A SEAT kiszállításai tovább emelkedtek augusztus hónapban. A WLTP
fogyasztásmérési ciklusra való átállás, amely tavaly augusztusban a forgalomba
helyezések hirtelen emelkedését eredményezte illetve az idén augusztusban
tapasztalt visszaesés sem akadályozta meg a spanyol márkát, hogy történetének
eddigi legjobb eredményét érje el. Augusztusban a vállalat kiszállításai elérték a
42 100 autót, amely 2 százalékkal több, mint az előző év azonos hónapjában
regisztrált eredmény (2018. augusztus: 41 200 darab) és 41,6 százalékkal szárnyalta
túl a 2017. augusztusában teljesített 29 700 kiszállítást.
A SEAT 2019. januárjától augusztus végéig összesen 411 600 autót adott át
ügyfeleinek, amely 7,2 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszaka (2018.
január - augusztus: 384 000). Ezzel az eredménnyel az autógyártó megdöntötte 2018.
ugyanezen időszakában elért korábbi kiszállítási rekordját.
A CUPRA* kiszállításai szintén tovább emelkedtek, január és augusztus között 70,6
százalékkal bővültek és elérték a 17 100 darabot. Mindössze négy hónappal az év
vége előtt az új márka már most jelentősen túlszárnyalta a teljes tavalyi évben
átadott autók számát (2018. január - december: 14 400 darab).
*: a CUPRA márka eredményei a SEAT kiszállításaival összevonva kerültek
feltüntetésre
A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, valamint a CUPRA
vezérigazgatója, Wayne Griffiths hangsúlyozta, hogy "a kiszállításoknak az
idei évben is folytatódó emelkedése a SEAT márkát Európa egyik legdinamikusabban
bővülő márkájává avatja. Eredményünk szembemegy az autószektor jelenlegi
trendjével. Jelentősen növeljük piaci részesedésünket, amellyel a spanyol piacon
vezető szerepet töltünk be, Németországban, Ausztriában, Svájcban és Portugáliában
pedig az egyik legszélesebb körben elérhető márkaként vagyunk jelen. A CUPRA márka
- a CUPRA Ateca sikerének köszönhetően - új ügyfeleket hozott a SEAT
számára."
A SEAT világszintű kiszállításai január és augusztus között emelkedtek, a növekedés
motorja pedig leginkább Németország, Franciaország és Olaszország voltak. Darabszám
tekintetében kiemelkedik a piacok sorából Németország ( 94 800 darab; + 14,1
százalék), Spanyolország ( 80 000 darab; + 1,2 százalék) és az Egyesült Királyság (
46 800 darab; + 3,5 százalék). Németországban és az Egyesült Királyságban a SEAT
történetének legjobb eredményével zárta az év első nyolc hónapját, Spanyolországban
pedig piacvezető márkaként tovább növelte előnyét a versenytársakkal szemben.
Franciaország és Olaszország teszi teljessé az öt legeredményesebb piac sorát 14,9
százalékos (24 800 kiszállítás) illetve 20,7 százalékos (18 400 kiszállítás)
bővüléssel.
A SEAT kétszámjegyű növekedést ért el Svájcban ( 8 000 darab; + 10,9 százalék),
Hollandiában ( 8 300 darab; +31,2 százalék), Svédországban (6 300 darab; + 21,8
százalék) és Dániában ( 5 200 darab; + 45,2 százalék), de piaci átlag felett
teljesített Ausztriában ( 15 900 darab; + 2,7 százalék), Portugáliában ( 7 900
darab; + 6,8 százalék) és Írországban ( 3 900 darab; + 9,7 százalék) is. A SEAT
kiszállításai a visszaeső forgalomba helyezések ellenére Mexikóban is emelkedtek (
16 500 darab; + 6,5 százalék) és a piac történetének eddigi legjobb eredményével
zárta az év első nyolc hónapját a márka.
A Frankfurti Nemzetközi Autószalon, amely sosem volt még ennyire
felvillanyozó
A SEAT részt vesz a szeptember 10-én, kedden kezdődő Frankfurti
Nemzetközi Autószalonon, ahol egyértelműen az elektromos hajtás mellett teszi le a
voksát. A SEAT két első, tisztán elektromos modelljének, a Mii elektromos
változatának és az el-Born modellnek a bejelentése után a CUPRA itt mutatja be új
Tavascan tanulmányautóját, a márka első, tisztán elektromos járművét. Ezen kívül
itt lép színre először az új SEAT Tarraco PHEV, a spanyol márka első hálózatról
tölthető (plug-in) hibrid elektromos SUV modellje.