Példa nélküli eredmény. Márciusban a SEAT közel hét évtizedes történetének legjobb,
egy hónapra jutó eredményét érte el a kiszállításokat illetően. Az autógyártó 62
500 autót adott át ügyfeleinek, amely 3,5 százalékkal több, mint a 2018.
márciusában (2018. március: 60 400 darab) regisztrált darabszám. A 2018. márciusi
eredmény volt egészen mostanáig az egy hónap alatt kiszállított legmagasabb
darabszám a márka történetében.
A márciusi eredmények nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a SEAT rekordszámú
kiszállítást teljesítsen az első negyedévben. A vállalat világszerte 8,8
százalékkal több autót adott át ügyfeleinek, mint 2018. első három hónapjában. Az
idei évben a március végéig átadott 151 400 járművel a márka épp a tavalyi év
hasonló időszakában regisztrált, 139 200 darabos kiszállítási rekordot adta át a
múltnak.
A CUPRA* márka kiszállításai is hatással voltak a vállalat eredményeire. 2019. első
negyedévében a CUPRA ügyfelei 6 000 autót vehettek át, amely 115,7 százalékkal
több, mint az előző év hasonló időszakának eredménye. A növekedés pedig elsősorban
az új CUPRA Ateca modellnek köszönhető. (*megjegyzés: a CUPRA eredményeit a SEAT
összesített darabszámai már tartalmazzák)
A SEAT marketing és értékesítés területéért felelős alelnöke és a CUPRA ügyvezető
igazgatója, Wayne Griffiths hangsúlyozta, hogy "új modellekből álló és
széles termékkínálatunk tette lehetővé, hogy az év első negyedévében is folytassuk
a rekordok felállítását. A gazdasági környezet számos bizonytalanságot és kihívást
tartogat, amely az első negyedévben elért rekordot még értékesebbé teszi. Az új
SEAT Tarraco további lendületet biztosít a világszintű értékesítésünk számára,
amely bíztató az év egészére nézve. Emellett a CUPRA kiemelkedő első negyedéves
eredményei is arra bíztatnak minket, hogy folytassuk a márka jelenlétének
erősítését Európában és a stratégiailag fontos régiókban, mint például Észak-Afrika
vagy Latin-Amerika."
2019. első három hónapjában Németország, az Egyesült Királyság és
Algéria meghatározó teljesítménye támogatta leginkább a SEAT kiszállításainak
világszintű növekedését. Spanyolország és a Németország volt a két fő piac, ahol a
vállalat 29 400 járművet adott át ügyfeleinek. A kiszállítások 16,2 százalékkal
emelkedtek Németországban és 2,9 százalékkal Spanyolországban, annak ellenére, hogy
a forgalomba helyezések közel 7 százalékkal csökkentek az országban. A SEAT vezető
helyen van a márkák között az első negyedéves kiszállításokat és a kiskereskedelmi
értékesítést tekintve. A spanyol vállalat minden eddiginél jobb kiszállítási
eredményt ért el Németországban és az Egyesült Királyságban, utóbbiban 12,3
százalékkal 20 600 darabra emelkedett a márka teljesítménye.
A SEAT rekordját támogatja továbbá a következő országok piacain regisztrált
növekedés is: Franciaország (8 100 darab, + 10,5 százalék), Olaszország (7 000
darab, + 12,3 százalék), Ausztria (6 000 darab, + 4,3 százalék), Svájc (3 400
darab, + 8,8 százalék) és Hollandia (3 000 darab, + 16,2 százalék). A spanyol
autógyártó a fent felsorolt országok közül Ausztriában és Svájcban történetének
legjobb első negyedéves eredményét zárta.
Emellett pedig Algéria volt az az ország, ahol a SEAT kiszállításai legnagyobb
mértékben növekedtek 2018. első negyedévéhez képest és ahol 10 000 kiszállítással
és 38,8 százalékos növekedéssel szintén új rekord született. A SEAT kiszállításai
szintén bővültek az egyik legfőbb piacának számító Mexikóban, ahol 6 400 átadott
autóval 6,2 százalékos volt az emelkedés.