követték. "Több mint három év telt el azóta, hogy megláttuk a kezdeti terméket addig az időpontig, amikor a gépkocsit bevezettük a piacra. Ezalatt mi az autó minden centiméterét elemeztük, és számos döntést hoztunk a minőség javítása érdekében. Ezen keresztül konkrétan 800  javítást  valósítottunk meg a virtuális minőségi technológia szakaszban" - teszi hozzá Javier Diaz. 

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés