A SEAT elindítja első "SEAT on Tour" körútját, amely a márka első elektromos
modellje, a Mii Electric világpremierjével együtt a SEAT elektromos offenzívájának
kezdetét is jelenti. A "SEAT on Tour" egy olyan projekt, amelynek során a SEAT és
CUPRA márkák legaktuálisabb újdonságai ellátogatnak a márka számára kiemelt
jelentőséggel bíró országokba. Útjuk során pedig autóikkal egész Európába elviszik
a "Created in Barcelona" (Barcelonában készült) életérzést.
A SEAT egyike a leggyorsabban növekvő, tömeggyártást végző autóipari márkáknak
Európában és egyben a legfiatalabb (az átlagosnál 10 évvel ifjabb) vásárlói körrel
rendelkező márka. Az év első négy hónapjában kiszállított 202 600 autóval a márka
minden eddigi rekordot megdöntött, a SEAT modellek 80 százaléka pedig világszerte
összesen 80 országban talált gazdára.
Az elektromos járművek európai fővárosának tartott Oslo lesz az első állomása az
első alkalommal elrajtoló "SEAT on Tour" körútnak. A roadshow keretében mutatja be
a vállalat a Mii Electric modellt, amely új elektromos modellként év végén érkezik
a piacra és az egyik legelérhetőbb elektromos járműként debütál majd. A SEAT Mii
Electric előértékesítése szeptemberben indul majd.
A Mii Electric modellel együtt - a márka mikromobilitási stratégiájának
támogatására - a SEAT a Minimó tanulmányt is elviszi Osloba. A koncepció egyesíti
az autók által kínált kényelmet és biztonságot a motorkerékpárok mozgékonyságával
és agilitásával. Az új tanulmány jelzi a SEAT elkötelezettségét a városi
mikromobilitás és a márka által is támogatott kényelmes mobilitási ökoszisztéma
kibővítése iránt. A vállalat intézményi együttműködések révén továbbra is olyan
modell kifejlesztésén dolgozik, amely alapvetően a városok igényeire épül. A "SEAT
eXS KickScooter powered by SEGWAY" jármű bemutatását követően a SEAT Minimó
tanulmány nemzetközi bemutatójával jelentkezett a spanyol márka, amely a Volkswagen
Csoporton belül a városi mikromobilitási stratégia vezetéséért felel majd.
Az újdonságok sorát a SEAT el-Born teszi teljessé, amelyről a norvég érdeklődők
első kézből szerezhetnek majd Osloban tapasztalatot. Az első tisztán elektromos
SEAT modell alapja a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platformja (MEB) és a
második modell a konszernen belül, amely erre a platformra épül.
"A hozzáférhetőség egyike a SEAT legkiemelkedőbb értékeinek és a "SEAT on
Tour" kezdeményezés az újdonságainkon keresztül éppen ezt közvetíti a márka számára
kiemelten fontos piacokon." - nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT elnöke.
"Az elektromos mobilitás területén világszerte elismert példaként szolgáló
Norvégia logikus választás volt a Mii Electric világpremierjének, ahol a SEAT két
termékén - a SEAT el-Born és a CUPRA Formentor modelleken - keresztül bemutathatja
legújabb technológiai megoldásait, amelyek 2020-ban felrázzák majd a piacot. Eljött
a megfelelő pillanat, Oslo pedig a megfelelő helyszín ehhez."
A CUPRA az élen
Egy évvel független márkává válása után a CUPRA is csatlakozik a SEAT
körútjához, hogy világszerte folytassa az autórajongók szívének meghódítását. Az év
első négy hónapjában a CUPRA kiszállításai 82,3 százalékkal múlták felül a tavalyi
év hasonló időszakának eredményeit és elérték a 7 900 darabot. A CUPRA azonban már
az európai offenzíva megvalósításán dolgozik: "Termékkínálatunk
erősítésével és a jelenleg 222 CUPRA sarokból álló kereskedői hálózatunk
kialakításával szeretnénk hangsúlyosabbá tenni jelenlétünket. Emellett CUPRA
Formentor modellünk és nagy teljesítményű hálózatról tölthető (plug-in) hibrid
motorja révén még nagyobb sebességre kapcsolunk az elektromos mobilitás felé vezető
úton. Az elkövetkező néhány hónapban bebizonyítjuk, hogy a teljesítmény és az
elektromos hajtás járhat kéz a kézben." - nyilatkozta a CUPRA ügyvezető
igazgatója és a SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne
Griffiths.
A norvég fővárosban tett látogatás után a SEAT és a CUPRA márkák modelljei június
18-án az egyesült királyságbeli Liverpool felé veszik az irányt, ahol a SEAT
történelmi modelljei is bemutatkoznak. A Frankfurti Autószalon után szeptember
végén a túra Párizsban folytatódik, majd novemberben Milánóban zárul a körút. Amint
véget ér az európai turné, a SEAT tervei között szerepel, hogy a márka számára
szintén kulcsfontosságú és - Mexikó révén - kiemelkedő kiszállításokat teljesítő
térségbe, Latin-Amerikába vigye az eseményt. Tartsanak velünk!