A SEAT továbbra is vezető helyen áll a sűrített földgáz (CNG) technológia
bevezetésében, a lehető legszélesebb választékot kínálva a vevők részére a
tisztább, fenntarthatóbb és még nagyobb hatékonyságot biztosító járművekből.
A márka termékcsaládja a Mii Ecofuel, az Ibiza TGI, az Arona TGI és a Leon TGI,
minden életmódhoz és ízléshez igazodva kínál CNG-meghajtást, kihasználva a gyorsan
növekvő CNG-hálózatot Európában, valamint a földgáz-mobilitás legfontosabb
előnyeit, amely a fenntarthatóság és a nagyon alacsony kilométer költség.
Minden járművet a SEAT martorelli székhelyén terveztek és fejlesztettek, és újabb
lépést jelentenek a cég járműfejlesztési programjában, bemutatva a CNG elsődleges
üzemanyagként való használatának előnyeit; egy üzemanyag, mely alacsonyabb
környezeti hatást biztosít, miközben a vezetési élmény nem csökken.
"A SEAT elkötelezett amellett, hogy erősítse a CNG-t, mint a
hagyományos fosszilis üzemanyagok fenntartható alternatíváját. Lehetővé teszi a
CO2-kibocsátás csökkentését anélkül, hogy befolyásolná a járművek alapvető
jellemzőit "- mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke. "A megújuló
bio-metánnal összeegyeztethető technológiának köszönhetően a CNG az üzemanyag
választék fontos részévé válhat az alacsony kibocsátású mobilitás felé
haladva."
A CNG-jármű körülbelül 25% -kal csökkenti a CO2-kibocsátást egy hasonló
benzinmotoroshoz képest. Az ökológiai és adózási előnyök mellett a TGI technológia
rendkívül alacsony költségeket is kínál kilométerenként, akár 50% -kal olcsóbb,
mint a benzin-egyenértékű modell, és 30% -kal olcsóbb, mint a dízel -, és a SEAT
által továbbfejlesztett technológiának köszönhetően nagyobb távolság megtételére
képes mielőtt tankolni kellene.
A fő fejlesztés egy harmadik CNG-tartály bevezetése; az Ibiza és az Arona esetében
a csak CNG-hatótávolság 360 km (WLTP alapján), míg a Leon a WLTP alapján akár 440
km-re is eljuthat. Ez az új konfiguráció megfelel a TGI-ügyfelek igényeinek, akik
nagyobb hatótávolságot kívánnak a CNG-üzemmódban.
A CNG technológiával a SEAT rendelkezik azzal az előnnyel, hogy egy olyan járművel
kínálhat az ügyfelek számára valódi, hatékony és modern alternatívát, amelynek ára
gyakorlatilag az azonos dízel modellel egyezik meg. Ráadásul a TGI modellek
karbantartási költségei a hagyományos belsőégésű motorokhoz hasonlóak. Ez azt is
jelenti, hogy a járművek tisztábbak és még jobb ár-érték arányt nyújtanak, amit
nagyban segít a CNG hatékonysága más üzemanyagokkal szemben.
A SEAT támogatja a megújuló bio-metán fejlesztését és elérhetőségét is, amely
semlegesíti a járművek használatából származó CO2-kibocsátást. Csak egy tiszta,
100% -ban megújuló energiával működő elektromos jármű nyújtana jobb általános
eredményt.
Új konfiguráció nagyobb CNG hatótávolsággal
A SEAT azon döntése, hogy a benzines helyett inkább a CNG-üzemmódot hosszabbítja,
azon SEAT-ügyfelek igényének köszönhető, akik jelenleg is CNG-járművet használnak:
a vezetők szisztematikusan választják a CNG használatát, mivel tisztában vannak a
jármű megnövekedett fenntarthatóságával, a jelentős üzemanyag-megtakarítással, és
rendszeres útvonalaikon már ismerik a CNG kutak elhelyezkedését.
A Mii Ecofuel, az Ibiza TGI és az Arona TGI nagy szilárdságú acélból készült
tartályokat használ, míg a SEAT Leon 1.5 TGI EVO egy, a hátsó tengely előtt
elhelyezkedő kisebb méretű nagy szilárdságú acéltartály, és két új, nagy, a hátsó
tengely mögötti szénszálas kompozit tartály kombinációját kapta, jelentősen
csökkentve súlyukat és optimalizálva a súlyeloszlást.
