A mikromobilitási termékekre és szolgáltatásokra alapuló városi mobilitási
stratégia fellendítésére létrehozott új SEAT MÓ márka tavaly júniusi bemutatását
követően, a vállalat most 632 e-robogóval elindította az első motorkerékpár
megosztó szolgáltatását Barcelonában.
Az "alacsony kibocsátású zóna" (LEC) év eleji barcelonai megvalósítása után a SEAT
most teljesen elektromos robogókkal motorkerékpár megosztó és előfizetési
szolgáltatást kínál a városban. Ennek célja, hogy mindenki számára biztosítsa az
egyéni mobilitást, még azokon a napokon is, amikor a forgalomkorlátozások vannak
érvényben. A mozgékony, nulla kibocsátású járműveivel a SEAT MÓ azt célozza
meg, hogy hozzájáruljon a környezeti szennyezés csökkentéséhez, és javítsa a városi
mobilitást Barcelonában, a SEAT otthonában.
Lucas Casasnovas, a SEAT MÓ vezetője kifejtette: "Ennek a szolgáltatásnak a
beindítása megerősíti elkötelezettségünket az új városi mobilitás iránt, és további
lépést jelent azon célunk megvalósításában, hogy segítsünk jobb, élhetőbb városokat
létrehozni, illetve a mobilitást elérhetőbbé és megfizethetőbbé tegyük a lakosság,
és különösen a fiatalok számára. Célunk az, hogy a 125 cm3-es teljesítménynek
megfelelő elektromos robogókkal a legjobb terméket és a legjobb szolgáltatást
kínáljuk, beleértve a COVID-19 elleni kiegészítő biztonsági és higiéniai
intézkedéseket. Szeretnénk olyan igazi szövetségessé válni, akire a városoknak
szükségük van, és aki hozzájárul a városok biztonságosabbá, fenntarthatóbbá és
hatékonyabbá tételéhez."
A mobil alkalmazást és a felhő mobilitási platformot a vállalat SEAT: CODE
szoftverfejlesztő központja a SEAT MÓ-val együttműködve fejlesztette ki. A
felhasználóknak csak le kell tölteniük az alkalmazást okostelefonjukra, és meg kell
keresniük a térképen a tartózkodási helyük közelében leparkolt SEAT MÓ
motorkerékpárt, és csak ki kell nyitniuk a motorkerékpár zárját. Az eScooter
csomagtartójában két bukósisak található, a vezető és az utas számára, valamint a
COVID-19 elleni biztonsági intézkedésként vannak eldobható higiénikus sapkák és
fertőtlenítő törlőkendők. Mindezen túl a SEAT elektromos robogói egy eddig még nem
alkalmazott kezelést kapnak felületükön a Liquid Guard® oldattal, ami egy
nanotechnológiával készült bevonat, és a járműveket a lehetséges vírusok, mikrobák,
baktériumok és gombák eltávolításával védi.
Az előfizetési modell: a testreszabott mobilitás választása
A SEAT MÓ teljeskörű szolgáltatást tartalmazó előfizetést is kínál,
amely a felhasználók számára hetekig vagy hónapokig hozzáférést biztosít egy
elektromos robogóhoz, és az előfizetés tartalmazza a jármű biztosítását, a
karbantartását, a bukósisakot és a heti akkumulátorcserét. Ezt a szolgáltatást
mindenféle időbeli elkötelezettség nélkül kínálják. Az előfizetés egy hétre 75
euróba kerül; egy hónapra 200 euró, negyedéves bérlés esetén pedig havi 150 euró.
Az előfizetéses modell egy felhasználóra és egy további személyre, például egy
családtagra érvényes.
A vállalat a két elektromos SEAT kick-Scooterhez is kínál egy heti és egy havi
előfizetési lehetőséget. Az előfizetés az eKickscooter25 robogóra heti 15, vagy
havi 40 euró, míg az új eKickscooter 65 heti 25 euróért, vagy havi 75 euróért
bérelhető.
Ezzel kapcsolatban Lucas Casasnovas azt hangsúlyozta, hogy "a fogyasztói
szokások napjainkban a ténylegesen igénybe vett szolgáltatásokért való fizetések
irányába mozdulnak el. Az új előfizetési modell lehetővé teszi, hogy a jármű
állandóan a felhasználó rendelkezésére álljon, de az ehhez kapcsolódó további
kiegészítő költségek nélkül, például amibe a parkolás, a biztosítás vagy a
karbantartás kerülne. És a legfontosabb dolog: mindez a maximális
egészségügyi biztonság mellett, mivel az előfizetési időszak alatt a szolgáltatásra
szerződött felhasználó a szerződés időtartama alatt egyedül használja a SEAT MÓ
motorkerékpárt és a kickScooter robogót."
Úttörő jellegű higiéniai megoldás
A SEAT MÓ barcelonai elektromos motor flottája Spanyolországban
elsőként rendelkezik egy úttörő jellegű higiéniai megoldással. Ez a megoldás egy
európai kutatási projekt része és célja, hogy biztosítsa a járművek biztonságát és
higiéniáját. A CAMS (COVID Alkalmazott Motorkerékpár Megosztó szolgáltatás) nevű
projekt vezető vállalatai a SEAT, az Elisava, a barcelonai Egyetem Tervező és
Mérnöki Iskolája és a a Liquid Guard® termék gyártója a Nano-Care voltak, és azt
az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) városi
mobilitási programja (www.eiturbanmobility.eu) finanszírozta.
A projekt abból áll, hogy valamennyi flottára, beleértve a tartozékokat is,
alkalmazzák az újító jellegű Liquid Guard® megoldást. Ez egy nanotechnológiai
rendszer, amely a felhasználókat tartósan megvédi a vírusoktól és baktériumoktól. A
Liquid Guard® 100% -ban környezetkímélő termék, amely képes eltávolítani a vírusok,
mikrobák, baktériumok és gombák 99,9% -át. A SEAT MÓ az első üzemeltető
Spanyolországban, amely a következő néhány hónapban teszteli a szolgáltatást
Barcelona városában. Ennek köszönhetően a motorkerékpár megosztó
szolgáltatást kiváló higiéniai feltételekkel tudják kínálni.
A CAMS projekt része a városi mobilitással foglalkozó európai EIT-kezdeményezésnek,
amelynek a SEAT is tagja, és amelynek célja a városi mobilitás terén az innovációk
fejlesztése az Európai Unióban annak érdekében, hogy mobilitás javítsa az üzleti
innovációt és a közterek átalakítását.