A SEAT 5 milliárd eurót fog befektetni 2020-tól 2025-ig. A beruházás a SEAT Technical Centre-ben járművek fejlesztésére irányuló új kutatási és fejlesztési projektekre vonatkozik, kifejezetten a modellpaletta elektrifikálására, valamint a Martorell, Barcelona és Componentes gyárak berendezéseire és létesítményeire. Ezzel a beruházással a SEAT új modellek fejlesztésére, és az új projektek gyártásba helyezésére készül, hogy biztosítsa a foglalkoztatást, és erősítse a vállalat jövőjét.
Carsten Isensee, a SEAT elnöke hangsúlyozta, hogy "ez a beruházási terv
megmutatja, hogy elszántsággal és optimizmussal kezeljük a jövőt, hogy erősebb,
innovatívabb és fenntarthatóbb társaság legyünk. Az a szándékunk, hogy Martorell
2025-től elektromos járműveket gyártson, amikor az elektromos járművek piaca már
növekedésnek indult."
A SEAT elnöke azt is megjegyezte, hogy "célunk az, hogy az
autóipar spanyolországi átalakulásának élére álljunk. A spanyol autóipar jövőjének
biztosítása érdekében a központi, regionális és helyi közigazgatás együttműködésére
van szükség. Egyedül ezt nem tudjuk megcsinálni. A spanyol kormány által bemutatott
terv az autóipar fejlesztésének folytatása érdekében helyes irányba tett
lépés."
Egy vállalat, két márka
A nemrégiben megnyitott CASA SEAT sajtótájékoztatón a társaság
jövőbeli stratégiájának bemutatása során Wayne Griffiths a SEAT értékesítési és
marketing alelnöke, valamint a CUPRA vezérigazgatója rámutatott, hogy "a
SEAT és a CUPRA elengedhetetlenek a vállalat fejlődéséhez. Mindegyiknek megvan a
maga egyértelmű szerepe, saját személyiséggel és tulajdonsággal rendelkeznek, és a
különböző ügyfélprofilokkal foglalkoznak. Ezért teljes mértékben kiegészítik, és
nem helyettesíthetik egymást. A SEAT a Volkswagen-csoport kapuja: a legfiatalabb -
átlagosan tíz évvel fiatalabb - ügyfélkörünk, és sok első vásárlónk van. A CUPRA
ezzel szemben egy új piaci szegmenst céloz meg, amely a tömegpiac és a hagyományos
prémium piac között helyezkedik el. Biztosak vagyunk abban, hogy nagy növekedési
potenciál rejlik azon ügyfelek körében, akik a CUPRA egyediségét keresik."
Carsten Isensee szerint: "A SEAT olyan vállalkozás, és a
jövőben ez még inkább így lesz, amelynek struktúráján belül két jól definiált márka
van: a SEAT és a CUPRA. A SEAT és a CUPRA ugyanazon érme két oldala. A SEAT megadja
a CUPRA számára a növekedés mennyiségi alapját a termelés, a K+F és az emberi
erőforrások szempontjából, míg a CUPRA lehetővé teszi a SEAT számára, hogy a
súlypontját az érzelmesebb, magasabban pozícionált autók felé mozdítsa el". Isensee
hozzátette, hogy "a szakszervezeteknek és a társaság vezetésének közös elképzelése
van, és együtt dolgozunk a vállalat és márkájának jövője érdekében".
Mindkét márka befektetései a SEAT struktúrájában helyezkednek el,
csakúgy, mint az olyan eszközök, mint a több mint 15 000 alkalmazott és a három
gyártóhely: a SEAT Martorell, a SEAT Barcelona és a SEAT Componentes. A cég
székhelye, valamint a Műszaki Központban és a Tervező Központban összegyűjtött
kreatív és technológiai potenciál egyaránt Martorellben, a SEAT vállalat
struktúrájában található. És a közelben, Barcelonában létrejött a CASA SEAT és a
SEAT: CODE, a SEAT szoftverfejlesztő központja.
A vállalat a mai napon jelentette be, hogy a SEAT: CODE új irodát hoz létre
Barcelona szívében, a Ramblán, több mint 150 szoftverfejlesztőből álló csapattal,
amely elkötelezett a vállalat digitális átalakításának előmozdításában, és
digitális termékeket és megoldásokat hoz létre a SEAT és a CUPRA fellendítéséhez,
valamint digitális megoldások kínál a Volkswagen-csoport számára. A SEAT már 20 új
szakembert vett fel a SEAT:CODE csapatába, de az elkövetkező néhány hónapban
további 100 alkalmazottat fog felvenni.
