Fontos tájékoztatás
Új személygépjárművek esetén 2018. szeptember 1-jétől bizonyos motor-váltó variációk ideiglenesen nem érhetőek el, az új járművek típusjóváhagyásában az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló vizsgálati eljárás, a WLTP (Woldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) általános bevezetése következtében. A rendelhetőségről a "Konfigurátor" menüpontban, illetve márkakereskedéseinkben, míg a készleten lévő gépkocsikról az "Azonnal elvihető" menüpontban, illetve szintén márkakereskedéseinkben tájékozódhat.
Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés

Extrém körülmények

Sivatagi teszt 25.000 kilométeren keresztül

10.11.2016

Ötven mérnök és negyven gépkocsi áll készen arra, hogy egy 25.000 kilométeres, 80 tesztet magában foglaló speciális felmérést végezzen Dél-Spanyolország sivatagi régiójában, ahol árnyékban nem ritka a 45 fokos nappali hőmérséklet sem.

Ez egy szélsőséges időjárási viszonyok közötti nyári tesztelés, ami a világon az egyik legkomolyabb teljesítményt  követelő vizsga az autók számára. Egy igazi három hetes "újonc kiképzőtábor", amely három hétig tart, és ahol a SEAT Atecá-n van a sor, hogy bemutassák: valójában milyen jellegű szélsőséges teszteknek vetik alá a gépkocsit. 

Íme, néhány példa:

Lejtmenet teszt:

Ez a teszt lejtmenetben ellenőrzi a kipörgésgátlót, egészen a 35 %-os lejtőn is kipróbálva a gépkocsit. Egyúttal azt is megnézik, hogyan viselkedik a lejtmenet asszisztens, így ezen az etapon a fékpedál használata nélkül, a technika által ellenőrzötten lezajló  lejtmenetet tesztelik, illetve az ABS rendszer automatikus bekapcsolását is ellenőrzik.

Vontatást ellenőrző teszt:

Amikor  utánfutót vontatunk, nagyobb a kockázata annak, hogy a gépkocsi felett elveszítjük az ellenőrzést. Ez a teszt ellenőrzi a vontatás stabilizátor programot, ez a  rendszer  segíti a gépkocsit stabilan tartani akkor is, amikor utánfutót vontat.

Zajteszt:

Egy átlagos gépkocsi több, mint 3000 alkatrészből áll, így azt is tesztelik, hogy  minden alkatrész tökéletes összhangban működik-e , és ne okozzon semmilyen, az utasokat zavaró zajt, bármilyen útfelületen vagy körülmények között  halad is a gépkocsi.

Porbeáramlási teszt:

A felvezető autó a sivatagon áthajtva nagy porfelhőt hagy maga után, az ezt közvetlenül követő autón tesztelik a légszűrő élettartamát.

Murvás teszt:

A gépkocsikat 3000 kilométeren át vezetik speciális murvás,  kavicsos úton  annak érdekében, hogy a kavicsok felverődése által keltett hatásokat elemezhessék az alvázon, a sárvédőkön, valamint az ütközők külső és alsó részein. A  teszt célja az, hogy megbizonyosodhassanak arról, hogy  a gépkocsi minden  alkatrésze betölti szerepét az autó teljes élettartamának során

A  gépkocsikat a majdnem egy hónapos tesztek során elvégzett 80 ellenőrzéssel a hátuk mögött   minden lehetséges konfigurációban kipróbálták, így semmit sem hagytak a véletlenre. A mérnökök és technikusok százai által az egész világon megejtett szélsőséges  teszteknek köszönhetően az autóvezetők nyugodtan hátradőlhetnek és biztosak lehetnek abban, hogy bármilyen útfelületen megbízhatóan vezethetik a gépkocsit.

A következő részben a téli tesztelésről lesz szó.