Dr. Werner Tietz július 1-i hatállyal a SEAT új, a kutatásért és fejlesztésért
felelős végrehajtó alelnöke. A most kinevezett alelnök 1994-ben csatlakozott a
Volkswagen-csoporthoz, korábban a Bentley fejlesztési vezetője volt. A SEAT-nál
Axel Andorffot váltja, aki a ŠKODA-nál a közép kategóriájú- és az MEB
termékcsaládért lesz felelős.
Werner Tietz szakképzettsége mérnök, az aacheni egyetemen végzett. Mielőtt 1994-ben
csatlakozott volna a Volkswagen Csoporthoz, az egyetemen műanyag-gyártással
kapcsolatos kutatási projektekkel foglalkozott. Több pozíciót töltött be az
Audinál, hosszú ideig az összes Audi belső kialakításáért volt felelős. 2011-ben
kezdte pályafutását a Porschénál, ahol a modellek karosszériájának és belső terének
kialakításáért volt felelős. Werner Tietz a Taycan koncepció kidolgozásában is
részt vett, és az innovatív anyagok bevezetésén dolgozott. 2018-tól a Bentley
végrehajtó bizottságának tagja lett, a fejlesztés részleg vezetőjeként, ahol új
fejlesztési stratégiát készített elő, és lerakta az alapokat a márka
elektrifikációjához.
A SEAT elnöke, Carsten Isensee rámutatott, hogy "A SEAT számára nagyszerű
hír, ha olyan vezetője van, mint Werner Tietz, aki már régóta a Volkswagen-csoport
technológiailag legfejlettebb márkáinál dolgozott. Tapasztalata minden
bizonnyal hozzájárul majd a SEAT technológia és az innováció iránti
elkötelezettségének további erősítéséhez, amely a vállalat egyik fő erényét
jelenti."
Az új igazgató a SEAT innovációs projektjeit egy olyan időszakban
vezeti, amelyet az elektromos mobilitásra való áttérés és a biztonságosabb,
hatékonyabb vezetést lehetővé tevő technológiai fejlődés jellemez. A SEAT
kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke felel a tervezés területéért, ahol
megalkotják a SEAT és a CUPRA márka koncepcióját, illetve a SEAT Műszaki Központért
is feleős vezető, azért a tudásközpontért, ahol több mint 1000 mérnök dolgozik az
autóipari innováció fejlesztésén, valamint a jövőbeli mobilitási megoldásokon. A
SEAT Spanyolország vezető ipari befektetője. 2019-ben 1,259 milliárd eurót
különített el a kutatási és fejlesztési beruházásokra és kiadásokra.