A Mii, Ibiza, Arona és Leon földgázt használnak fő üzemanyagként, de ha a külső
hőmérséklet -10 ° C alá csökken, a motor benzin üzemmódban indul, amíg a gáz
befecskendezőt üzemi hőmérsékletre melegíti a CNG aktiválása előtt egy áramkör. Az
átállás automatikusan történik, és a vezető nem érzékel különbséget a jármű
teljesítménye vagy dinamikája között, de ezzel a megoldással a járművek minden
körülmények között használhatóak.
Normál vezetési körülmények esetén a SEAT CNG-járművei csak a CNG-tartályok
kiürülése esetén használnak benzint alternatív tüzelőanyagként, de a megnövelt
gáz-hatótávolság miatt ritkán válik szükségessé a benzin használata. De még a
benzinüzemre való átkapcsolás is olyan zökkenőmentes, hogy a vezető nem valószínű,
hogy észre fogja venni.
A SEAT Leon az MQB-A platformon (Modularer Querbaukasten) készül, és mind az Ibiza,
mind az Arona az MQB-A0 technológiát használja. Ezek a platformok nagyobb gyártási
rugalmasságot és hatékonyabb kivitelezést biztosítanak, valamint nagyon könnyű,
funkcionális és biztonságos karosszériát eredményeznek, amely nagy szerkezeti
merevséggel rendelkezik. Minden TGI változat megfelel a legmagasabb szintű
biztonsági ütközési normáknak.
Az Ibiza, az Arona és a Leon a SEAT üzemében, a spanyolországi Martorellben készül,
míg az Mii Ecofuel gyártása a szlovákiai pozsonyi üzemben zajlik. Mindegyik modell
ugyanazon a gyártósoron készül, mint a SEAT paletta többi eleme, de mindegyiket úgy
alakították ki, hogy megfeleljen a CNG elsődleges üzemanyagként való használatának
igényeinek.
A CNG-üzemű járművekben két (Mii Ecofuel) vagy három (Ibiza, Arona és Leon TGI)
CNG-tartályt, egy töltőfúvókát, amely a benzin töltőfedele mögött található,
gáznyomás-érzékelőket és egy lényegesen módosított elektronikus kétfokozatú
nyomásszabályozót találunk, amely hatékonyan szabályozza a gázelosztást a
CNG-motorhoz - mind az Ecofuel-, mind a TGI-változatoknál -, továbbá a gáz-, és
benzinmódok optimális működtetéséhez szükséges számos speciális alkatrésszel is
rendelkeznek, csakúgy mint a földgáz üzem karakterisztikájához adaptált
alkatrészekkel (megerősített dugattyúk, optimalizált dugattyúgyűrűk, megerősített
csapágyházak, adaptált bütyköstengelyek, szelepvezető anyagok és megerősített
szelepülések, nitrált kipufogószelepek, metán konverzióhoz optimalizált
lambda-érzékelő és katalizátor, stb.).
Bár a CNG nagy nyomáson (kb. 200 bar) tárolódik, a tárolótartályokat úgy tervezték
és homologizálták, hogy a maximális üzemi nyomásuk kétszeresének is ellenálljanak.
A nagynyomású csőszakaszok rozsdamentes acélból készülnek, és az elektronikus
biztonsági szelepek a nagynyomású áramkör minden szakaszát elkülönítik. Maguk a
tartályok hőbiztosítékkal vannak ellátva, amelyek egy nem kívánt magasabb
hőmérséklet esetén kinyitnak a gáz kibocsátásához, amely ezután biztonságosan
eloszlik.
Különböző karakterek
A SEAT kifejlesztett egy CNG-járműcsaládot, amely megfelel a változatos
ügyfélkörének. A Mii, Ibiza, Arona és Leon a járművek széles választékát kínálja,
hogy bármely életstílus igényeinek megfeleljenek, függetlenül attól, hogy szűk
városi utcákról vagy egy tervezett utazásról van szó.
A SEAT elismert vezetési dinamikáját, praktikumát és stílusát még nagyobb
hatékonysággal és csökkentett kibocsátással ötvözi.
ÚJ SEAT Arona TGI
Ez az első SUV a világon a CNG technológiát használva, az egyik leggyorsabban
növekvő európai szegmensből. A három CNG-tartály összesen 13,8 kg-os kapacitással
rendelkezik, és a CNG-üzemmódban (WLTP alapján) a hatótávolság akár a 360 km-t is
elérheti. A 9 literes benzintartály további 150 km*-t kínál, így összesen 510 km
hatótávolsággal rendelkezik.
