Új SEAT Ibiza

A valaha készült legjobb Ibiza

2017-01-27

Megérkezett az új SEAT Ibiza, mégpedig a legújabb technikákkal, kiemelkedő menetdinamikai tulajdonságokkal, illetve mély benyomást keltően tágas és jóval kényelmesebb utastérrel. A spanyol márka legfontosabb modellje teljes egészében megújult formavilággal mutatkozik be, megőrizve azonban jól ismerten fiatalos, funkcionális, sportos és kényelmes karakterét. S teszi mindezt olyan megújult dizájnnal, amely a SEAT legújabb egyéni stílusát tükrözve őrzi meg a márka génjeit, azonban még karakteresebb és sportosabb megjelenéssel, valamint még igényesebben kiformált, hangsúlyosabb, izgalmasabb és áramvonalasabb felületekkel. A SEAT Ibiza ötödik generációja az idei Genfi Autószalonon mutatkozik be,Magyarországon az élőértékesítése pedig 2017. nyár elején veszi kezdetét.

Az új SEAT Ibiza teljes egészében új fejlesztésű modell, amely igencsak nagyratörő célkitűzések jegyében született: egyaránt jelentős lépést tenni előre a biztonság, a dizájn, a menetteljesítmények és a kényelem területein. E tekintélyes fejlődés elsősorban az új MQB A0 modulrendszerű padlóváznak köszönhető. Az új SEAT Ibiza a Volkswagen-csoport első modellje ezen a műszaki alapon, jól érzékeltetve a SEAT fontosságát a vállalatcsoporton belül és számtalan előnyt kínálva.

Az első nemzedékével 1984-ben bemutatkozott Ibiza időközben a SEAT igazi ikonjává lépett elő. A márka legrégebb óta kínált és legnagyobb darabszámban értékesített modelljeként eddig több, mint 5,4 millió példányban talált gazdára. Az Ibiza mára a Leon és az Ateca mellett a vállalat három fő termékpillérjének egyike, amelyekre támaszkodva a SEAT tovább kívánja erősíteni a vállalat sikerét a jövőben.

Még kompaktabb, tágasabb és gazdaságosabb

Az új SEAT Ibiza meggyőzően tágasabb beltérrel, jóval robusztusabb konstrukcióval és sokkal biztonságosabban érkezik. Szélessége 87 milliméterrel nőtt, miközben két milliméterrel rövidebb és egy milliméterrel alacsonyabb elődjénél. A legfontosabb azonban, hogy méretváltozásai nyomán olyan erőteljes autó karakterét tükrözi, amely valósággal "tapad az útra". Mindennek alapjául pedig az új MQB A0 padlóváz szolgál.

Nyomtávja elöl 60, hátul 48 milliméterrel nőtt, míg tengelytávját tekintélyes 95 milliméterrel 2564 milliméterre nyújtották meg a tervezők. Az eredmény pedig jóval kényelmesebb autó, az új SEAT Ibiza egyszerre tágasabb belül és nagyobb kívül. A hátsó lábtér például 35, míg a fejtér elöl 24, a hátsó ülésen pedig 17 milliméterrel bővült. Az ülések jelentősen, 42 milliméterrel szélesebbek, az új SEAT Ibizát kategóriája egyik legjobbjává avatva e téren. A csomagtartó 63 literrel, 355 literesre növekedett, ami a kategória legjobb értéke. A rakodóperem magassága csökkent, jól bizonyítva a SEAT mérnökeinek tudását a dizájn és a funkcionalitás harmonikus ötvözésében.

