A CUPRA Tavascan tanulmányautónak a frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA)
történt bemutatása után a CUPRA Párizs felé vette útját, és egy nagyon különleges
autós eseményen vett részt. A márka egy párizsi épület tetején rendezett be egy
versenypályát, és az egyedülálló eseményre "CUPRA: A TETŐN VEZETÉS ÉLMÉNYE " néven
került sor.
A Párizsban a Porte de Versailles-nál lévő Kiállítások Palotájának teteje volt a
helyszíne a francia fővárosban megrendezett első gyorsasági pályaversenynek. Minden
vendégnek lehetősége volt kipróbálnia a CUPRA Ateca 300 lóerejét, míg az
egyedülálló és magával ragadó élményt az Eiffel-toronyra nyíló panoráma jelentette.
Ezzel a rendezvénnyel a CUPRA Párizs városában új magasságokba emelte versenyzői
identitását.
A kétnapos rendezvényen a márka öt modellje és prototípusa volt jelen - a Leon
CUPRA, a CUPRA Ateca, a CUPRA e-Racer, valamint a CUPRA Formentor és a CUPRA
Tavascan tanulmány autó. Ezúttal a márka új nagykövete, Mattias Ekström sem akart
lemaradni a sebesség ünnepéről, és a párizsi fellegekben szelídítette meg a CUPRA
Ateca-t 247 km / h maximális sebességét.
A növekvő márka
Alig másfél év alatt a CUPRA az egyik leggyorsabban növekvő autómárkává vált
Európában, és 2019 első nyolc hónapjában 17.100 autót értékesített, ami 70%-os
növekedést jelent a megelőző év azonos időszakával összevetve.
A CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths a sikerhez vezető útról elmondta, hogy:
"Az első CUPRA modell, a CUPRA Ateca piaci megjelenése óta közel 7.500
autóval növelte a márka értékesítését. Európai offenzívánk sikeresnek bizonyul, és
Franciaország kiváló példa erre, mert ott eladásaink 2019-ben a megelőző évhez
képest megkétszereződtek."
2019 első nyolc hónapjában a CUPRA 166 %-os értékesítési növekedést
mutatott Franciaországban, ezáltal Franciaország lett a márka öt leggyorsabban
növekvő piacának egyike. Németország több mint 7.200 eladott autóval továbbra is a
CUPRA fő piacainak élén áll, míg a német piacot az Egyesült Királyság és
Spanyolország követi az értékesítési sorrendben. Mindezen túl Svájc és Ausztria az
eddig mutatott három számjegyű növekedésével szintén kiemelkedő eredményt ért el
ebben az évben.
A globális stratégia
A márka európai jelenlétének erősítésén túl a CUPRA egyik célja 2019-ben az volt,
hogy kifejlessze a márka specifikus értékesítési pontok széles körű hálózatát, az
úgynevezett CUPRA sarkok hálózatát. Ma az új márkának már 235 ilyen bemutatóterme
van a világ minden táján, köztük 18 Franciaországban.
A CUPRA miután kialakította vezetői csapatát, és bejelentette új székhelyének jövő
évi megnyitását, most bővíti jelenlétét Észak-Afrika és Latin-Amerika stratégiai
régióiban, különös figyelmet fordítva Mexikóra.
A márka erejét és a benne rejlő lehetőségeket az FC Barcelonával és a Padel
Világbajnoksággal az utóbbi időben megvalósított együttműködése is mutatja. A márka
mindkét intézmény hivatalos autóipari partnere. Ezenkívül a CUPRA nemrégiben
bejelentette, hogy Mattias Ekström integrálódik csapatába, mint a CUPRA e-Racer, a
világ első teljesen elektromos túraautójának hivatalos versenyzője, és egyben a
márka elektromos verseny stratégiájának vezetője.