Az új SEAT Arona TGI minden változatban kapható - Reference, Style, Xcellence és FR
- 1,0 TGI háromhengeres, 12 szelepes motorral, amely 90 lóerőt képes teljesíteni
4000 fordulat / perc és 5 500 fordulat / perc között, és a maximális nyomaték 160
Nm 1800 ford / perc és 3800 fordulat / perc között. Ez a motor hatfokozatú kézi
sebességváltóval van ellátva a hatékonyság növelése érdekében, és kellemes haladást
biztosít. Az Arona TGI végsebessége 172km/h, állóhelyzetből 13,2 másodperc alatt
gyorsul százas tempóra.
Az Arona TGI egy egyedi megjelenésű autó, igazi crossover karakterrel. Az opciók
széles választékát kínálja, hogy megfeleljen a vezetők különböző igényeinek,
beleértve 68 lehetséges színkombinációt. A karosszéria magassága 190 mm; 282
literes a csomagtér, és méreteit tekintve 4,138 mm hosszú, 1780 mm széles és 1,552
mm magas.
A passzív, aktív és megelőző biztonság szempontjából a SEAT Arona TGI fordulópontot
jelent a szegmensben. Olyan vezetési segédrendszereket kínál, mint a "Front
Assist", a "Hill Hold Asszisztens", a teljes LED-es fényszórók, a fáradtságérzékelő
rendszer, az esőérzékelők, valamint a másodlagos ütközésvédelem, míg az opcionális
extrák közé tartozik a hátsó keresztforgalmi figyelmeztetés - a parkolóhelyről való
biztonságos kitolatáshoz - a holt tér figyelő rendszer vagy a parkolóasszisztens,
amely mind a párhuzamos parkolás, mind a 90 fokos tolatás esetén is működik.
A konnektivitás és a technológia szempontjából a SEAT információs és szórakoztató
rendszerei már kivívták az elismerést, és az Arona ugyanazzal a kifinomult
rendszerrel van felszerelve, amely az egész SEAT termékcsaládban elérhető. A modern
technológiák, mint a kulcs nélküli nyitási és indító rendszer, a visszapillantó
kamera, a 8 collos érintőképernyő és a GSM jelerősítővel ellátott vezeték nélküli
telefon töltő is rendelkezésre állnak. Az Arona Full Link információs és
szórakoztató rendszere biztosítja, hogy az SUV teljesen csatlakoztatva legyen és az
Apple CarPlay vagy az Android Auto segítségével szinkronizálja a telefont az
autóval, beleértve az összes legújabb alkalmazást, mint például a Shazam, hogy egy
gombnyomással automatikusan felismerje a kedvenc zeneszámokat, és az Amazon
személyes hangasszisztensét, Alexát, amely lehetővé teszi a járművezetők számára,
hogy optimalizálják az autóban töltött időt, segít a feladatok elvégzésében mint
például a személyes naptár kezelése, zene lejátszása, a navigációs rendszer
programozása az érdeklődési pontokkal, személyre szabott hírek beszerzése, vagy a
legközelebbi SEAT kereskedő keresése. Az Amazon Alexa app nemcsak több autós
funkciót kínál, hanem leegyszerűsíti a legtöbbet használt funkciókhoz való
hozzáférést, így segít elkerülni a figyelemvesztést.
SEAT Ibiza TGI
Az Ibiza újra megkapja a CNG rendszert, ezúttal egy extra gáztartállyal, összesen
hárommal. A 13,8 kg teljes kapacitással 360 km-es (WLTP-alapú) hatótávolságot
biztosít gáz üzemmódban, és egy 9 literes benzintartály, amely további 150 km *-t
jelent, így az Ibiza hatótávolsága összesen 510 km-t tesz ki.
A SEAT Ibiza TGI az összes felszereltségi szinttel kapható, és ugyanazzal az 1.0
TGI motorral és hatfokozatú kézi sebességváltóval van felszerelve, amely az
Aronában is megtalálható. A motor 4 000 fordulat/perc és 5 500 fordulat/perc között
maximálisan 90 lóerőt teljesít, a maximális nyomatéka 160Nm mely 1,800-3,800
fordulat/perc között áll rendelkezésre. A teljesítmény szempontjából ez 180 km/h
végsebességet eredményez, 12,1 másodpercet vesz igénybe a 100 km/h sebesség elérése
állóhelyzetből.