Az új SEAT Ibiza minden motorja megfelel az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak, miközben a menetteljesítmények tekintetében színvonalas műszaki megoldásokkal, magas futásteljesítménnyel és alacsony károsanyag-kibocsátással járnak élen. A benzinmotorok kínálatát három, egyaránt alumínium forgattyúházzal és hengerrel készülő konstrukció alkotja. Az első lehetőség a háromhengeres, 95 vagy 115 lóerős 1.0 TSI turbófeltöltővel, töltőlevegőhűtővel és közvetlen befecskendezéssel. 2017 végén érkezik az új 1.5 TSI erőforrás, négy hengerrel és 150 lóerővel. A különösen gazdaságos 1.6 TDI dízelmotorok 80, 95 és 110 lóerős változatban állnak majd rendelkezésre. Végül pedig az új MQB A0 padlóváz a sűrített földgázzal (CNG) üzemelő, 90 lóerős 1.0 TSI aggregát alkalmazását is lehetővé teszi az új Ibiza modellekben, így a SEAT az első gyártó, aki ilyen jellegű motort kínál ebben a kategóriában. A sebességváltók palettáján 95 lóerőig öt-, efelett pedig hatfokozatú manuális váltómű szerepel, de a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (DSG) szintén megtalálható az új SEAT Ibiza kínálatában.

Az új Ibiza dinamikus menettulajdonságai, vezethetősége és kényelme az új MQB A0 padlóváznak köszönhetően egyaránt kiemelkedő, akárcsak karosszériaszerkezete 30 százalékkal megnövelt torziós merevsége. Az új SEAT Ibiza csak ötajtós változatban készül, amely jóval funkcionálisabb, s közben a háromajtós modellek sportos megjelenését idézi. A zajszigetelés és a rezgéscsillapítás, illetve a menet közben is nyugodt belső környezet terén szintén komoly fejlődés tapasztalható, az új SEAT Ibiza már-már a luxusautók világát közelíti. Emellett a városi forgalomban agilis, a kanyargós országutakon gazdaságos és a hosszú túrák során is kiemelkedő kényelemmel szolgál.

Négy felszereltségi szint és a legfejlettebb technikák

Az új SEAT Ibiza kínálatában négy felszereltségi szint szerepel. Első a Reference, amit a Style követ, a választék csúcsán pedig az FR és az XCellence kivitel áll.

Az FR a legdinamikusabb és műszakilag legfejlettebb felszereltséggel kínálja a legszínvonalasabb menetteljesítményeket. Kifejezetten ezeket hangsúlyozó exkluzív és dinamikus stíluselemei például hátsó diffúzora, specifikus első lökhárítója, sportfutóműve és feketére fényezett külső elemeinek csomagja.

Az XCellence kivitel új vásárlókör meghódítását célozza, akik a kifinomultabb és egyéni dizájn, illetve a kényelmesebb és ötletes funkcionalitás jellemezte felszereltség együttesét keresik.

Utóbbi két felszereltségi szint azonos áron igyekszik a lehető legkedvezőbb ajánlattal szolgálni e különböző karakterű autósok számára: az FR a sportos autók híveinek, az XCellence pedig azoknak, akik elsősorban a kényelemre, az eleganciára és fejlett technikára fektetnek nagy hangsúlyt.

Az FR és az XCellence kivitelek LED-technikájú hangulatvilágítása két színárnyalatban - vörös és fehér - áll rendelkezésre. A fénykibocsátó diódák (LED) alkalmazása a belső és a külső világításban nem csupán esztétikai kérdés, mivel a minőségi világítástechnika mellett energiatakarékosak is, így segítve az üzemanyag-megtakarítást. Az új Ibiza teljes-LED világítástechnikája - fényszórók, műszerfal-megvilágítás, irányjelzők és hátsó ködlámpa - szintén újdonság e kategóriában.

Az FR felszereltség feszesebb hangolású felfüggesztéseket tartalmaz és a vezető igényeihez, illetve az útviszonyokhoz alkalmazkodva kétféle üzemmóddal - Normal és Sport - is szolgál. A későbbiekben az XCellence is kínálja majd e lehetőséget, lágyabb hangolással.

Az új SEAT Ibiza vezetői segédrendszereinek palettája a Leon és az Ateca modellekből már ismerős, e piaci kategóriában azonban egyáltalán nem megszokott technikákat is felsorakoztat. Az új SEAT Ibiza kínálatában szerepel többek között: Front Assist, közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control), kulcsnélküli nyitás (Keyless Entry System) motorindító gombbal, az első és hátsó parkolássegítő rendszer új generációja, tolatókamera, prémium 8 col képátlójú érintőképernyő igényes üvegfelülettel. A SEAT Ibiza első alkalommal kínál ilyen funkcionális és nagy méretű, 8 col képátlójú integrált érintőképernyőt, amely a belső tér harmóniájának kárára kötött kompromisszumok nélkül hozza el a legújabb technikát az autóba.

