A jelenlegi helyzet eredményeképpen városaink utcáin alig látunk emberek és autókat. A Madridhoz, Párizshoz, Berlinhez vagy Rómához hasonló nagyvárosokba való bejárás közel 75 százalékkal esett vissza, a határátlépések pedig 80 százalékkal csökkentek. Ha mindez így folytatódik, hogyan gondoskodhatunk arról, hogy az autónk készen álljon, amikor az élet visszatér a normál kerékvágásba? Az alábbiakban négy olyan ajánlást részletezünk, amely segít az autónknak, hogy mozgásba lendüljön, amikor arra a világ többi része is készen áll majd.
1. Folyadékszintek ellenőrzése. A motorolaj és a hűtőfolyadék
szintjét ellenőrizni kell a motor indítása előtt. "Indítás után néhány
percig járatni kell a motort, még mielőtt elindulnánk. Ez lehetővé teszi, hogy a
folyadékok áthaladjanak minden csövön és tömlőn és minden rész kenéséről
gondoskodjanak." - javasolja Josep Almasqué, a SEAT présüzemének vezetője.
Fontos arról is gondoskodni, hogy ne cseppenjen le semmi a földre, különösen a
motortér alatt.
2. Az abroncsnyomás ellenőrzése. Amennyiben egy ideig nem
használjuk az autónkat, az abroncsokban lévő nyomás csökken. Ez a permeabilitás
(áteresztőképesség) folyamatának köszönhető, amely során az abroncsok minden nap
veszítenek egy kevés levegőt, különösen a nyári időszak során. Ha használaton kívül
van a gépjármű és az abroncsokból az összes levegő elvész, akkor az autó súlya kárt
tehet a felniben és eldeformálhatja a kereket. "Ideális esetben - ha
tudjuk, hogy az autó hosszabb ideig használaton kívül lesz - a gyártó által
javasolt maximális nyomásra kell felfújni a gumikat és időről időre ellenőrizni
kell a nyomást. Az autó indítása előtt megint vizsgáljuk meg a nyomást és
győződjünk meg róla, hogy közlekedésre alkalmas az értéke." - véli
Josep.
3. Alapos ellenőrzés. Ha az autó használaton kívül volt egy
darabig, minden olyan részletet ellenőriznünk kell, amely a vezetéssel összefügg,
például a világítást, az irányjelzőket, ablakokat, szélvédőlapátokat és minden
elektromos berendezést. Ez az információ akár az autó infotainment rendszerének
kijelzőjén is elérhető. "Amennyiben valami nem megfelelően működik, a
kijelzőn látható figyelmeztető lámpa mutatja, mit kell ellenőriznünk. Szintén
fontos áttekinteni, hogy minden, általunk használt vezetéstámogató rendszer az
alapbeállításokkal működik." - részletezi Josep. A fékek állapotát is fel
kell mérnünk. Ezek ellenőrzéséhez tanácsos néhány másodpercig nyomva tartani a
fékpedált és megfigyelni, hogy tartja-e a pozícióját. Végül győződjünk meg arról,
hogy a motor indításakor nem hallunk semmilyen szokatlan hangot.
4. Fertőtlenítés. Fontos, hogy a legtöbbször érintett területekre
koncentrálva tisztítsuk meg az autót, vonatkozik ez mind a jármű külsőjére, mind
pedig a belső térre.
Az alapok: A külső és belső ajtónyitók, a kormány, a
sebességváltó, az érintőképernyő, az irányjelzők, az üléspozíció beállítását segítő
vezérlők és az ablaknyitó/záró gombok.
A műszerfal: Ez a legfontosabb rész, hiszen az emberek
leggyakrabban ebbe az irányba köhögnek vagy tüsszentenek.
Az utastér szőnyegei: Ezek rengeteg olyan koszt gyűjtenek össze,
amelyet a cipőnk talpával viszünk be az autóba.
Szellőzés: A levegő minőségének biztosítására a szellőzőknek jól
járhatóknak kell lenniük. A fertőtlenítés mellett fontos, hogy a port egy kefével
vagy porszívóval távolítsuk el a felületéről.
Külső részek: Az emberek az ajtókilincsek mellett számos más részt is megérintenek az autón anélkül, hogy észre vennék. Nekidőlünk az ablakoknak, az ajtókeretet megfogva nyitjuk vagy csukjuk az ajtókat. Nagyon fontos a megfelelő tisztítószerek használata: enyhe szappan és víz, dedikált autóápolási termékek és - kisebb mértékben- 70 százalék alkoholt tartalmazó folyadékok.