A CUPRA lendületet kap az új el-Born modellel
A CUPRA 2018. februári születése óta a márka exponenciálisan,
minden várakozást meghaladva növekedett. A CUPRA Garage megnyitását, valamint a
CUPRA Leon és a CUPRA Formentor bemutatását követően, melyekre ma megkezdődnek az
előfoglalások, a cég úgy döntött, hogy az el-Born koncepció autó CUPRA modellként
kerül forgalomba.
"A CUPRA el-Born megjeleníti a CUPRA márkanév összes génjét, és ez az élő
bizonyíték arra, hogy a teljesítmény és az elektrifikáció nagyszerűen illeszkednek
egymáshoz. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy fontos lépést tegyünk az
elektrifikáció korszakában, további eladásokat generáljunk és növeljük az
árrésünket"- magyarázta Wayne Griffiths.
A CUPRA el-Born olyan autó, amelyet teljes egészében Barcelonában terveznek és
fejlesztenek, és a tervek szerint a németországi Zwickauban gyártják, az MEB
platformon. Az el-Born 2021-ben fog megjelenni a piacon.
Griffiths hangsúlyozta, hogy "a CUPRA márka elindítása két évvel ezelőtt
nagy siker volt. Az autóiparban zajló változások ideális lehetőséget kínálnak olyan
új márkák megjelenésére, mint a CUPRA. Úgy gondoljuk, hogy a CUPRA nagy
potenciállal rendelkezik, akár az 1 milliárd eurós bevételt is elérhetjük, amikor a
teljes termékválaszték elérhető lesz a piacon."
A Formentorról szólva a CUPRA vezérigazgatója hangsúlyozta,
hogy "ez a CUPRA portfólió kibővítésének következő lépése, és a márka
fejlesztésének új szakaszát jelöli, és egy új ügyfélpiac megnyitása is egyben. Ez
fordulópont azon célunkban, hogy a világ minden táján megnyerjük az autózás
szerelmeseit."
Mérsékelt optimizmus az év második felére
Carsten Isensee, a SEAT elnöke áttekintést adott az év első hat
hónapjáról is, amelyet a koronavírus határozott meg. Isensee kijelentette,
hogy "az év első fele valószínűleg a SEAT történetének az egyik legnagyobb
kihívása volt. A 2020-as és a 2021-es pénzügyi év várhatóan nehéz lesz, és ehhez
most hozzá kell adnunk a COVID-19 nagyon súlyos hatását az autóiparra."
Isensee mindenesetre mérsékelt optimizmusról tett tanubizonyságot az üzleti élet
fejlődésének kérdésében az elkövetkező hónapokra: "az elmúlt hetekben némi
javulást tapasztalhattunk, amikor újrakezdtük a tevékenységet. Bízunk benne, hogy
2020 második felében legalább részben helyreállnak a folyamatok."
Ipari szempontból a SEAT üzem Martorellben szinte teljes egészében
visszanyerte koronavírus előtti gyártási sebességét, napjainkban körülbelül 1 900
járművet állít elő, és a barcelonai, valamint a Componentes üzemek szintén közel
állnak a koronovírus előtti mennyiségekhez történő visszatéréshez. A martorelli
gyár most az év második felére koncentrál, amely az új Formentor, az első 100% -ban
CUPRA modell, és az új plug-in hibrid Leon gyártásának megkezdését jelenti. Mindkét
járművet a 2. számú soron gyártják a martorelli üzemben, amely ebben az évben
indította el a Leon negyedik generációját is.
A SEAT MÓ új előfizetési szolgáltatást mutat be Barcelonában
A négykerekű járművek mellett a SEAT márka kétkerekű járműveket is
kínál majd a SEAT MÓ-n keresztül, ami egy új, a mikromobilitás iránti elkötelezett
márka, amelyet a SEAT brandek közé integráltak. A SEAT MÓ három héttel ezelőtt két
új termékkel mutatkozott be: a 100% -os elektromos SEAT MÓ eScooter 125 és a SEAT
MÓ eKickScooter 65.
Holnaptól kezdve a SEAT MÓ új előfizetési rendszert kínál Barcelonában, egy teljes
körű mobilitási szolgáltatással. Ebben napi, heti vagy hónapos (akár karbantartást,
biztosítást, töltést is magában foglaló) 100% -os villamos SEAT MÓ eScooter 125
hozzáférést tesznek lehetővé - állandó kötelezettség nélkül - havonta 149 euróért
(három hónapos bérlet esetén). Ezekkel a robogókkal a SEAT MÓ a következő hetekben
elindítja a megosztási szolgáltatást is Barcelonában.