Az új modell utasterének egyik kiemelkedő extrafelszerelése a GSM-erősítővel kialakított, vezeték nélküli telefontöltő. A connectivity terén az új SEAT Ibiza három opcionális rendszerének - Apple Car Play, Android Auto és Mirror Link - köszönhetően egyedüliként kínál száz százalékos internet-csatlakozást. A SEAT törekvése, hogy élenjáróként fejlessze a járműves online-kapcsolatot, olyan új mobilitási megoldásokat készítve, amelyekben jelentősen javítja a felhasználói élményt, megkönnyítve és sokoldalúbbá téve ezek alkalmazását. A SEAT még a gyakran nem éppen előnyös változások közepette is elkötelezetten áll a nagyvárosi infrastruktúra, közlekedési rendszerek és járművek támasztotta kihívások elé, modelljei többségében kínálva a megfelelő fejlett technikákat.

Az új SEAT Ibiza hangrendszere már a Beatsaudio, ezen energiával és érzelmekkel teli, izgalmas márka - amely szinte megváltoztatta a zenehallgatás minőségét - szakembereivel folytatott együttműködés jegyében született. E technika digitális jelprocesszorral (DSP), hét prémium hangsugárzóval és 300 watt teljesítményű, nyolccsatornás erősítővel működik.

Az MQB A0 padlóváz

A Modular Quer Baukasten padlóváz-koncepció (MQB) a Volkswagen-csoport egyik legújabb technikájaként fokozott gyártási rugalmasságot és robusztus kivitelezést kínál. Különböző modellek számára és akár ugyanazon piaci szegmensen belül tesz lehetővé többféle karosszériaváltozatot, különböző tengelytávokkal, ugyanazon konstrukciós alapokon. A SEAT elmúlt évekbeli kutatás-fejlesztési (R&D) beruházásainak jelentős részét fordította a martorelli gyár 1-es gyártósorának az új MQB A0 padlóvázhoz adaptálására, ezzel a SEAT a Volkswagen-csoport első márkája, amely alkalmazza e technikát.

Az új modellben nőtt a melegen alakított alkatrészek száma, nagyban hozzájárulva tömege csökkentéséhez és a szilárdsága növeléséhez, egyben javítva menetteljesítményeit és mérsékelve üzemanyag-fogyasztását. Összesen 900 robot és több mint 4000 hegesztési pont garantálja az új SEAT Ibiza robusztus konstrukcióját. A ponthegesztés a lézertechnológiával kiváló eredménnyel szolgál: kiemelkedő szerkezeti szilárdságú, egyben igen könnyű karosszériakonstrukció.

Formavilág - a következő lépés a SEAT-dizájn terén

Három évtizedes története és a SEAT egyik fő termékpilléreként betöltött fontos szerepe révén óriási kihívást jelentett az Ibiza ötödik generációja formavilágának megalkotása. Egyszerre kellett frissnek és fiatalosnak, mégis érettnek és kiegyensúlyozottnak lennie, s pontosan ez az, amivel az új SEAT Ibiza kitűnik a tömegből: tökéletes arányok, erőteljes karakter és agilis fellépés. A SEAT oly jellegzetes "ecsetvonásait" nem csupán megőrizték, hanem új szintre emelték a formatervezők, így folytatva a SEAT formai génjeinek fejlődését. Elegendő egyetlen pillantás, s máris megelevenednek a formatervezők az új megalkotásakor született rajzai, egyértelművé téve, hogy ez a legszínvonalasabb SEAT-dizájn, amely valaha is készült az A0 kategóriában.

