A kihívással, amit Észak-Afrika dűnéi és hegyvidékei jelentenek, a legtöbb autónak
soha nem kell megbirkóznia. A nehéz terep - sivatagi homoktól a meredek sziklás
lejtőkig - csak a leghatékonyabb járművek számára jelent legyőzhető terepet, ezért
is választotta a SEAT legnagyobb szabadidőautójával a marokkói sivatagot, hogy
kiemelje annak figyelemre méltó képességeit.
Seat Desert Camp 2019- A cég első ilyen jellegű rendezvényét a marokkói Er
Rachidiában tartja január 28-tól február 6-ig. És mi lenne alkalmasabb jármű mint a
Tarraco megfelelni a kihívásnak, mely autónak és vezetőjének egyaránt lehetőséget
biztosít képességeik tesztelésére, ideértve a 4Drive technológiát is.
Életre tervezve
A mediterrán város, Tarragona után elnevezett SEAT Tarraco, melyet a martorelli
gyárban terveztek és fejlesztettek ki, és a németországi Wolfsburgban gyártanak, a
márka termék offenzívájának harmadik eleme. A Tarraco új megjelenést hoz a
kategóriába, nagyobb önbizalmat, eleganciát, sportosságot és eltökéltséget fejez
ki, valamint meghatározza az új SEAT modellek jövőbeli tervezési nyelvét is.
Az új Tarraco a SEAT szabadidő-autó család csúcsán helyezkedik el, mint az Ateca és
az Arona nagyobb testvére, a legfejlettebb technológiát, a dinamikus, agilis
kezelhetőséget, a praktikumot és funkcionalitást ötvözve az elegáns és progresszív
dizájnnal.
Az autó praktikus és dinamikus tulajdonságainak kulcsa a Volkswagen-csoport
legújabb technológiája és az MQB-A hosszú tengelytávú padlólemez, ami a nagy SUV
alapját képezi.
A modell adaptív futómű-szabályozása(DCC) tökéletes egyensúlyt biztosít a sportos
érzés és a komfort közt a hosszútávú utazások során a legkülönbözőbb útfelületeken.
A vezető kiválaszthatja a neki megfelelő beállítást, de a rendszer automatikusan is
képes alkalmazkodni, és az út felszíne valamint a vezetési stílus függvényében
módosítani tudja a beállítást.
A Tarraco utazási minőségét a hajtáslánc teljesítménye és hatékonysága biztosítja.
A motorok közvetlen befecskendezéssel, turbófeltöltéssel és start-stop
technológiával rendelkeznek, és 150 és 190 lóerő közötti teljesítményt
biztosítanak.
Két benzines változat áll rendelkezésre: egy négy hengeres 1,5 literes TSI egység
150 lóerős teljesítménnyel ami egy hatfokozatú kézi sebességváltóval van
összekapcsolva, elsőkerék hajtással, és egy 2,0 literes, 190 lóerős erőforrás,
amely egy hétfokozatú DSG sebességváltóhoz és 4Drive technológiás hajtáslánchoz
kapcsolódik. Két dízel opció van, mindkettő 2,0 literes TDI, 150 és 190 lóerős
teljesítménnyel. A 150 lóerős változat egyaránt rendelhető elsőkerék hajtásos
verzióban hatfokozatú kéziváltóval vagy hétfokozatú DSG-hez csatlakoztatható 4Drive
rendszerrel. A nagyobb teljesítményű változat kizárólag 4Drive / hétfokozatú DSG
sebességváltó konfigurációban érhető el.
Az egyes Tarraco variánsokba integrált, összkerékhajtású technológia nem csak
aszfalton biztosít dinamikus vezethetőséget, de olyankor is, ha a feltételek egyre
nehezebbé válnak.
"A hajtáslánc lehetőségek a 4Drive rendszerrel kombinálva igazi mindenessé
teszi a Tarraco-t, hogy megbirkózzon szinte bármely vezetési körülménnyel, közúton
és terepen egyaránt." - mondta a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős
alelnöke, Dr. Matthias Rab. - "Ez azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy
merre vezetik, a Tarraco fenntartja dinamizmusát minden felületen."
A 4Drive összkerékhajtás
A Tarraco a világ egyik legbiztonságosabb, leghatékonyabb és legfejlettebb
hajtóműrendszerével rendelkezik: 4Drive. A legújabb generációs többlemezes
erőátviteli rendszer hidraulikus működést és elektronikus vezérlést használ az
erő kerekhez szabályozott módon való továbbításához, ezzel is maximalizálva a
tapadást.
A hátsó tengelyen lévő rendszer a kardántengely végén helyezkedik el, a hátsó
differenciálmű előtt. Ez két előnyt jelent: az első a jobb súlyeloszlás; a második
a tehetetlenség és a rendszer reakcióidejének csökkenése, mert a kardántengely
mindig a motorhoz van csatlakoztatva.
