A SEAT felszabadítja teljes digitális potenciálját a közelgő Mobil Világkongresszuson. A cég, amelyik immár harmadik egymás követő alkalommal vesz részt a kongresszuson, első alkalommal lesz jelen a kiállításon saját standdal és nagyratörő tervekkel. A kongresszuson a márka jelenlétét jellemző főbb témák az összekapcsolhatóság, mint a SEAT digitális ökorendszeréhez történő kötődés egyik lételeme, egy elektromos hajtású prototípus, és az új technológiák szakértőivel folytatandó beszélgetések lesznek a rendezvény helyszínén, a 3-s csarnokban található 500 m2-es SEAT standon.
A stand központi részén elhelyezett szimulátor célja, hogy bemutassa a cég által fejlesztett azon technológiákat, amelyek megnyitják az utat a gépkocsi, valamint a vezető és a környezete közötti kölcsönhatás új formáihoz. A SEAT célkitűzése az, hogy az összekapcsolhatóság terén vezető szerepet játsszon, melynek bemutatására a cég digitális ökorendszert hoz létre. Ez a rendszer a SEAT ID-n keresztül működik, mellyel a vállalat a felhasználók élményét kívánják "testre szabni" és erősíteni.
A SEAT-standra látogatók mobil telefonjuk konfigurálása után leülhetnek a SEAT
szimulátor kormányához, és egy 88 colos képernyő előtt maguk győződhetnek meg
arról, hogy a márka milyen alkalmazások és lekérésre működő funkciók megalkotásán
dolgozik. Az előrejelző asszisztens például abban segíti az autók vezetőit, hogy
optimálisan osszák be idejüket, előre "kitalálva" igényeiket és automatikusan
javaslatokat téve a konkrét helyzethez. A valós idejű forgalmi előrejelzések, az
útvonalra vonatkozó ajánlások (éttermek, boltok, szolgáltatások, stb.) és az
útitervben bekövetkező változásoktól függő javaslatok jelzik a rendszer azon
funkcióit, amelyeket ugyancsak beépítenek a márka által fejlesztett digitális
ökorendszerbe. El tudják képzelni, hogy már soha többé nem késnek el
munkahelyükről, mert gépkocsijuk az út minden egyes pontján megfelelően irányítja
Önöket?
Ameddig ezek az alkalmazások nem épülnek be a gépkocsikba, a SEAT e funkciókat egy
hardver kulcs beépítésével kínálja. Ez olyan eszköz, amelyik a digitális
technológiákat kezelni nem tudó gépkocsikat (mint például a múltban érétkesített
autók) is képessé teszi arra, hogy hozzáférjenek a hálózatba kapcsolt gépkocsikban
elérhetőek digitális szolgáltatásokhoz. Ily módon a régebben vásárolt gépkocsik
vezetői is megismerkedhetnek ezen új technológiákkal, még azelőtt, hogy a hálózatba
kapcsolt gépkocsi elérhetővé válik.
Elektromos autó prototípus
Az összekapcsolhatóság területén jelentkező fejlesztéseken túl a SEAT egy
elektromos autó prototípust is bemutat a mobil világkongresszuson. A gépkocsit arra
fogják használni, hogy Barcelonában teszteljék a megosztva használt gépkocsikban az
új technológia lehetőségeit Az elkövetkező néhány hétben a SEAT e gépkocsival
valósítja meg az alkalmazottai számára készült gépkocsi megosztó pilot projektet. A
felhasználók e szolgáltatáshoz a Digital Access - digitális hozzáférési
technológia - segítségével kapcsolódhatnak. Ezt az együttműködő környezet számára
dolgozták ki, és lehetővé teszi, hogy a fizikai kulcsokat felváltsa a mobiltelefon.
A SEAT Talks projekt
A SEAT stand harmadik részét a "SEAT Talks" projekt számára tartják fenn. Ez
olyan előadás-sorozat, amelynek keretében az előadók megvitatják az
összekapcsolhatóság témáját, és a technológiák szerepét a mobilitás valamint
az autóipar területén. Ez valójában egy "Easy Speak", vagyis "laza társalgási
tér", ahol a mobilitástól és az üzleti modellekről beszélgetnek. A résztvevők
között olyan nemzetközileg elismert szakértők lesznek jelen, mint Johann Jungwirth,
a Volkswagen AG digitális technológiáért felelős igazgatója, Vicent Rosso, a
BlaBlaCar spanyolországi vezérigazgatója, Enrique Dans, az IE Egyetem illetve
Max Krasnyikh és Nadav Zohar Gett képviselője.
Ezen előadókon túl a többi résztvevő között találhatjuk a SEAT Easy Mobility
Team, a vállalat több szakágát átfogó csapatának tagjait, akik a
digitalizálással és a kutatással, fejlesztéssel, a felhasználói élmény
"testre szabásával", és az új üzleti területekkel kapcsolatos megoldásokon
dolgoznak. A csapat a vállalatot az autóipar előtt az elkövetkező években
megjelenő olyan kihívások megválaszolására készíti fel, amelyek az elektromos
autózás, a digitalizálás, az új mobilitási szolgáltatások és az összekapcsolt
gépkocsik következtében jelentkeznek, és a csapat azt is elmagyarázza majd,
hogy a SEAT mit tesz e területeken. A SEAT standján jelen lesz néhány
start-up program is, amelyekkel a SEAT a jövőbeni technológiák kidolgozásában
működik együtt.
A 4YFN (4 év múlva ) és a YOMO (Ifjúsági mobil fesztivál)
program
A SEAT jelenléte a mobil világkongresszuson túllép a rendezvény fő irányán, mert a
vállalat részt vesz a 4YFN (4 év múlva ) nevű, a start-up-ok számára szervezett
találkozókon is, ahol a cég egy külön kiállítási területen fog magasan
képzett tehetségeket, profikat toborozni különböző technológiai
szakterületekről. Mindezen túl a vállalat gépkocsijait a mobil világkongresszusra
és 4YFN (4 év múlva ) rendezvényre látogató VIP-vendégek és az előadók
egyaránt használni tudják majd a városban történő mozgáshoz.
A SEAT részt vesz a kongresszus mentén rendezendő Ifjúsági mobil fesztiválon
is (YOMO). Ez a hétvégén kezdődő mobil világkongresszus egyik újdonsága, mert idén
úgy szervezik a kongresszust, hogy a várhatóan ide érkező több mint 20 000 -
10 és 16 év közötti - spanyol diáknak lehetősége legyen tapasztalatot
szerezni a tudományról és a technológiákról. A vállalat lehetőséget ad
számukra, hogy a "kiterjesztett valóság" rendszerének köszönhetően Barcelonát 4D
formában ismerhessék meg.
Mindezen túl a SEAT jelen lesz a mobil fizetési megoldásokat kínáló Sunhill cég
standján is, ahol három, Full-link technológiával felszerelt SEAT
gépkocsi áll majd a látogatók rendelkezésére, hogy ellenőrizzék, miként működik az
összekapcsolt gépkocsik technológiája a Travipay gépkocsi mobil parkolási-,
helyfoglalási- és fizetési rendszerrel kombinálva.
A SEAT átfogó jelenléte a közelgő mobil világ kongresszuson mutatja, hogy a
vállalat milyen nagy mértékű digitális átalakuláson megy át annak érdekében, hogy a
hálózatba kapcsolt gépkocsit a vezetési élmény középpontjába helyezze, és
összhangban legyen azzal a célkitűzéssel, hogy a cég a legkönnyebb mobilitási
megoldásokat kínáló, vezető szolgáltatóvá váljék.