- Über eine halbe Million Fahrzeuge ausgeliefert
- Absatzsteigerung um über 10 Prozent gegenüber Vorjahr
- SEAT ist Marktführer in Spanien
- In Österreich erstmals in den TOP 5 bei Neuzulassungen
2018-ban sikeresen debütált az új CUPRA márka
Történelmi rekordot elérve 2018-ban tovább bővült a SEAT értékesítés,
összességében 517 600 gépkocsit adtak át a vásárlóknak, ami 10.5 %-kal
több, mint a 2017-ben elért 468 400 darab volt. Ez az eredmény a SEAT 68 éves
történetében a legnagyobb értékesített mennyiséget jelenti, és meghaladja a
2000-ben felállított eddigi rekordot, az 514 800 eladott gépkocsit.
2018-ban a SEAT már a hatodik egymást követő évben ért el értékesítési
növekedést, és példa nélkül álló kedvező időszakot tudhat magáénak, hiszen 2012 óta
az értékesítés 60%-kal emelkedett. Decemberben a SEAT 25 300 gépkocsit
szállított ki, ami 23.1 %-kal volt kevesebb, mint 2017 azonos hónapjának mennyisége
(33 000 darab).
Az Arona 2018-ban nagyban hozzájárult a SEAT értékesítés fellendüléséhez. Az Arona
első teljes értékesítési évében a SEAT 98 900 darabot adott el városi
szabadidő autójából (SUV), ami a cég harmadik vezető modellje lett ebben
kínálati kategóriában. Az Arona mint a márka négy főbb pillérének egyike
sikeresen csatlakozott az Ibizához, a Leonhoz és az Atecához. A hamarosan megújuló
SEAT Leon továbbra is a márka legnagyobb számban értékesített modelljének számít,
(158 300 eladott gépkocsi, 6.8 %-os csökkenés), és története során az egyik
legjobb eredményt érte el. Az Ibiza kiszállítás 136 100 gépkocsit tett ki, ez
10.7 %-os visszaesést jelent az előző évhez képest, miközben az Ateca a SEAT
negyedik legtöbbet értékesített modellje lett a 2018-ban leszállított
78 200 darabbal (0.6 % csökkenés). 2018-ban sikeresen debütált az új
CUPRA márka, és 40.0 %-os növekedést mutatott az ebben az évben értékesített
14 300 gépkocsival, ami 4 100 darabbal nagyobb eladott mennyiséget jelentett,
mint 2017-ben (Megjegyzés: ez az eredmény szerepel a SEAT teljes értékesítési
eredményében).
A SEAT elnöke, Luca de Meo hangsúlyozta, hogy "az értékesítési rekord arról
tanúskodik, hogy stratégiánk, és a 2016-ban beindított termékoffenzívánk során
bevezetett modellek egyaránt sikeresek voltak. Már a második esztendőben értünk el
kétszámjegyű növekedést, ami nem mindennapos eredmény az autóiparban. Az ügyfelek
bizalma és a pozitív pénzügyi eredmények bizakodókká tesznek bennünket, hogy
sikerrel tudunk megfelelni a szektor által támasztott kihívásoknak. A SEAT
célja az, hogy a iparág új korszakában is meghatározó szereplő
legyen."
A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths
aláhúzta, hogy "2018 történelmi év volt a SEAT számára. Mi
vagyunk az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, és történelmünk során a
legjobb értékesítési mutatókat értük el kétszámjegyű növekedéssel olyan főbb
piacokon, mint Németország, az Egyesült Királyság és Franciaország.
Spanyolországban a SEAT szintén több mint 10%-kal növelte eladásait, és
magasan piacvezetők vagyunk a magán értékesítési csatornát is beleértve. Mindezen
túl növekedést értünk el olyan fontos külföldi piacokon, mint például Algéria. Az
elmúlt évben a SEAT által értékesített minden harmadik autó egy SUV volt, ami
lehetővé tette számunkra, hogy növeljük a márka és a márkakereskedői hálózat profit
termelő képességét. Ugyancsak 2018-ban indítottuk be sikeresen a CUPRA márkát, ami
az értékesítésekben 40 %-os növekedést eredményezett. Összefoglalva: széles és
felfrissítetett termékskálával rendelkezünk a legfontosabb kategóriákban, és
2019-ben a Tarraco újabb lendületet fog adni a növekedés
folytatásához."
