A SEAT óriási lépést tesz a városi mikromobilitási stratégiájában a SEAT Minimó
bemutatásával az idei Mobile World Kongresszuson, ami egy mobilitási platformként
kifejlesztett koncepcióautó, mely bemutatja a vállalat jövőképét a városi
mobilitásról.
Ezen a reggeli sajtótájékoztatón Luca de Meo, a SEAT elnöke elmagyarázta, hogy
"a SEAT Minimó kifejezetten úgy lett megtervezve, hogy alkalmazkodjon a
mobilitási platformokhoz, amelyek a városi vezetés jövőjét jelentik, ahol a
forgalom korlátozott lesz, és csak néhány szolgáltató lesz képes mobilitási
szolgáltatást nyújtani." De Meo hozzátette: "Ez az a megoldás,
amelyet a carsharing cégek vártak, és ez a modell kulcsfontosságú az ilyen típusú
vállalatok jövedelmezőségének javításához. A ma bemutatott koncepció megfelel mind
a városok, mind a közösségi autózást biztosító cégek igényeinek. "
Az autó és a motorkerékpár erényei
A SEAT Minimó-t úgy fejlesztették ki, hogy a két világ értékeit ötvözi: egy autó
biztonságát és kényelmét a motorkerékpár agilitásával és könnyű parkolásával. Két
utas számára biztosít kényelmes utazást, ez a 100% -osan elektromos koncepcióautó
beépített akkumulátorcsere-rendszerrel lett kifejlesztve, amely lehetővé teszi a
jármű teljes töltését néhány perc alatt és több mint 100 kilométeres távolságot
biztosít. Mivel ezeknek az autóknak nem szükséges az újratöltési pontokon
tartózkodniuk, ez az innovatív rendszer azt jelenti, hogy az autókölcsönzés
működési költségeit 50% -kal csökkenti.
2,5 méter hosszú és 1,2 méter széles autóval 3,1 négyzetméternyi helyet foglal el a
7,2 négyzetméteres normál autóhoz képest, ami jelentősen csökkenti ökológiai
lábnyomát a városban. A SEAT Minimó egy motorkerékpár-parkolóban parkolható, és egy
forgalmi sávban egymás mellett is elférnek egy átlagos autónyi helyen.
"A SEAT Minimó egy hiper-konnektivitással, beépített 5G technológiával
rendelkező jármű, amely kényelmes és teljes digitális élményt nyújt a "Digital
Access kulcs és a vezeték nélküli Android Auto ™" segítségével az autó kijelzőjén
anélkül, hogy a felhasználónak csatlakoztatnia kellene okostelefonját bármilyen
kábellel vagy aljzatba. Az egyéb funkciók között az autó felismeri, hogy a vezető
16 vagy 18 éves múlt, hogy ennek megfelelően 45 vagy 90 km/h sebességre állítsa be
végsebességét. Ezen túlmenően, a az Android Auto Google Assistant-jével, a
felhasználók a szemüket az úton és a kezüket a kormányon tarthatják, miközben
hangjukat használják, hogy kapcsolatban maradjanak, könnyen kapjanak válaszokat,
kezeljék a feladatokat és irányítsák a médiaközpontot "- mondta de Meo a
sajtótájékoztatón.
A város legjobb barátja
Ebben az értelemben, és a SEAT Minimó felhasználói élményének javításához fontos lépésként a SEAT és az Android Auto együttműködtek a teljes zökkenőmentes, intuitív kapcsolat létrehozásában, amellyel a felhasználó könnyen hívhatja a telefonszámokat, olvashat és válaszolhat a szöveges üzenetekre, és használhatja támogatott navigációs, média- és kommunikációs alkalmazásokat a jármű kijelzőjén.
Egy olyan koncepcióautóval, mint a SEAT Minimó, a SEAT célja, hogy a városi területeken csökkentsék a jármű környezeti lábnyomát. Ezt szem előtt tartva a vállalat együttműködik a városi tanácsokkal, hogy megismerjék véleményüket és konkrét igényeiket.
A Volkswagen csoport mobilitási stratégiájának élén
A SEGWAY által üzemeltetett e-kick robogó eXS elindítása és a SEAT Minimó koncepcióautó nemzetközi bemutatása mellett a Volkswagen Csoport a SEAT-ot választotta vezető márkájának a stratégia meghatározására és a városi mikromobilitásra irányuló termékek kínálatára.
Luca de Meo szerint "a 10 km-nél rövidebb ingázásokkal jellemezhető mikromobilitás a teljes mennyiség mintegy 60% -át teszi ki. Ez egy potenciális üzlet egy olyan mobilitási szolgáltató számára, mint amilyenek mi is szeretnénk lenni. Küldetésünk, hogy ötletekkel álljunk elő és olyan termékeket hozzunk létre, amelyek rövid távú utazásra alkalmasak. A Volkswagen Group és különböző márkái világszerte a mi megoldásainkat fogják használni. A SEAT a legjobb helyzetben van ahhoz, hogy ezt a stratégiát vezesse, először is azért, mert városi környezetünk egy olyan metropoliszban van, mint például Barcelona; és másodszor, mivel ez a város hosszú hagyományokkal rendelkezik a kétkerekű járművek tervezésében és gyártásában. "
Az "5G Connected Car" Barcelona utcáin
Az 5G Barcelona projekt részeként, amelynek célja a város az 5G technológia egyik
európai fővárosaként való népszerűsítése, a SEAT és a Telefónica végrehajtotta az
"5G Connected Car" kísérleti tesztet.
Az "5G Connected Car" lehetővé teszi a kommunikációt a jármű, a környező
infrastruktúra és más autók között, ami az első lépés a kooperatív, autonóm vezetés
elérése felé. A járművet jelenleg Barcelona utcáin tesztelik, hogy vezetés közben
gyűjtsenek adatokat és biztonsággal kapcsolatos fejlesztési tervet dolgozzanak ki.
A csatlakozási ekoszisztéma megerősítése
A SEAT autóipar első európai gyártójaként kínál az Android Auto-val kompatibilis alkalmazást (SEAT DriveApp), melyet a Mobil Világkongresszus 1-es és 2-es csarnokai között egy Android Auto-val felszerelt Arona-t fog bemutatni. Az Android Auto a telefon használatának egyszerűbb módja az autóban. Akár a telefon képernyőjén, akár az autó kijelzőjén, az Android Auto biztonsági és kényelmi szempontok szerint készült.
(A Google és az Android Auto a Google LLC védjegyei.)