Az Ibiza TGI külső méretei: 4,059 mm hosszú, 1,780 mm széles és 1,444 mm magas,
2,564 mm tengelytávolsággal. Az Aronához hasonlóan a belső tér tágas. Az első
üléseknél a beltér szélessége 1425 mm, a legalacsonyabb helyzetbe állított ülések
mellett 1,022 mm a tetőig mért magasság. Hasonlóképpen, a hátsó ülések 1,403 mm
szélesek, maximális magassága 957 mm, valamint nagy mennyiségű lábtér is
rendelkezésre áll. A csomagtartó kapacitása 262 liter.
Az Ibiza TGI standard felszerelései közé tartozik a városi Front Assist féksegítő,
a sebességtartó automatika, a fáradtság érzékelő rendszer, a Full Link
konnektivitási rendszer, a kulcs nélküli beléptető és indító rendszer, a teljes
LED-es fényszórók és a 8 "-os színes érintőképernyős navigációs rendszer, amely a
legújabb csúcstechnológiát kínálja, mint például az Amazon Alexa asszisztense és a
Shazam alkalmazás.
SEAT Leon 1.5 TGI EVO
A SEAT leghatékonyabb kompakt autóját továbbfejlesztették, így a korábbi 110 lóerő
helyett immár a 130 lóerős teljesítmény áll rendelkezésre. Most már az Xcellence és
a FR felszereltséggel is kapható - a Style felszereltségen kívül - öt ajtós és ST
kombi változatban, hatfokozatú kézi sebességváltóval vagy automatikus, hétfokozatú
DSG-vel.
Az új SEAT Leon 1.5 TGI EVO egy harmadik nagy szilárdságú acél CNG-tartályt is
kapott, ami a két új, szénszálas tartályhoz kapcsolódik a csomagtér padló
alatt.
A három tartály teljes kapacitása 17,3 kg, így a Leon TGI akár 440 km (WLTP-alapú)
hatótávolságot kínál kézi vagy DSG sebességváltóval, CNG üzemmódban. Emellett 9
literes benzintartályt is tartalmaz, ami további 140 km * -t tesz ki. Összességében
a Leon eléri a megdöbbentő 580 km hatótávolságot, mielőtt tankolásra lenne szükség
egy kézi vagy DSG váltóval.
Az új 1.5 TGI EVO motor egy négyhengeres egység, amely hengerenként négy szelepes
és hengerűrtartalma 1,498 cm3. Változó geometriájú turbóval és Miller-ciklusú égési
eljárással rendelkezik a hatékonyság és a teljesítmény maximalizálása érdekében.
Mindent összevetve, a motor 130 LE és 5000-6000 fordulat / perc között, a maximális
nyomaték pedig 200 Nm 1400 fordulat / perc és 4 000 fordulat / perc között.
Az új 1.5 TGI EVO motor teljesítménye jelentős előrelépés a korábbi 1,4 TGI 110LE
verzióhoz képest, új 206km / h csúcssebességgel, és a korábbi verziókhoz és
erőátviteli rendszerekhez képest közel egy másodperccel jobb gyorsulást eredményez:
most állóhelyzetből a 100 km / h sebességet mindössze 9,9 másodperc alatt érheti el
a SEAT Leon TGI EVO.
A külső méretek: az ötajtós változat 4282 mm hosszú, 1,816 mm széles és 1,459 mm
magas, míg az ST verzió 4,549 mm, 1,816 mm és 1,454 mm, mindkét karosszériánál 2636
mm tengelytáv, az 5 ajtós változatban a csomagtartó 275 literes míg az ST-ben 482
liter.
A Leon TGI számos biztonsági és kényelmi funkcióval rendelkezik, beleértve az
Adaptive Cruise Control (ACC), a Front Assist automata vészfékező segédet gyalogos
érzékelővel, a Traffic Jam Asszisztenst, a sávtartó asszisztenst, hogy
megakadályozzák a rossz sávba való sodródást, a High Beam Assist, a fáradtság
érzékelő rendszert. Emellett rendelkezik egy visszapillantó kamerával, GSM
jelerősítővel ellátott vezeték nélküli telefon töltővel, "Full Link" információs és
szórakoztató rendszerrel, hogy telefonokat csatlakoztasson az Android Auto vagy az
Apple Car Play alkalmazásaihoz, applikációk, mint például az Amazon Alexa személyes
hangsegítője, és a dalfelismerő alkalmazás Shazam. A Navi System Plus rendszer
lehetővé teszi az utasok eszközei számára, hogy WLAN-on keresztül kapcsolódjanak az
információs és szórakoztató rendszerhez.
SEAT Mii Ecofuel
A SEAT leginkább városi modellje, az 1,0 Ecofuel 68 lóerős motorral, 290 kilométert
(a WLTP alapján) képes megtenni, két nagy szilárdságú acéltartályával, összesen
10,9 kg kapacitással. Egy 9 literes benzintartályt is tartalmaz, amely további 150
km *-t tesz lehetővé, így összesen 440 km-es tartományt biztosítva.
A SEAT Mii 1.0-as Ecofuel motorja ötfokozatú kézi sebességváltóval van
összekapcsolva, és maximális teljesítménye 68LE 6200 fordulat / percnél, és
maximális nyomatéka 90Nm 3000 fordulat / percnél. Az autó végsebessége 164 km/h, a
100 km/h-ra tempót állóhelyzetből 16,3 másodperc alatt éri el.
A SEAT Mii egy ötajtós modell, és ideális méretű a városi vezetéséhez, hiszen
mindössze 3,557 mm hosszú, 1,645 mm széles és 1 478 mm magas, a tengelytávja pedig
2,420 mm. A mérsékelt külső méretek ellenére a Mii tágas belső teret kínál, ahol az
utasok számára elegendő hely áll rendelkezésre, lenyűgöző, az első üléseknél 1,388
mm, míg a hátsó üléseknél 1,369 mm-es szélességgel. A csomagtér meglepő 213 literes
mérettel rendelkezik.
Fényes jövő
A CNG hihetetlenül hatékony: az 1 kg tömörített földgáz által termelt energia 2
liter LPG-nek, 1,3 liter dízelnek és 1,5 liter benzinnek felel meg. Mivel a CNG
olcsóbb, mint a gázolaj,vagy a benzin, az ügyfelek hosszabb utakat tehetnek meg
alacsonyabb kilométerenkénti költséggel.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy a tankolás nem telik hosszabb időbe, mint a dízel vagy
benzines autóknál, megnövekedett kezdeti járműköltségek nélkül. A CNG a jövőbeli
üzemanyag-választékban fontos szerepet fog betölteni, segítve a mobilitási igények
fenntartását.
A CNG-hálózat továbbra is gyorsan növekszik Európában, segítve a piacot és az
egyéni ügyfeleket, hogy csökkentsék a légkörbe kibocsátott CO2 mennyiségét.
A SEAT átfogó CNG-járműcsaládja, melyeket több piacon is forgalmaznak, köztük
Spanyolországban, Németországban és Olaszországban, jó helyzetben van a technológia
elérhetőségének növelésében. A CNG-használat bővítése nemcsak a környezetre
gyakorolt hatásunk csökkentését, hanem az ügyfelek üzemanyag-megtakarítását is
biztosítja, de olyan járművekkel, amelyek a legnagyobb vezetési élményt nyújtják.
TGI modellek hatótávolsága(CNG hatótáv a WLTPalapján):
CNG tartály kapacitása | CNG hatótáv | Benzintartály kapacitása | Benzines hatótáv | Teljes hatótávolság | |
SEAT Ibiza 1.0 TGI 90 LE | 13,8 kg | 360 km | 9 liter | 150 km* | 510 km |
SEAT Arona 1.0 TGI 90 LE | 13,8 kg | 360 km | 9 liter | 150 km* | 510 km |
SEAT Leon 5p 1.5 TGI 130 LE (kéziváltó) | 17,3 kg | 440 km | 9 liter | 140 km* | 580 km |
SEAT Leon 5p 1.5 TGI 130 LE (DSG) | 17,3 kg | 440 km | 9 liter | 140 km* | 580 km |
SEAT Leon ST 1.5 TGI 130 LE (kéziváltó) | 17,3 kg | 440 km | 9 liter | 140 km* | 580 km |
SEAT Leon ST 1.5 TGI 130 LE (DSG) | 17,3 kg | 440 km | 9 liter | 140 km* | 580 km |
SEAT Mii Ecofuel 1.0 68LE | 10,9 kg | 290 km | 9 liter150 | 150 km* | 440 km |