A SEAT 2018-ban történetének legjobb eredményét* érte el, üzemi nyereségét 33,4% -kal növelve elérte a rekordot jelentő 254 millió eurós (2017: 191 millió euró) szintet. A Volkswagen-csoport tegnap közzétett eredményei szerint a SEAT 10.202 milliárd eurós forgalommal zárta az évet, ami 3,1% -kal több, mint 2017-ben (9.892 milliárd euró), és a legmagasabb érték a vállalat történetében.
A SEAT üzemi eredményét a 2018-ban elért eladási rekord, valamint a magasabb árrés
tartalmú modellek forgalmazása erősítette. A SEAT 2018-ban 517 600 járművet
értékesített, ami 10,5% -kal több, mint az előző évben.
Luca de Meo, a SEAT elnöke kijelentette, hogy "2018 a rekordok éve volt.
Pénzügyi helyzetünk soha nem volt jobb az értékesítési számoknak köszönhetően,
melyek tükrözik ügyfeleink irántunk biztosított bizalmát. A Tarraco piaci
bevezetésével befejeztük portfóliónk megújításának első ciklusát, és hamarosan
elkezdjük a második fázist, melynek célja, hogy jelentős szereplők legyünk az
elektrifikáció, a konnektivitás és a megosztott mobilitás területén. Ezzel egy
időben kihívásokkal és bizonytalanságokkal is szembesülünk a kibocsátás csökkentési
célok és a makrogazdasági helyzetből adódóan. "
Holger Kintscher a pénzügyi, informatikai és szervezeti alelnök hangsúlyozta, hogy "2018-ban a SEAT a valaha volt legjobb üzemi eredményét érte el, ami már a harmadik egymást követő évben három-számjegyű. A szigorú költséghatékonysági programunk ennek az eredménynek az egyik tényezője. Fokozni kell ezeket a programokat, hogy befektessünk a vállalat elektrifikációjába és a CO2-kibocsátás csökkentésébe. "
A munkavállalók bónusza 49% -kal emelkedett
A kollektív szerződés 2016-os jóváhagyása óta a harmadik egymást követő évben április 15-én a SEAT munkatársai nyereségrészesedést kapnak az elért eredmények után. Az idei évben a vállalat 1068 eurót fizet minden munkavállalónak, ami 49,2% -kal több, mint tavaly (716 euró) a megnövekedett működési eredménynek köszönhetően.
Az attraktív termékpaletta hozta a jó eredményt
Az Arona 2018-ban ösztönözte a SEAT-eladásokat. Az első teljes marketing évében a
márka közel 100 000 darabot értékesített az új városi SUV-ból, amely így a márka
harmadik legnépszerűbb modelljévé vált. Az Arona a márka negyedik pilléreként
sikeresen csatlakozott az Ibizához, a Leonhoz és az Atecához, és hozzájárult a SEAT
értékesítési rekordjainak eléréséhez olyan országokban, mint Németország, az
Egyesült Királyság, Ausztria, Svájc és Marokkó. A globális értékesítés 2019 elején
folytatta a két-számjegyű növekedést, rekord mennyiségű 88 900 jármű kiszállítást
ért el, ami 12,8% -kal több, mint 2018 azonos időszakában.
A SEAT járművek teljes termelése 2018-ban 10,2% -kal növekedett, ami rekordszámú
528 300 legyártott autót jelent. A SEAT 2018-ban Martorellben, Kvasinyben és Mladá
Boleslavban (Cseh Köztársaság), Palmelában (Portugália) és Pozsonyban (Szlovákia)
gyártott autókat, valamint Wolfsburgban (Németország) is megkezdődött az új SEAT
Tarraco gyártása.