A SEAT legnagyobb termékinváziójának legújabb modellje, az új SEAT Tarraco
ötcsillagos biztonsági minősítést ért el az Euro NCAP tesztelő szervezettől,
folytatva a márka hagyományát olyan járművek kifejlesztésében, amelyek nemcsak a
sokszínű fogyasztói bázis igényeinek felel meg, hanem a legbiztonságosabb
járműveket kínálja a piacon.
Az Euro NCAP vizsgálati eljárásai minden évben egyre igényesebbé válnak, mivel a
biztonsági szervezet növeli a vizsgálatok számát és szigorúságát. A jármű minden
aspektusát megvizsgálják, mérve azt a képességet, hogy az autó megvédje mind a
felnőtt, mind a gyermek utasokat, a közlekedés résztvevőit, miközben értékelik a
fejlettebb biztonsági segédrendszereket.
A SEAT zászlóshajó modellje, a Tarraco SUV a legmagasabb szintű biztonságot érte el
a fogyasztóvédelmi testület által végzett tesztek sorozatában.
A Tarraco aprólékos teszteken ment keresztül, hogy meghatározhassák biztonsági
szintjeit. A felnőtt utasok védelmét olyan vizsgálatokon keresztül mérik, amelyek
magukban foglalják a 40%-os átfedést és a teljes szélességű merev akadályt,
valamint az oldalsó akadályt és az oszloppal való ütközést. Ehhez hozzátartoznak az
ostorcsapás tesztek és az autonóm vészfékezés (AEB), melyeket a sebességek és a
jármű átfedések széles skáláján teszteltek.
Gyermekek védelme érdekében három fő szempontot vizsgálnak: a védelmi rendszerek
nyújtotta védelmet, a gépjármű képességét a különböző méretű gyermekbiztonsági
rendszerek befogadására, és végül a gyermekek biztonságos szállítását biztosító
előkészítéseket.
A SEAT Tarraco-t nem csak a jármű belsejében lévő személyek védelmére
fejlesztették, de nagy jelentőséget tulajdonítottak a közlekedés többi
résztvevőjének védelmére is. Az Euro NCAP tesztje vizsgálja a gyalogos vagy
kerékpáros fej-, medence- és lábsérülésének lehetséges kockázatát is, mit lehet
tenni a hatások mérséklése vagy megelőzése érdekében.
Ehhez adódik hozzá a vezetőt segítő technológiák értékelése a járművezető
támogatása érdekében, hogyan képesek javítani a biztonságot, az Euro NCAP programja
mindenre kiterjed.
A szervezet minden alkalommal úgy ítélte meg, hogy a baleset bekövetkezésekor az
utasok és a közlekedők jól védettek; a SEAT Tarraco 97%-ot szerzett felnőtt
védelemre, 84%-ot gyermekekre, 79%-ot a közlekedés egyéb résztvevőire és 79%-ot a
biztonsági asszisztens rendszerekre.
"A Tarraco kiemelkedő biztonsági besorolást ért el az Euro NCAP igényes
tesztjeiben, ami tükrözi a biztonságra fektetett hangsúlyt a legnagyobb SUV
fejlesztésénél, és elkötelezettségünket arra, hogy az általunk gyártott modelleknél
mind az aktív, mind a passzív biztonság legmagasabb szintjét
biztosítsuk" - mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke.
A legmagasabb biztonsági szintre tervezték
A SEAT Tarraco-t úgy fejlesztették ki, hogy a legmagasabb biztonságot nyújtsa mind
az utasok, mind a többi közlekedő számára, és szintet mutasson a versenytársaknak
is a biztonság területén. Ennek eléréséhez egyesítették a korábbi SEAT járművek
fejlesztése során szerzett tudást és integrálták a legújabb biztonsági
technológiákat.
A SEAT Tarraco rengeteg biztonsági rendszert kínál a szenzoradatok alapján, amely
lehetővé teszi, hogy az SUV úgy láthassa az utat, mint soha korábban, és ennek
megfelelően alkalmazkodjon. Rendszerek, beleértve a Vészhelyzeti asszisztenst, a
Holttérfigyelőt és a kilépési asszisztens, a Jelzőtábla-felismerő rendszert, a
Forgalmi dugó asszisztenst és a Light Assist fényszóró asszisztenst opcionálisan
kínálja, miközben két új biztonsági rendszert is bevezetett: az Ütközést megelőző
rendszert és a Borulásasszisztenst.
Az Ütközést megelőző rendszer 0,2 másodpercen belül reagál, ha balesetet észlel - a
biztonsági övek meghúzása, a vészvilágítás aktiválása, az ablakok felemelése és a
napfénytető zárása - segítve az utastér védelmét. A Rollover Assist, a
Borulásasszisztens, ha aktiválva van, működésbe hozza a függönylégzsákokat és a
biztonsági övfeszítőket.
Ezekhez adódik még a Front Assist-t kerékpár-észleléssel, Sávtartó asszisztens és
Vészhívás asszisztens, így a SEAT Tarraco a versenytársai felett áll a nagy SUV
piacon.