A SEAT 2023-ig vesz részt az Európai Bizottság által nemrég jóvá hagyott Life
Landfill Bioüzemanyag projektben, amelynek célja megújuló gáz előállítása az
önkormányzati hulladéklerakókból. A cél a hatékonyabb gazdálkodás elérése azáltal,
hogy biometánt nyernek egy helyi, bőséges energiaforrásból. A projektet más
partnerekkel együtt fejlesztik az elkövetkező négy évben, és teljes költségvetése
4,6 millió euró, amelynek 55% -át az Európai Bizottság finanszírozza.
Andrew Shepherd, a SEAT megújuló gázokkal kapcsolatos projektjeinek felelőse
hangsúlyozta, hogy "ez a projekt lehetővé teszi számunkra, hogy előrelépést
tegyünk a biometán mint üzemanyag fejlesztésében és kutatásában. Végső célunk, hogy
a járművek teljes életciklusa alatt a CO2-kibocsátás szempontjából nulla környezeti
hatást lehessen garantálni."
A körforgásos gazdaság, az energiahatékonyság és a kibocsátás csökkentésének
fellendítése érdekében a SEAT jelenleg a Life Methamorphosis projekten dolgozik,
hogy biometánt nyerjen a korábban szétválogatott hulladékokból és állati iszapból
egy Lleidában található farmon. Az új Life Landfill bioüzemanyag-projekt egy
lépéssel tovább megy, mivel a nyersanyag közvetlenül a hulladéklerakóból származik,
előzetes szétválasztás nélkül.
Az Európai Unió 2035-ig 10% -ra korlátozza a hulladéklerakókban lerakható
kommunális hulladék mennyiségét. A hulladékok járművekben használható
bioüzemanyaggá történő átalakítása lehet a megoldás erre a környezetvédelmi
kihívásra. Az új projektben részt vevő egyéb szervezetek közé tartozik az FCC, az
IVECO, a Granadai Egyetem, a CARTIF Alapítvány, a SYSADVANCE és a Gasnam. Ezenkívül
a SEAT az Aqualia-val egy hasonló projektben a szennyvíz bioüzemanyaggá történő
átalakítását is kifejlesztette.
A fenntartható gazdasági fejlődés lehetősége
Közel félmillió hulladéklerakó található Európában, így a hulladékból történő
biometán kinyerésére szolgáló működési eljárások fejlesztése és kutatása üzleti
lehetőséget kínál a hulladék energiaforrássá történő átalakításával, amely
ugyanakkor hozzájárul a környezeti kibocsátások csökkentéséhez.
Ebben az értelemben nagy a lehetőség a biometán előállítására vonatkozó származási
tanúsítványok létrehozásában. Ez a rendszer megkönnyítené az ipar fejlődését
Spanyolországban, ahogyan ezt más Európai Unió országaiban is megvalósítják, és ha
ezeket a tanúsítványokat át lehetne adni az ágazatok között, az számos lehetőséget
nyitna a közlekedési ágazat számára.
A sűrített földgáz (CNG) szerepe
A SEAT rendelkezik az európai autógyárak között a legszélesebb sűrített földgázzal (CNG) működő jármű kínálattal. A vállalat Martorell-i gyárában négy modellt gyártanak: a Leon, a Leon Sportourer, az Ibiza és az Arona, ami az egyetlen CNG-vel hajtott SUV a világon. 2018-ban a társaság megháromszorozta a CNG járművek értékesítését, és 6 millió eurós beruházást jelentett be a Martorell-i gyár kapacitásának bővítésére. Ezzel a SEAT gázüzemű járművek napi termelési mutatóját 90-ről 250-re növelte. Ezidáig a társaság CNG járműveinek eladása Európában 13% -kal nőtt az előző évhez képest, 11.800 gázhajtású autó értékesítésével. Ezenkívül a SEAT lett a Volkswagen-csoporton belüli fejlesztő központ a sűrített földgáz alternatív üzemanyagként történő technológiai fejlesztésében.