A SEAT értékesítés világméretekben 7%-kal emelkedett 2019 januárjától
áprilisig az előző év azonos időszakához képest. A SEAT az év első négy
hónapjában, most első alkalommal értékesített több mint 200 000 autót, ami most 202
600 darabot ért el. Tavaly januártól áprilisig a márka 189 300 autót szállított ki,
ami az idei évig az addigi legjobb eredménye volt.
A SEAT idén áprilisban 51 000 járművet értékesített, ami 1,8%-kal jobb, mint
a 2018-as eredmény volt. Ugyancsak ez volt az eddigi legjobb
áprilisi hónap, meghaladva a tavaly áprilisban elért 50 100 darabos
mennyiséget.
Az új CUPRA* márka értékesítése továbbra is rekordokat dönt. Az év első négy
hónapjában a CUPRA 7 900 autót értékesített, ami 82,3%-kal több, mint amennyi 2018
azonos időszakában volt (* Megjegyzés: ezeket a számokat a SEAT teljes
értékesítési adatai tartalmazzák).
A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, valamint a CUPRA
vezérigazgatója, Wayne Griffiths aláhúzta, hogy "az év első négy
hónapjában erős növekedést mutattunk egy kihívást jelentő gazdasági
környezetben, és növeltük piaci részesedésünket, különösen a főbb európai
országokban. Biztosak vagyunk abban, hogy ezt a pozitív tendenciát az év hátralévő
részében is megőrizzük, köszönhetően szabadidő autós (SUV) kínálatunknak, amelyik
világméretekben ma már az értékesítés több, mint 40%-át teszi ki. A
nemrégen piacra került CUPRA Ateca, valamint a Leon CUPRA kiváló
teljesítményével a CUPRA márka is jelentős mértékben járult hozzá
sikereinkhez."
2019 első négy hónapjában Németország, Algéria és az Egyesült Királyság volt az a
három ország, amelyek az értékesítési mennyiségben a legnagyobb növekedést hozták
az előző év azonos időszakával összehasonlítva. Ebben az időszakban ismét
Spanyolország volt a SEAT legfőbb piaca, ahol az értékesítés 4,2%-kal emelkedett,
és elérte a 40 900 eladott gépkocsit. A SEAT Spanyolországban
piacvezető márka, és a Leon a legnagyobb darabszámban értékesített modell.
Spanyolországot Németország (40 100 eladott gépkocsi; + 13,4%) és az
Egyesült Királyság (25 500 gépkocsi; + 7,6%) követte, míg Franciaország
és Olaszország továbbra is a SEAT növekedési stratégiájának két
kulcsfontosságú országa Európában. E két országban az eredmények kétszámjegyű
növekedést mutattak: Franciaországban 11 400 (+ 14,6%), illetve
Olaszországban 9 600 darab (+ 14,4%) értékesített gépkocsival.
A SEAT értékesítés nőtt Ausztriában (8 000 gépkocsi; + 2,5%), Svájcban (4 600; + 13,9%), Hollandiában (4 100; + 22,3%), Svédországban (2700; + 14,1%) és Dániában (2200; +28,4 %), valamint Algériában is, ahol a piac továbbra is erősen emelkedő tendenciát mutat közel 12 000 gépkocsi kiszállításával (11 900; + 18,7%).
Javuló pénzügyi eredmények
Az értékesítés növekedése és a nagyobb haszonnal értékesített gépkocsik pozitív hatása 2019 első negyedévében is hozzájárultak a SEAT üzemi eredményének növekedéséhez, ami 89 millió eurós rekord nagyságú értékre nőtt, és 5,5%-kal magasabb, mint a 2018-as időszak azonos időszakának eredménye, a 85 millió euró volt. Mindezen túl a SEAT forgalma 2019 januárja és márciusa között most először lépte át 3 milliárd eurót (3,053 milliárd), ami 9,7%-kal magasabb összeg, mint az tavaly első három hónapjában volt (2,782 milliárd euró).