A SEAT sikeres időszakot tudhat maga mögött, hiszen immáron 2012 óta konstans
fejlődésben van a márka. A folyamatosan megújuló modellpalettának köszönhetően a
márka 2012 óta két számjegyű növekedést mutat fel, ami összességében az elmúlt hat
évre számítva közel 60 százalékos fejlődést jelent.
Az idei év első negyedéve is folytatja a korábbi tendenciákat, hiszen a márka 9
százalékos fejlődést tudott felmutatni a 2018-as év azonos időszakához képest,
ráadásul a március hónap volt a cég történetének legjobb hónapja, hiszen 62.500
autót szállított ki ügyfelei részére a SEAT.
A SEAT nagy hangsúlyt helyez a fenntartható fejlődésre, beleértve a
környezettudatos közlekedést is, ennek megfelelően az elkövetkező időszakban 1,2
milliárd eurót fektet az elektromos autók fejlesztésébe. A tervek szerint 2019-ben
a márka hat elektromos, vagy hálózatról tölthető modellt mutat be, illetve a
Volkswagen konszern számára folyik egy elektromos kisautó fejlesztése is, melyet a
későbbiekben minden márka átvesz majd.
"Magyarországon a fejlődés kicsit visszafogottabb volt, de így is 5 százalékos
fejlődést sikerült regisztrálni" - mondja Papp Zoltán a SEAT magyarországi
márkaigazgatója -"ugyanakkor a rendelésállományunk kétszerese a tavalyi értéknek,
és miután ezen autók átadása már megkezdődött, így várhatóan április hónapban a
fejlődés értéke elérheti a 17 százalékot. Érdekes tendencia, hogy az első negyedévi
értékesítéseink közel 70 százalékát a három SUV modellünk, az Arona, Ateca és
Tarraco modellek teszik ki, még úgyis, hogy a Tarraco az értékesítéshez szükséges
engedélyeket csak márciusban kapta meg, így ez a modell még nem vette ki a részét
teljesen az eladásokban. Legerősebb modellünk az Arona, de a Tarraco belépésével
további fejlődést várunk az év során, amit a flottavásárlók, és a magánszemélyek
részéről kapott kedvező piaci visszajelzésekre is alapozunk."
Jelenleg úgy tűnik, hogy a családvédelmi program keretében meghirdetett támogatás
miatt a 7 személyes modellek, de más modellek esetében is az érintett családok
kivárnak.
Az idei év a SEAT életében a CUPRA, mint önálló márka megjelenését is jelenti a
magyar piacon, hiszen májusban megnyílik a Duna Autó telephelyén az első CUPRA
márkakereskedés. A CUPRA Atecára nagy az érdeklődés, mintegy 20-30 autó
értékesítését tervezzük.
A SEAT a napokban indítja útjára a SUV Roadshowt, ahol az érdeklődők a SEAT
márkakereskedésekben személyesen is megismerkedhetnek illetve tesztelhetik a márka
három SUV modelljét.
Időpontok:
Április 29-május 5. - Budapest, Szabó Autójavító
Május 6-12. - Szekszárd, Alisca Autócentrum
Május 13-19. - Miskolc, Miskolc Autóház
Május 27-június 2. - Nyíregyháza, Platán Autóház
Június 3-9. - Sopron, Walter Autó
Június 10-16. - Győr, Walter Autó
Június 17-23. - Budapest, Duna Autó
Július 1-7. - Veszprém, Ring Autó
Július 8-14. - Miskolc, Miskolc Autóház
Szeptember 9-15. - Sopron, Walter Autó
Szeptember 16-22. - Győr, Walter Autó
Szeptember 23-29. - Nyíregyháza, Platán Autóház
Szeptember 30-október 6. - Budapest, Porsche Pest
Október 7-13. - Kecskemét, Brill
Október 14-20. - Budapest, Duna Autó
Október 28-november 3. - Kaposvár, Spirit Auto