A SEAT újabb kiszállítási rekorddal nyitotta 2019. második félévét. Miután az év
első hat hónapjában minden eddiginél több kiszállítást regisztrált, a SEAT által
világszerte átadott autók száma 55 200 darabra emelkedett, amely 4,7 százalékkal
több, mint az előző év azonos hónapjában elért darabszám. Ezzel az eredménnyel a
SEAT történetének eddigi legjobb júliusát zárta, túlszárnyalva az eddigi rekordnak
számító 2018. júliusi kiszállításokat (52 700 darab). Mindezt úgy, hogy tavaly
júliusban meredeken emelkedtek a kiszállítások az új kibocsátási szabályozások
2018. szeptemberében esedékes európai életbelépése előtt.
Július végéig a SEAT rekord mennyiségű, összesen 369 500 autót adott át
ügyfeleinek, amely 7,8 százalékkal több, mint a 2018. január és július között
regisztrált 342 700 darab és ez egyben a márka ebben az időszakban elért eddigi
legjobb eredménye.
Ezen kívül a CUPRA márka kiszállításai is jelentősen emelkedtek az év eleje óta.
2019. január és július között az új márka 15 100 kiszállítást teljesített, amely az
előző év hasonló időszakához képest 70,9 százalékos bővülés.
A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, valamint a CUPRA
vezérigazgatója, Wayne Griffiths hangsúlyozta, hogy "a kiszállításoknak az
idei évben is folytatódó emelkedése a SEAT márkát Európa egyik legdinamikusabban
bővülő márkájává avatja. Eredményünk szembemegy az autószektor jelenlegi
trendjével. Jelentősen növeljük piaci részesedésünket, amellyel a spanyol piacon
vezető szerepet töltünk be, Németországban, Ausztriában, Svájcban és Portugáliában
pedig az egyik legszélesebb körben elérhető márkaként vagyunk jelen. A CUPRA márka
- a CUPRA Ateca sikerének köszönhetően - új ügyfeleket hozott a SEAT
számára."
A január és július közötti időszakban a SEAT kiszállításai folyamatosan emelkedtek,
amely elsősorban a főbb piacokon - különösen Németországban, Franciaországban és
Olaszországban - tapasztalt bővülésnek volt köszönhető. Németországban a SEAT 82
300 autót adott át ügyfeleinek júliusig, amely 15,2 százalékkal több, mint 2018.
azonos időszakának eredménye. Spanyolországban 2,2 százalékkal több, összesen 74
600 modellt vehettek át tulajdonosaik, így a SEAT piacvezető márkaként zárhatta a
júliust. A harmadik legeredményesebb piac az Egyesült Királyság volt, ahol a
visszaeső autópiaci trend sem tudta megakadályozni a SEAT 3,8 százalékos bővülését
(összesen 43 200 kiszállítás). A legnagyobb darabszámot elérő piacok sorát
Franciaország és Olaszország teszi teljessé, előbbi 21 900 (+15,7 százalék), utóbbi
pedig 17 200 (+21,5 százalék) kiszállítást teljesített, így mindkét piacon
kétszámjegyű növekedést regisztrált a márka.
A főbb európai piacok nagy része szintén pozitív eredménnyel zárt, Ausztria (14 200
darab, +4,2 százalék), Svájc (7 900 darab, +12,9 százalék), Portugália (7 400
darab, +8,9 százalék), Hollandia (7 300 darab, +28,2 százalék), Svédország (5 000
darab, +14,5 százalék), Dánia (4 200 darab, +35 százalék) és Írország (3 700 darab,
+9,1 százalék) mellett azonban Mexikó is kitűnően teljesített, itt a kiszállítások
6,7 százalékkal 14 400 járműre nőttek.
Rekord eredmények a pénzügyek területén is
A SEAT
történetének legjobb pénzügyi eredményét produkálta 2019. első hat hónapjában.
Ahogy a Volkswagen Csoport július végi beszámolójában is szerepelt, a SEAT üzemi
eredménye 1,9 százalékkal nőtt és ezzel elérte a rekord értéknek számító 216 millió
eurót. Ezen kívül a SEAT forgalma 8,3 százalékkal 6,266 milliárd euróra (2018:
5,786 milliárd euró) emelkedett. A kiszállítások bővülése és az SUV modellek
értékesítési arányának (43 százalék a SEAT kiszállításain belül az év első felében)
pozitív hatása alapvetően hozzájárult a rekord eredményekhez.