Példanélküli eredmények a kulcsfontosságú piacokon
A SEAT történelmi értékesítési rekordja az öt főbb európai piacon tapasztalt
kétszámjegyű növekedésnek köszönhető. Németország vezeti a SEAT értékesítéseit
114 200 eladott gépkocsival, ami 11.8 %-os növekedést jelentett, és ami egymás
után a második évben jelentette a korábbi esztendő rekordjának
megdöntését. A SEAT növekvő teljesítménye stabil Spanyolországban, ahol az
értékesítés 13,2 %-kal emelkedett, és elérte a 107 800 darabot, amivel a
vállalat piacvezető az anyaországban. Mindezen túl a Leon és az Ibiza volt a
két legnagyobb számban értékesített gépkocsi Spanyolországban. A SEAT
ugyancsak minden eddigi legjobb eredményét érte el az Egyesült Királyságban, ami a
12.2 %-os növekedéssel és 62 900 eladott gépkocsival a SEAT harmadik piacaként
járult hozzá a márka nagyobb méretű értékesítéseihez.
A SEAT 31.3 %os növekedéssel és 31 800 eladott gépkocsival Franciaországban
érte el a legnagyobb mértékű bővülést. Olaszországban a spanyol márka
növekedési pályán maradt, az értékesítés 10.9 %-kal emelkedett 2017-tel
összevetve, és összességében elérte a 20 000 darabot 2018-ban.
Németországhoz és az Egyesült Királysághoz hasonlóan a SEAT eddigi legjobb
értékesítési eredményeit érte el Ausztriában, ahol az eladások 5.3%-kal emelkedtek,
és elérték a 18 400 darabot, amivel a gépkocsik regisztrációját illetően a
márka az ötödik helyre jött fel. Svájcban 10 700 gépkocsit adtak el,
ami plusz 3.3%-ot jelentett, Izraelben 9 000 gépkocsit
értékesítettek, ez 2.2%-os növekedést hozott, míg Marokkóban a
2 100 eladott gépkocsi 5.2%-os emelkedést jelentett. Európában a
SEAT ugyancsak jelentős értékesítési ereményt ért el olyan piacokon, mint
Portugália (9 600 eladott gépkocsi, 16.7%-os növekedés), Belgium (9 500 darab
és 24.4%-os növekedés) és Hollandia ( 8 900 eladott gépkocsi, 16.3%-os
emelkedés). Az év legnagyobb növekedését Algéria produkálta, ahol a SEAT
18 500 gépkocsit értékesített a tavalyi 5 100 autóval összevetve.
2018-ban a SEAT megkezdte a Leon, az Arona és az Ateca összeszerelését az algériai
Relizane-i üzemben, ezáltal a 2017 közepe óta már ott összeszerelt Ibizához
csatlakozott ezen típusok gyártása is.
2019, a Tarraco és a CUPRA éve
2019-ben a SEAT termék kínálatában a legfontosabb lépést az új Tarraco piaci
bevezetése jelenti, ami néhány héten belül jut el a márkakereskedőkhöz,
magyarországi bevezetése márciusra várható. A Tarraco az Aronához és az Atecához
csatlakozik, hogy kiteljesítse a SEAT szabadidő autóinak kínálatát. Ebben az évben
a SEAT megkezdi az új Arona TGI értékesítését is, ami a SEAT crossoverének sűrített
földgázzal hajtott változata, és egyben a negyedik modell a sűrített CNG hajtású
SEAT-ok sorában, a Mii-val, az Ibizával és a Leonnal együtt.
Mindezen túl 2019 lesz a CUPRA Ateca első teljes értékesítési éve, a gépkocsit 2018
utolsó negyedévében kezdték el értékesíteni a nagyobb piacokon. 2019 ezek mellett
olyan más újdonságokkal is szolgál majd, mint például a negyedik generációhoz
tartozó SEAT Leon bemutatása, ezekről az újdonságokról a márka az elkövetkező
hónapokban fog tájékoztatást adni.