A CUPRA 71 százalékos bővüléssel szárnyal

A SEAT kiszállításai 7,8 százalékkal emelkedtek júliusig

09.08.2019

A SEAT újabb kiszállítási rekorddal nyitotta 2019. második félévét. Miután az év első hat hónapjában minden eddiginél több kiszállítást regisztrált, a SEAT által világszerte átadott autók száma 55 200 darabra emelkedett, amely 4,7 százalékkal több, mint az előző év azonos hónapjában elért darabszám. Ezzel az eredménnyel a SEAT történetének eddigi legjobb júliusát zárta, túlszárnyalva az eddigi rekordnak számító 2018. júliusi kiszállításokat (52 700 darab). Mindezt úgy, hogy tavaly júliusban meredeken emelkedtek a kiszállítások az új kibocsátási szabályozások 2018. szeptemberében esedékes európai életbelépése előtt.

Július végéig a SEAT rekord mennyiségű, összesen 369 500 autót adott át ügyfeleinek, amely 7,8 százalékkal több, mint a 2018. január és július között regisztrált 342 700 darab és ez egyben a márka ebben az időszakban elért eddigi legjobb eredménye.

Ezen kívül a CUPRA márka kiszállításai is jelentősen emelkedtek az év eleje óta. 2019. január és július között az új márka 15 100 kiszállítást teljesített, amely az előző év hasonló időszakához képest 70,9 százalékos bővülés.

A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, valamint a CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths hangsúlyozta, hogy "a kiszállításoknak az idei évben is folytatódó emelkedése a SEAT márkát Európa egyik legdinamikusabban bővülő márkájává avatja. Eredményünk szembemegy az autószektor jelenlegi trendjével. Jelentősen növeljük piaci részesedésünket, amellyel a spanyol piacon vezető szerepet töltünk be, Németországban, Ausztriában, Svájcban és Portugáliában pedig az egyik legszélesebb körben elérhető márkaként vagyunk jelen. A CUPRA márka - a CUPRA Ateca sikerének köszönhetően - új ügyfeleket hozott a SEAT számára."

A január és július közötti időszakban a SEAT kiszállításai folyamatosan emelkedtek, amely elsősorban a főbb piacokon - különösen Németországban, Franciaországban és Olaszországban - tapasztalt bővülésnek volt köszönhető. Németországban a SEAT 82 300 autót adott át ügyfeleinek júliusig, amely 15,2 százalékkal több, mint 2018. azonos időszakának eredménye. Spanyolországban 2,2 százalékkal több, összesen 74 600 modellt vehettek át tulajdonosaik, így a SEAT piacvezető márkaként zárhatta a júliust. A harmadik legeredményesebb piac az Egyesült Királyság volt, ahol a visszaeső autópiaci trend sem tudta megakadályozni a SEAT 3,8 százalékos bővülését (összesen 43 200 kiszállítás). A legnagyobb darabszámot elérő piacok sorát Franciaország és Olaszország teszi teljessé, előbbi 21 900 (+15,7 százalék), utóbbi pedig 17 200 (+21,5 százalék) kiszállítást teljesített, így mindkét piacon kétszámjegyű növekedést regisztrált a márka.

A főbb európai piacok nagy része szintén pozitív eredménnyel zárt, Ausztria (14 200 darab, +4,2 százalék), Svájc (7 900 darab, +12,9 százalék), Portugália (7 400 darab, +8,9 százalék), Hollandia (7 300 darab, +28,2 százalék), Svédország (5 000 darab, +14,5 százalék), Dánia (4 200 darab, +35 százalék) és Írország (3 700 darab, +9,1 százalék) mellett azonban Mexikó is kitűnően teljesített, itt a kiszállítások 6,7 százalékkal 14 400 járműre nőttek.

Rekord eredmények a pénzügyek területén is
A SEAT történetének legjobb pénzügyi eredményét produkálta 2019. első hat hónapjában. Ahogy a Volkswagen Csoport július végi beszámolójában is szerepelt, a SEAT üzemi eredménye 1,9 százalékkal nőtt és ezzel elérte a rekord értéknek számító 216 millió eurót. Ezen kívül a SEAT forgalma 8,3 százalékkal 6,266 milliárd euróra (2018: 5,786 milliárd euró) emelkedett. A kiszállítások bővülése és az SUV modellek értékesítési arányának (43 százalék a SEAT kiszállításain belül az év első felében) pozitív hatása alapvetően hozzájárult a rekord eredményekhez.