A vállalat lesz az első európai cég, amelyik mágneses vezérlés nélküli automata önvezető robotokat (AGV) alkalmaz a műhelyeken kívül, amelyeken 4G kapcsolatú összeköttetés van, indukciós töltésűek és 25 méter hosszú konvojba állíthatóak

A SEAT önvezető robotokat alkalmaz, hogy automatizálja az alkatrészek kültéri szállítását

18.02.2020

A martorelli SEAT üzem jól halad azon célkitűzése felé, hogy fenntarthatóbb, digitalizáltabb és okosabb gyár legyen. A SEAT az első olyan ipari gyártó cég Európában, amely kültéri, automatizált vezetésű, SLAM navigációval  - egyidejű helymeghatározási és letérképezési rendszerrel ellátott rendszerrel, 4G csatlakozással és indukciós akkumulátor töltéssel felszerelt járművekkel rendelkezik. A martorelli üzemben található gyártóhelyeken kívül ma már nyolc AGV működik az alkatrészek szállításának automatizálására. Az új járművek ahhoz a 200 darabból álló önvezető robot rendszerhez csatlakoznak, amelyek már ma is szállítják az alkatrészeket a martorelli és barcelonai gyár összeszerelő műhelyein belül.

Minden kültéri jármű és vontatmányaik egy-egy 25 méteres konvojjá áll össze, amelyek maximális szállítási kapacitása 10 tonna, és 3,5 km hosszú útvonalat fednek le. A SLAM navigációnak, az egyidejű helymeghatározás és letérképezés rendszerének köszönhetően ezeket a járműveket nem mágnesszalag vagy vezetékek vezérlik, így csökkennek a karbantartási költségek, és képesek sokoldalúbban, változatosabban alkalmazkodni az új útvonalakhoz, telepítésük pedig nem igényel semmiféle építkezést. Összességében a nyolc önvezető robot rendszer napi 240 kilométert tesz meg. Jelenleg két útvonalon futnak a présüzem és a karosszéria műhelyek között, amelyeken a járművek oldalsó- és mobil elemeit, így például a hátsó- és oldalsó ajtókat szállítják, és ez a rendszer megszünteti a teherautókkal történő szállítást a létesítmények és a műhelyek között.

A szabadtéri önvezető robotok flottája éves szinten a CO2 kibocsátás 1,5 tonnás csökkentését teszi lehetővé, mivel eddig ezeket teherautókon és traktorokkal szállították. Ezen AGV-k használata a szállítást hatékonyabbá és költség hatékonyabbá teszi, és csökkenti a készleteket mind a kiindulási, mindpedig a rendeltetési helyen, illetve ezzel gyárban alacsonyabb lesz a járműforgalom is. A projektet az ASTI Mobile Robotics és a Telefónica együttműködésével fejlesztették ki.

A SEAT termelésért és logisztikáért felelős alelnöke, Dr. Christian Vollmer ezzel kapcsolatban elmondta, hogy "az elmúlt években a SEAT úttörő jellegű újításokat vezetett be a logisztika területén, és ez egy újabb példa olyan irányú elkötelezettségünkre, hogy az újabb ipari forradalom, az Industy 4.0 hivatkozási és viszonyítási pontjává váljunk. A kültéri automata robotok alkalmazása lehetővé teszi számunkra a termelési és logisztikai folyamatok optimalizálását hatékony, fenntartható és összekapcsolt módon."

Viszonyítási pont az Industry 4.0 folyamatában

Ezzel a projekttel a SEAT javítja hatékonyságát, és jól halad azon célja felé, hogy a martorelli gyárat okosabb gyárrá tegye a Dolgok Internetén keresztül olyan ipari környezetben, ahol a folyamatok automatizálása és digitalizálása kulcsfontosságú kérdésnek számít. Az elmúlt években a SEAT a teljes gyártási ciklusban alkalmazott technológiai innovációkat, olyanokat, mint az AGV-k, amelyek a gyártósorba integrálódtak az alkatrészek szállítására, vagy az alkatrészek sürgős szállítására használt drónokat, és együttműködő robotokat. Ezek a hatékonyabb adatkezeléssel kombinálva a mestersége intelligenciának valamint a nagy adat és blokkláncnak köszönhetően hatékonyabb és rugalmasabb folyamatokat tesznek lehetővé.

Az Industry 4.0 mindezen újdonságai már együtt dolgoznak a gyár 7.900 alkalmazottjával, akik naponta 2.300 gépkocsit gyártanak.