A többlemezes nedves tengelykapcsoló párban, egymás előtt elhelyezett fém súrlódó
gyűrűket tartalmaz. Az egyes párok egyik gyűrűje a sebességváltó felőli
kardántengelyhez tartósan rögzül, a másik gyűrű a hajtótengellyel a hátsó tengely
differenciálműjéhez csatlakozik. A hidraulikus működtető dugattyú a kívánt
olajnyomás eléréséhez az elektronikus vezérlőrendszer által jelzett paraméterektől
függően összenyomja a többlemezes egységet.
A két tengelyt tartó rugalmas elemek elmozdulásából keletkező kis
hosszúságváltozások kiegyenlítésére a hajtótengely mindkét végén rugalmas
csatlakozást alkalmaznak és egy csúszó hüvelyt a közepén.
Mivel szükség van egy nyomástárolóra, a rendszer könnyű, viszont az ebből adódó
jobb reakcióidő jelentős aktív biztonsági és dinamikus előnyökkel jár.
A SEAT igény szerinti 4Drive technológiája is javítja a hatékonyságot. A Tarraco
ugyanúgy működik, mint bármely más elsőkerék hajtásos jármű normál vezetési
körülmények között, lehetővé téve, hogy a hátsó tengelyre erőt közvetítő
hajtótengely szabadon forogjon, csökkentve az ellenállást. Amennyiben a
körülmények nehezebbé válnak, az első kerekek megcsúszását érzékelve a hátsó
tengely azonnal bekapcsol, meghajtást biztosítva a hátsó kerekeknek. Ennek a
rendszernek az az előnye, hogy kiváló erőátvitelt biztosít, ha szükséges, de az
üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag kibocsátás bármilyen mértékű növekedését a
legalacsonyabb szinten tartja.
Az intelligens 4Drive rendszer működésekor az egyes tengelyekre szállított
meghajtási nyomatékot beállíthatja, egyenlő eloszlást biztosíthat az első és a
hátsó tengelyek között (50% - 50%), de képes akár a teljes teljesítményt a hátsó
tengelyre küldeni. Mindezek mellett a 4Drive lehetővé teszi a nyomaték eloszlás
variációit az egyik vagy a másik oldali kerék között. A hagyományos elülső és hátsó
differenciálművek elektronikus segédeszközt használnak; az EDS, egy egyszerű és
könnyű megoldás, mely hatékony és biztonságos, így a keresztirányú nyomaték nem
veszik el, mivel a rendszer a megcsúszó kereket az átellenes oldalhoz
kapcsolja.
A 4Drive képes valós időben elemezni a tapadás mértékét, a jármű terhelését,
sebességét, a kormánykerék helyzetét és a vezetési stílusát, hogy gyorsan és
fokozatosan a kívánt kerékre vagy kerekekre szállítsa a nyomatékot, így szükség
esetén mindig rendelkezésre áll a megfelelő vonóerő.
A SEAT Tarraco progresszív kormányzással is rendelkezik (széria
Xcellence-felszereltségnél). A hagyományos kormányrendszerhez képest a progresszív
kormányzás fokozatos kormányzási arányon alapul. A manőverezés vagy a parkolás
során jelentős szögcsökkentés mellett a progresszív kormányzás sokkal dinamikusabb
választ ad a kanyargós utakon.
A SEAT az élen Észak-Afrikában
Marokkó és Er Rachidia változatos környezete remek lehetőséget biztosít a Tarraco
és annak 4Drive rendszerének tesztelésére, bizonyítva, hogy milyen dinamikus és
lehetőségekkel teli jármű a nagy SUV.
Bár a Desert Camp az első alkalom, hogy a SEAT egy ilyen eseményt szervezett,
nagyobb jelentőséggel bír, hogy a SEAT a jelenlétének folyamatos bővítésével
átvette a vezető helyet a Volkswagen-csoporton belül Észak-Afrikában.
Az észak-afrikai piac a SEAT globalizációs stratégiájának egyik kulcsfontosságú
területe, hiszen a vállalat arra törekszik, hogy növelje jelenlétét Európán kívül,
és megerősítse pozícióját minden kontinensen. A SEAT már biztos lábakon áll a
régióban. 2018-ban a SEAT megkezdte a Leon, az Arona és az Ateca modellek
összeszerelését az Algériai Relizane-i üzemben, ezzel csatlakozva az Ibizához,
amely 2017 közepétől készül a gyárban. A tavalyi évben a SEAT 18 500 járművet
értékesített Algériában (2017: 5100), és értékesítési rekordot döntött Marokkóban
(2100; + 5,2%).