Elölről rátekintve háromszög alakú teljes-LED fényszórói és nappali menetfénye jellegzetes grafikája egyből felismerhetővé teszi a SEAT újdonságát. A márkaembléma nem csupán büszkén jelenik meg a hűtőrácson, hanem a motorházfedél két karakteres vonala is kiemeli, a krómozott keret keskeny résével. Az x-alakú formákat intenzív dinamizmus és alapvető vizuális stabilitás jellemzi.

A karosszéria túlnyúlása elöl és hátul egyaránt rövid, a négy kerék így szinte az autó sarkaiba került, szintén stabilitást, dinamikát és sportosságot sugározva. A megnyújtott tengelytáv és az oldalablakok hosszabb sávja az új Ibiza méreteit emeli ki, miközben a teljes hosszában húzódó, kettős karakteres vonal (blister) jellegzetes SEAT formai elemként kölcsönöz még kifejezőbb, háromdimenziós hatású megjelenést számára. A karosszéria tetszetős formái a határozott vonalakat lágy felületekkel kombinálják, amelyekhez az akár 18 col peremátmérővel és kéttónusú felülettel is rendelhető könnyűfém keréktárcsák szolgálnak elegáns kiegészítésül.

Az autó hátulja szintén hamisítatlan Ibiza. A hátsó lámpatestek a fart körülölelve a hátsó karakteres vonalhoz (blister) csatlakoznak, miközben egyéni formák és kiváló aerodinamikai tulajdonságok jellemzik őket. A csomagtér erőteljes vonalai és a lökhárító az autó szélességét hangsúlyozva, szinte egy darabból öntött hatást kölcsönöznek, míg a hátsó fényvisszaverő elhelyezésével az új Ibiza még közelebbinek tűnik az útfelülethez. Az FR kivitelt a sportos karaktert jól kiemelő olyan részletekkel ruházták fel a tervezők, mint például a kipufogórendszer a hátsó lökhárító két szélén feltűnő végcsövei. Az XCellence változat különleges krómozott elemeket kap, amelyek kifinomult stílusát hangsúlyozzák.

Az utastér ugyanazon formatervezési elvek mentén született, mint a SEAT Leon és Ateca sorozatoké, ám ez alkalommal a formai nyelvezet egészen újszerű víziója keretében. Feszesebb és precízebb vonalvezetés, erősebb "technikai" karakter, valamint könnyedebb arányok révén született meg e még elegánsabb megjelenés és magasabb minőségérzet, újszerű anyagválasztással biztosítva fiatalos és dinamikus karakterét. Alapvető felépítésében a tervezők különös hangsúlyt fektettek a különböző funkcionális területek horizontális arányaira, köztük a kedvezőbb ergonómiai és biztonsági adottságokat szolgáló, megemelt középkonzollal. A célt itt a tökéletes arányok, a tágasabb térérzet, illetve a fokozott kényelem jelentették.

Minden műszer és kezelőelem a vezető körül, a lehető legmagasabb pozícióban elrendezve áll rendelkezésre, így segítve, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie tekintetét az útról. Akárcsak az új Leon és Ateca modellekben, a motorindító gomb ugyanazon a helyen, a sebességváltókartól balra található. Ez egyben a lehető legmagasabb pozíció a könnyű használat szolgálatában. Az új SEAT Ibiza csúcsminőségű részletei egyértelműen már a magasabb kategóriák színvonalát idézik, a számtalan egyéni kialakítási lehetőségtől egészen a LED-technikájú hangulatvilágítás választható színárnyalatáig, s természetesen az olyan fejlett fedélzeti technikákig, mint a 8 col képátlójú érintőképernyő és a Full Link connectivity-rendszer. Az utastér levegőjét az Air Care szűrő óvja, amely az allergénektől és a szennyező anyagoktól mentes légteret biztosítva védi a bennülőket.

Izgalmas formavilág, dinamikus menetteljesítmények és színvonalas vezethetőség, emellett magasfokú stabilitás és megbízhatóság, jóval színvonalasabb utastér-minőség, biztonságos és könnyen használható technika és tágasabb beltér - mindez együttesen avatja az új SEAT Ibiza modelleket valóban vonzó ajánlattá, s természetesen a legelőnyösebb áron.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés