David Aguilar, aki Poland-szindrómával született, mindössze kilenc éves volt,
amikor egy építőkészlet darabjaiból jobb karjára megtervezte első protézist.
Mostanra már az ötödik modelljénél tart, amelyet 19 évesen a NASA-nak is bemutatott
az Iparágközi innováció csúcson (Cross Industry Innovation Summit). Aguilar,
aki Hand Solo-nak nevezi magát, Guiness-rekorder az "Első működő LEGO®
protéziskarral", és biomérnöki tanulmányokat folytat, hogy tovább javíthassa
mások életét.
A SEAT S.A. Spanyolország vezető ipari befektetőjeként a kutatás-fejlesztésben az
innováció felé tekint, hogy mobilitási megoldásokat hozzon létre a jelenlegi és
jövőbeni projektekhez. "Számomra a vállalatnál tett látogatás lehetőséget
adott arra, hogy egyik innovátor beszélgethessen egy másik
innovátorral" - mondja David.
Az ötlettől a valóságig. David meglátogatta a SEAT S.A. Műszaki Központját, amely a kutatási és fejlesztési (K+F) tevékenységekhez a legfejlettebb technológiával rendelkezik. Oriol Mas, a vezetést támogató rendszerek részlegének vezetője és Teresa Forradelles, a futómű elektronika fejlesztő csoport munkatársa üdvözölték és számos kérdést tettek fel neki protézisével kapcsolatban. "Ezt digitálisan terveztem. Azt követően pedig apránként építettem meg az otthon lévő alkatrészekből. Egy kis nyomásérzékelő segítségével egyszerre tudom mozgatni a karomat, nyitni és csukni a kezemet" - mondja David.
"Az új projektjeink szintén 3D-s tervezéssel kezdődnek" -
magyarázza Teresa, miközben megmutatja neki a tervet, majd azt a részt, ahova
beillesztik a modell elülső radarját. "Akárcsak a protézisében, mi is egy
érzékelőt használtunk, amely segít nekünk a menet-asszisztens és az adaptív
sebességtartó automatika (ACC) funkcióinál az akadályok, más járművek vagy akár a
gyalogosok észlelésénél, hogy növeljük autóink biztonságát" - teszi hozzá
Teresa.
Mindig meg kell tenni minden tőlünk telhetőt. A Közjó Egyetemes Ligája (Universal
Ligue of Public Good) által ezüstéremmel kitüntetett David célja, hogy másokat is
inspiráljon a jelenlegi helyzet megváltoztatására. "Az a fontos, hogy
minden nehézség ellenére küzdj az ötletedért, " - mondja. "Ez
olyan, mintha valaki azt mondaná neked, hogy a jövő autója nem tud repülni" -
mondja. Oriol Mas nevet: "Az biztos, hogy azok számára, akik ma vezetést támogató
rendszereket fejlesztenek, az innováció azt jelenti, hogy az önvezető autó felé
való elmozduláson gondolkodunk" - válaszolja, és Aguilarnak megmutatja a
járművön használt kamerák és ultrahangos érzékelők kis robot replikációját, amelyek
mindent érzékelnek, ami a gépkocsi körül történik.
Két újító, egy szenvedély és egy cél. "Közös bennünk, hogy nem elégszünk
meg a mai valósággal, és folyamatosan új megoldásokat keresünk" - mondja
Oriol Mas. "A te szenvedélyed az építőkészlet volt, és ezt használtad fel a
protéziseid megalkotásához. A miénk a mobilitás tervezése, és ehhez az innovációt
alkalmazzuk minden területen" - teszi hozzá
"Öt különböző protézist készítettél, és folyamatosan fejleszted a
funkcióikat. Mi is ugyanezt tesszük, intenzíven dolgozunk minden egyes projekten,
hogy folyamatosan haladjunk előre" - jegyzi meg Teresa. David egyetért, és
hozzáteszi: "A SEAT S.A. és én ugyanazt az innovációs elvet valljuk. Én
protéziseket készítek, hogy javítsam az emberek életminőségén, és itt ők
pontosan ugyanezt teszik a járműveikkel" - fejezi be David.
A közös alkotás ösztönzése. David Aguilarl mesterkurzust tartott az alkalmazottaknak, melyen keresztül a SEAT S.A. az INNOVA, az emberek, ötletek és projektek összekapcsolására létrehozott új digitális platform elindítását népszerűsíti. Ez egy olyan tér, amely a start-up modellt követve a közös alkotáson alapuló új munkamódszereket támogatja. A tapasztalatok és a tudás ezen új központjától a vállalat új üzleti lehetőségeket és szinergiákat remél.