„Minden idők legjobb első negyedéves eredményét értük el, ami nagyon pozitív hír, tekintve a nagy kihívást jelentő külső környezetet és a versenytársak 2024-es teljesítményét” – mondta Wayne Griffiths, a SEAT és a CUPRA vezérigazgatója. „Miközben a SEAT S.A. tovább halad az átalakulás útján, keményen dolgozunk azon, hogy még jobb működési eredményt és árbevétel-arányos nyereséget érjünk el. Két márkánk, a SEAT és a CUPRA továbbra is erős, kiszállításaik növekednek, hozzájárulva ahhoz a célunkhoz, hogy még fenntarthatóbb és nyereségesebb vállalattá váljunk” – folytatta Griffiths.
„A 2024-es év első három hónapjában elért eredményeink méltó folytatását jelentik az előző évi kitűnő teljesítményünknek. A globális gazdasági környezet azonban megköveteli, hogy még világosabban összpontosítsunk stratégiai prioritásainkra. A bevételek kezelése és a hatékonyság javítása kulcsfontosságú lesz céljaink eléréséhez, emellett vonzó modellkínálatunkon is dolgoznunk kell” - mondta David Powels, a SEAT S.A. pénzügyi és informatikai alelnöke.
A kiszállítások kedvező alakulása javította a pénzügyi eredményeket
A SEAT S.A. pénzügyi eredményeinek folyamatos javulása elsősorban a kiszállított volumen folyamatos növekedésének köszönhető. Január és március között a vállalat globális kiszállításai 10,6%-kal, 138 600 járműre nőttek (2023 azonos időszakában ez 125 200 jármű volt), ami hozzájárult ahhoz, hogy mindkét márka piaci részesedése Nyugat-Európában 3,5%-ról 3,8%-ra emelkedjen 2024 első negyedévében.
A SEAT S.A. változatos villamosított járműportfóliója lehetővé tette a vállalat számára, hogy hálózatról tölthető hibrid járműveinek eladásait összesen 12 300 darabra növelje, ami 122,3%-os bővülést jelent 2023 azonos időszakához képest (5 600).
A CUPRA eredményei fellendítették a vállalat eladásait, amely újabb rekordokat megdöntve története legjobb első negyedévét produkálta. A márka az év első három hónapjában 56 600 járművet szállított ki, 21,4%-kal többet, mint 2023 azonos időszakában (46 600), és márciusban minden idők legmagasabb havi értékesítési eredményét érte el 23 800 kiszállított járművel. A CUPRA 2018-as létrehozása óta közel 600 000 járművet értékesített.
A CUPRA Formentor, a márka legnépszerűbb modellje, megerősítette az Európa legkelendőbb kompakt szabadidóautójaként megszerzett helyzetét: január és március között 28 900 darabot szállítottak ki belőle, 3,5%-kal többet, mint 2023 azonos időszakában. A CUPRA Leon család iránt ugyancsak nagy volt a kereslet: 15 900 kiszállított járművel (+107,0%) ez a modellcsalád is fellendítette a CUPRA eladásait. Április végén mutatták be mindkét modell új változatát azzal a céllal, hogy továbbra is a márka globális növekedésének hajtóereje legyenek. Az új modellek pedig hamarosan a magyar piacon is megjelennek. A CUPRA három fő piaca az első negyedévben Németország (18 900; +42,2%), az Egyesült Királyság (6900; +31,7%) és Spanyolország (5300; +3,2%) volt.
A SEAT márka mögött álló erő alapvető fontosságú volt a vállalat általános növekedése szempontjából. A vonzó járműportfólió, a teljes gyártási kapacitáshoz való visszatérés és a SEAT járművek iránti nagy kereslet együttesen a kiszállítások növekedését eredményezte, amely elérte a 81 900 darabot, ami 4,3%-os növekedést jelent 2023 azonos időszakához képest (78 600 darab).
A márka eladásait nemzetközi szinten az ikonikus SEAT Ibiza vezeti: a 40 éves jubileumát idén ünneplő modellből január és március között 25 700 darabot szállítottak ki (+8,5%). A márka fő piacai ebben az időszakban Spanyolország (17 400; -3,3%), Németország (15 300; +24,1%) és az Egyesült Királyság (11 200; +14,6%) voltak.