Ünnepélyes keretek között adták át az első CUPRA márkakereskedést hazánkban, a Duna
Autóban, így már hivatalosan is megkezdődött az új, kifinomult, egyedi márka
értékesítése Magyarországon. Kezdetben két típus, a CUPRA Ateca és a Leon CUPRA R
vásárolható meg a budapesti márkakereskedésben. Idén várhatóan 25-30 CUPRA találhat
gazdára hazánkban.
CUPRA néven egy új, saját identitással rendelkező márkát indított a SEAT 2018-ban,
amely a korábbi paletta legsportosabb, azaz CUPRA felszereltségű modelljeit gyűjti
egy kalap alá, így az egész motorsport és verseny részleget is, amely eddig a SEAT
Sport keretein belül működött.
A SEAT az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, pénzügyileg és
értékesítésben is történetének legjobb eredményét érte el tavaly: összesen 517.600
járművet adott el 2018-ban, amely 10,5 százalékkal haladta meg a 2017-es
teljesítményüket. Ezzel párhuzamosan az üzemi nyerség 2017-hez képest 33,4
százalékkal 254 millió euróra nőtt, s a márka forgalma 3,1 százalékkal 10,2
milliárd euróra gyarapodott, így minden adott volt a CUPRA beindításához.
"A SEAT évek óta jelentős erőforrásokat fordít kutatás-fejlesztésre, ennek
eredménye az autóink minőségében és a vásárlói visszajelzésekben érzékelhető
igazán, hiszen Európa szerte, így hazánkban is szép sikereket érünk el. Ami pedig
különösen fontos, hogy ilyen eredményekkel nagy stabilitással vághatunk neki
azoknak a kihívásoknak, amelyeket az elektromos autózás támaszt a gyártók
elé - tájékoztatott Papp Zoltán, a SEAT márkaigazgatója a márkakereskedés
ünnepélyes megnyitóján. - A márka fejlődésének következő lépcsőfokát
jelenti a CUPRA bevezetése, amellyel azokat a vásárlókat célozzuk, akik nem
szeretnének volumen modellt vásárolni, de német prémium autóban sem ülnének
szívesen, hanem olyan egyedi autót keresnek, amely nem jön velünk szembe minden nap
az utakon. Idén várhatóan huszonöt-harminc CUPRA találhat gazdára hazánkban."
A tervek alapján Európában a SEAT márkakereskedések 20 százaléka
kap jogot arra, hogy hivatalos CUPRA kereskedéssé váljon, ez megközelítőleg 260
értékesítési pontot jelent majd az öreg kontinensen. Hazánkban az adottságainak
köszönhetően a Duna Autót választotta a Porsche Hungaria erre a szerepre, így az
óbudai SEAT kereskedést alakították át a CUPRA előírásoknak megfelelően. Ettől
függetlenül a hazai SEAT márkakereskedések is értékesíthetik a bevezetést követően
az új márkát.
Az SUV-k népszerűségének köszönhetően a CUPRA az Atecával lépett elsőként piacra,
amely a 300 lóerős, 2.0 literes TSI motorjának, feszes futóművének, a 4Drive
összkerékhajtásnak és a nagy teljesítményű Brembo fékeknek köszönhetően igencsak
népszerűnek bizonyult a különleges formákat és sportos autókat kedvelő, ám mégis
egyedi modelleket kereső vásárlók körében. Így röviddel a márka bevezetését
követően már 14.400 darabot értékesítettek 2018-ban a négykerekűből. Az Ateca
mellett a Leon CUPRA R is újdonságként érkezik a kínálatba, amely szintén a 300
lóerős, 2.0 literes TSI motorral, 4Drive összkerékhajtással és 7-sebességes DSG
váltóval kapható.
"Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a Porsche Hungaria minket választott
a CUPRA hivatalos magyarországi értékesítési partneréül - mondta el Markó
Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója. - Június hatodikától a
CUPRA Ateca kedvezményes finanszírozással vásárolható meg kereskedésünkben: harminc
százalékos önrész befizetésével és harminc százalékos maradványértékkel, harminchat
hónapos futamidővel, százötvenkilencezer-kilencszázkilencven forintos havi díjért
juthatnak hozzá a vásárlók."
Jövőre három újabb modell érkezhet a kínálatba, az új Leon
alapjaira épülve bemutatkozhat az ötajtós és a kombi CUPRA Leon, valamint a CUPRA
Formentor is, amely a legkorszerűbb technológiát és a vezetés élményét egyesíti a
nagy teljesítményű plug-in hibrid motorral. Az előzetes információk alapján a
Formentor a beépített akkumulátor csomaggal tisztán elektromos módban 50 kilométer
megtételére lesz képes WLTP menetciklusban.